Morkake på fremre vegg

marenjoh

Andre møte med forumet
Flere som har fått vite at de har det? Kjenner dere mye bevegelse?
Når jeg var på oul sa gynekologen bare sånn kjapt at morkaken var på fremre vegg, men ellers ingen annen info.. Har dette noe å bety?
Kjenner lite bevegelse og er fullgåtte 19 uker idag.. [emoji53]
 
Jepp, kjente absolutt ingen bevegelse i det hele tatt før jeg var 20 uker. Kjenner lite og sporadisk fortsatt. På OUL så jeg masse bevegelse som jeg ikke kjente. Og fikk vite at morkaken lå foran

Ikke noe å bekymre seg for :)
 
Ja har morkake foran og kjenner masse liv og ser sparkene tydelig utenpå magen.:) Jeg har alltid kjent tidlig og mye liv i svangerskap. Er 20+5 idag og har nok kjent daglig liv siden uke 15.
 
Jeg har og morkaken forran, har kjent romstrering i flere uker, men er født den siste uka jeg kjenner skikkelige spark. Er nå 22+2 :happy:
 
Har også bland annet på fremsiden, kjenner lite til ingenting. Er 21 uker. Vet liksom ikke om det er luftbobler eller spark fra den lille.. har kjent en gang (da jeg la meg i sengen) at en fot strøk over magen fra innsiden.. vart 10 sek før det ga seg helt.. så går rundt som ett nervevrak hele tiden å venter på spark..:) helt normalt sier de å hører hjertelyd hos jm hver gang:)
 
Mange kjenner ikke spark før uke 22/23, selv med morkaken på bakre vegg, så er store forskjeller hos alle.
Jeg har på fremre vegg denne gangen og kjente det først i uke 17 så forsvant det litt og siden uke 20 har jeg kjent liv hver dag. Men storebror kjente jeg daglig fra uke 17 ca.
 
Sniker.

Jeg hadde det og kjente ikke liv før i uke 22. Det gikk enda noen uker før jeg kjente harde spark og før man så det utenpå.

Det har ingen betydning at den ligger foran, annet enn at de kan dempe endel for spark.
 
Jeg hadde på fremsiden sist svangerskap. Husk at morkaka også vokser, så du kan f.eks kjenne liv litt tidlig fordi morkaka ikke dekker hele fronten, men så vokser morkaka i takt med babyen og på er punkt er kanskje morkaka veldig dekkende og babyen ikke sterk nok enda til å kjennes igjennom morkaka. Du konmer til å kjenne nok mot slutten av svangerskapet og da kommer du sannsynligvis til å være takknemlig for at du har en dempepute for sparkene. Denne gangen har jeg morkaka på baksiden, så lurer på hvor annerledes det kommer til å være når sparkene blir sterkere :)
 
Jeg har også på fremsiden, men den dekker ikke hele. Dermed så kjenner jeg ganske tydelige spark på den ene siden, som også var akkurat der hun lå med føttene sine på OUL. Jeg begynte å kjenne noe der ganske tidlig til tross for at jeg er førstegangs, men det gikk lang tid imellom i starten. Det virker å være veldig individuelt.
 
Jeg har også morkaken foran. Jeg har kjent daglige spark fra uke 17, men kun på høyre side. Jordmor kunne bekrefte på OUL at morkaka lå litt mot venstre. Kjenner dog ikke mye i løpet av en dag, men kjenner at det romsterer litt. Kan telle på en hånd antall kraftige spark jeg har kjent siden jeg kjente første sparket. Er 22+1 i dag ☺️
 
Jeg har morkaken foran og kjenner bevegelsene når hun er langt nede i bekkenet. Er 18+5 i dag og har kjent uregelmessig bevegelse i 2 uker
 
Jeg fikk også beskjed om at morkaken ligger på framre vegg. Jordmor sa at det er viktig at jeg gjør meg kjent med barnets bevegelser fordi det kan være vanskelig å kjenne på utsiden. Har kjent daglig liv i 2-3 uker (fullgåtte 20 uker i dag). Men kjenner / ser ingenting utvendig enda..
 
Jeg har morkaken på fremsiden og begynte å kjenne antydning til bevegelse ett par ganger i uke 18. Fra slutten av uke 19 har jeg kjent dunk og tydelige spark hver dag, i starten kjente jeg kun langt nede og på venstre side, nå kommer de over hele magen og man ser og kjenner tydelige spark på utsiden [emoji4] er 21+2
 
Jeg har det. Uke 18 men kjenner fortsatt lite liv. 4 barn her og med nr tre kjente jeg det tidlig. Så litt skummelt å kjenne så pass lite enda. Men kjenner litt av og til lengre nede. Hadde dette med første mann også, men da kjente jeg ikke noe før etter uke 20.
 
Back
Topp