Morkakeprøve til mandag

VenterpåOliver2017

Flørter med forumet
Etter en senabort i april i år, pga alvorlig trisomi, er jeg nå gravid igjen 11 +1 idag. Neste uke er dommeuken- tenk om det samme skjer igjen..... klarer liksom ikke helt glede meg over graviditeten enda, vil bare komme meg gjennom uken som kommer... forhåpentligvis er alt bra, og jeg blir mamma igjen i mai. ❤️
 
Lykke til med morkakeprøve! Håper den går fint, og med det resultatet du ønsker deg! :Heartred
 
Masse lykke til! Som eg skrev i min egen tråd; selveste prøven er ikkje noko å gruer deg til. Men å vente på svar er ikkje noko gøy. Er det en visst % sjans at det skjer igjen?
 
Lykke til med morkakeprøve! Håper den går fint, og med det resultatet du ønsker deg! :Heartred
Takk. Blir smårar av og vente. Skal bli godt og få noen svar, og forhåpentligvis kunne glede meg over baby.
Blir godt og få fortalt det på jobb også - gruer meg til det, har bare et vikariat, men skal bli godt og slippe katta ut av sekken.
 
Masse lykke til! Som eg skrev i min egen tråd; selveste prøven er ikkje noko å gruer deg til. Men å vente på svar er ikkje noko gøy. Er det en visst % sjans at det skjer igjen?
De sa det bare var uflaks sist, men jeg klarer ikke slå meg til ro med at det ikke kan skje igjen før jeg har svar.
Jeg er jo snart 40 år så sannsynligheten er jo absolutt tilstede.
 
Hvis du ikke synes jeg er for frekk når jeg spør (i så fall kan du bare ignorere spørsmålet mitt): hvilken trisomi hadde forrige barn?
 
Downs syndrom - av veldig alvorlig grad. Veske rundt hele baby - ikke bare nakkefold. Var visst ikke forenelig med liv :(
Så trist å høre :(

Som du ser av profilbildet mitt har jeg selv en datter med Downs syndrom. Vi visste det ikke før hun ble født.
 
Så trist å høre :(

Som du ser av profilbildet mitt har jeg selv en datter med Downs syndrom. Vi visste det ikke før hun ble født.
Vært et tøft år så langt, sa i januar uke 6, så senaborten i slutten av april, 4 mnd som hormonvrak i sommer og gravid igjen nå... blir godt og få 2016 overstått
 
Vært et tøft år så langt, sa i januar uke 6, så senaborten i slutten av april, 4 mnd som hormonvrak i sommer og gravid igjen nå... blir godt og få 2016 overstått
Så trist og høre om din datter, hvordan har det gått så langt? Er hun veldig rammet? Eller bare litt? (Om det er lov og spør?)
 
Vært et tøft år så langt, sa i januar uke 6, så senaborten i slutten av april, 4 mnd som hormonvrak i sommer og gravid igjen nå... blir godt og få 2016 overstått
Hadde selv en fødsel som startet i 19. uke i april. Ingen ting i veien med fosteret, sannsynligvis startet blødning/blodpropp i morkake fødsel.

Trist å lese at flere av oss har hatt en vanskelig april i år...
 
Så trist og høre om din datter, hvordan har det gått så langt? Er hun veldig rammet? Eller bare litt? (Om det er lov og spør?)
Det går fint med min datter (hun er tre år nå). Hun ble født med tre hjertefeil. Alle er grodd igjen nå (eller, den siste er blitt så liten i forhold til størrelsen på hjertet at den regnes som at den er grodd igjen). Hun slet med trange luftveier og ernæringsproblemer som nyfødt. Ellers har hun ganske hypotone (slappe) muskler, hun har også svært hypermobile ledd. Dette er ikke store problemer, men medvirkende faktor til at motorisk utvikling går langsommere. Og hun har noen andre "små" medisinske utfordringer, som hovedsakelig kommer av noe trangere forhold i luftveier og spiserør enn vanlig.

Utviklingen hennes på mange områder går som forventet noe langsommere enn for "typiske" barn. Men hun går på alle utfordringer med mye pågangsmot, og klager sjelden! Milepæler når hun, og for oss som foreldre blir feiringen og følelsene når hun når milepælene sine mangedoblet, det føles så stort når hun får til noe hun (og delvis vi) har jobbet masse for og ventet lenge på. Hun sier stadig flere ord, og vi bruker norsk med tegnstøtte som støtte til hennes talespråk.

Hun er min store glede i livet, hun er helt utrolig omsorgsfull og snill. Hun er mye glad, men når hun først er sint, så er hun sint, altså! Har arvet stahet fra både sin mor og sin far, så hun har dobbel dose av det ;)

Hun liker å gjøre det samme som de fleste andre barn på hennes alder: leke kjøkkenlek, leke med dukker, sykle på trehjulssykkel, leke i sandkasse, tegne, male, danse, Lego, byggeklosser, gårdsdyr og at jeg leser for henne. Hun går i barnehage, og trives veldig godt der.
 
Hadde selv en fødsel som startet i 19. uke i april. Ingen ting i veien med fosteret, sannsynligvis startet blødning/blodpropp i morkake fødsel.

Trist å lese at flere av oss har hatt en vanskelig april i år...
Huff - unner ikke noen å måtte gå igjennom det samme. Noe av det tøffeste jeg har vært gjennom faktisk. 12 timers fødsel uten noe premie i andre enden, annet enn alle plager man som nybakt mor får.... grusom opplevelse.
Derfor er det ekstra skummelt nå, med den opplevelsen i minne enda.
Heldigvis ser alt bra ut så langt, iallefall ingenting synlig på ul. Og jeg ble satt frem en uke. ImageUploadedByBV Forum1477375215.997975.jpg
 
Huff - unner ikke noen å måtte gå igjennom det samme. Noe av det tøffeste jeg har vært gjennom faktisk. 12 timers fødsel uten noe premie i andre enden, annet enn alle plager man som nybakt mor får.... grusom opplevelse.
Derfor er det ekstra skummelt nå, med den opplevelsen i minne enda.
Heldigvis ser alt bra ut så langt, iallefall ingenting synlig på ul. Og jeg ble satt frem en uke. Vis vedlegget 204211
Sender deg en klem. ❤️
 
Back
Topp