Morsmelk, amming og pumping

Jorlin

Glad i forumet
VIP
Jeg fullpumper så jenta får morsmelk til alle måltider, til å blande grøt og hun har alltid tilgang på morsmelk og vann hele dagen. Er så redd hun skal være sulten eller tørst.. Dette går ikke ut over de andre måltidene, hun spiser godt med grøt både til frokost og kvelds, + middagsmat rundt ett og fruktmos etter hvert måltid om hun vil ha.

Nå har hun begynt å favorisere mat fremfor melk. FLOTT!! Føler hun da har hatt mulighet til å styre dette selv..

Hvordan er det med dere andre? Går det mye i melk om dagene?
 
Lillegutt får 2 grøtmåltid til dagen også får han middag, tilbyr han fruktmos itillegg da han er vandt med å ha det til frokost tidligere så spiser han om han vil, så ammer jeg utenom, blir vel 4-5 ganger i løpet av dagen og ca 3ganger om natten...
 
Min lille er 7 mnd i dag, han får bare i seg pupp. Vil ikke ha grøt, banan eller middag. Spytter det rett ut igjen. Jeg prøver hver dag og har gjort det i en mnd...
 


Pucca skrev:
Min lille er 7 mnd i dag, han får bare i seg pupp. Vil ikke ha grøt, banan eller middag. Spytter det rett ut igjen. Jeg prøver hver dag og har gjort det i en mnd...


Huff da, frustrerende!
Vi holdt vel på 3 uker med å få gutten vår til å ta noe som helst grøt og måtte ta litt og litt..
Det som ble løsningen for oss var å først ta grøt på skjea også dyppe den i Nestle yoghurt ...  Denne yoghurten er på glass og kan spises fra 6 mnd alder.. Gutten vår liker den kjempegodt. Vi varierer litt mellom yoghurt og fruktmos på tuppen..
Utover det så byttet vi fra å prøve å gi med dåpsskea til sånne baby-plastikkskjeer de selger på butikken..
Kanskje noe av dette kan funke for dere?
 
Back
Topp