Morsmelkerstatning ved diaré

Bkno2107882

Flørter med forumet
Jenta vår på to måneder får Nan to ganger om dagen (delammer), men avføringen har blitt veldig løs (vaniljesaus)... Tidligere fikk hun Nutramigen da de anbefalte det på sykehuset for å bli kvitt gulsott, men den smaker ikke noe godt, når vi søler eller hun gulper lukter det så vondt og den er så dyr. Hun gir ikke tegn til å ha vondt i magen eller er slapp. Noen som har liknende erfaring og vet hvilken mme som ikke gir løs mage? Er det egentlig noen forskjell på Nan og Hipp? Innholdsfortegnelsen er jo nesten lik? Og hva er forskjellen på Nan pro 1 og Nan sensilac? Har ikke lyst til å prøve den ene erstatning etter den andre uten mål og mening...
 
Små babyer skal jo ha løs avf type vaniljesaus . Nå har jeg ammet, så kan ikke helt svare men kan ikke tenke meg at avf til mme unger er så annerledes på konsistens en mm unger. Mye som kan virke inn på avf som virus, tenner osv osv.
 
Tidligere har avf vært mer ertepuré, er derfor jeg er litt bekymret. Trodde det kunne være virus, men siden det har pågått i 14 dager og hun virker helt fin ellers lurer jeg på om det er Nan som er problemet...
 
Ikke unormalt i forhold til mme. Når de får det så kan de ha sånne bleier flere ganger om dagen. Mine hadde helt vann avføring når de var syke på mme. Hipp og nan er forskjellige. Kanskje babyen din var litt forstoppet før? Her har det variert ganske mye på nan og som sakt så har vi bare reagert når det blir som vann. Litt tykkere konsistens er mer normalt når man begynner med grøt. Min var forstoppet og hadde brokk som satt fast med tarm. Da var avføringen som puré og han fikk avføringsmiddel etter to dager uten avføring. Da kom det ut som vanilje og sykehuset var kjempe fornøyd. Han var da 8 uker.
 
Takk for tips! Gikk ut i fra at pure var normalt da barnelegen nikket gjenkjennende til det på kontroll, men skjønner at det kanskje ikke var tilfelle. Har fortsatt med Nan nå og prøver å amme litt mer :)
 
Morsmelk-bæsj kan variere ganske mye på konsistens og farge, og når du kombinerer vil jeg tro det kan variere enda mer.
Du kan jo prøve sensilac, men jeg vil tro det ikke er noe problem om hun ikke virker plaget, og får i seg nok mat.

Hvis du vil slippe erstatningen kan hjelpebryst være en god metode å trappe ned på mme'en. :)
 
Back
Topp