morellen prøver på et lite nurk!

morellen

Forelsket i forumet
Hei BV! :greet025

Etter noen uker med "aktiv sniklesing" her inne, har jeg også bestemt meg for å starte en dagbok. Det er godt å ha et sted å lufte hodet under disse prøveriene, som man gjerne blir litt småsprø av - fint å være flere i samme båt da! :smiley-ashamed004

Litt om meg:
Jente i midten av tjueårene, med samboer, stort hus, biler, katter, faste jobber og ja - det meste på stell. Ved siden av tilnærmet full jobb studerer jeg også (samling- og nettbasert) og skal ta en bachelor, som jeg forhåpentligvis er ferdig med i 2020. Planen var forsåvidt for oss å vente med prøvingen til siste halvår på skolen for å ha det ute av verden først, men etter noen runder hos gynekologen pga andre ting for et par måneder siden, ble det også oppdaget at jeg har en tett eggleder og en delvis tett pga en tidligere infeksjon.Med beskjeden fra legen om at absolutt ikke burde vente til jeg var nærmere 30 med å prøve da sjansene da kunne være enda mindre, har vi nå bestemt oss for at barn og familie er riktig prioritering nå (hadde vært fint å få det til selv, uten IVF). Planen er å forsøke å holde tritt med skolen - men det er jo bare skole, så går det ikke, kan jeg fint ta fatt på studiet igjen senere :)

Har gått på p-piller og p-ring i tolv år og er klar over at ting kan ta tid, men jeg er nå i PP2 og foreløpig har det virket nogenlunde stabilt. Ble en erfaring rikere denne uken, da med kjemisk graviditet, som dessverre endte i TR. Det positive i det hele er at jeg vet nå at det er mulig, så nå får vi håpe egget slippes forbi på "riktig" side neste gang. Rart med det - vi bestemte oss for å "ta det som det kommer", men jaggu tok dette med baby all hjernekapasiteten min med en gang :p Nå er det bare å satse alt på ny pp og at en spire sitter denne måneden! :love017
 
Velkommen inn skal du være som aktiv prøver [emoji1]
 
Velkommen skal du være! :D Masse lykke til med ny PP også håper jeg det klaffer for dere snart! ;)
 
For en herlig velkomst,det var utrolig hyggelig!<3 Tusen takk alle!:love7

------

CD5
Termometeret kom i går, så jeg har endelig fått tempet for første gang og gleder meg til å følge med på grafen! :)
Tanta har også endelig gitt slipp, så nå må de grønne dagene komme fort så vi kan legge inn litt aksjer :laughing002
Appropo det; jeg bruker både Ovia og Fertility friend. Ovia viser grønne dager fra 3. Til 8., (CD 9-14) mens FF viser fra 1. Til 4. (CD 7-10). Hvorfor viser FF så få dager? Blir ikke helt klok på dette her jeg :anyone
 
Så spennende med temping! [emoji4] Ikke Tempet eller brukt FF selv, men Ovia har jeg. Min erfaring er at den har tatt både riktig og feil. Men, en fin plass å føre ned symptomer[emoji5]

Denne PPen skal det sitte! [emoji254]
 
Så spennende med temping! [emoji4] Ikke Tempet eller brukt FF selv, men Ovia har jeg. Min erfaring er at den har tatt både riktig og feil. Men, en fin plass å føre ned symptomer[emoji5]

Denne PPen skal det sitte! [emoji254]

Tenker det er lettest å bare helgardere jeg da - fra PP9 kanskje og annenhver dag fremover :p Liker Ovia veldig godt sånn sett selv, men har lastet ned FF for å få grafen mtp tempingen :) Blir spennende om EL blir synlig - hadde vært så greit å bite helt eksakt :happy:

Åå, ja - jeg håper virkelig du har rett! :love017

---

CD 6 i dag og jeg nyyyter at det er langhelg! Ble øl og baileys med ei venninne i går og det var veldig koselig med en skikkelig skravlekveld - godt for sjela det :) I dag skulle jeg gjort litt skolearbeid, men tror heller jeg skal sette av morgendagen til det og prøve å være ute i sola så mye som mulig i dag - rart hva sånt vær har å si på humøret altså!
Ønsker dere alle en nydelig søndag <3
 
Lite spørsmål til de som forstår seg på Fertility Friend;
Hvordan får jeg opp dette røde krysset på grafen? Trykker rundt, men skjønner ikke helt hvor jeg finner det. Det blir vel kanskje litt lettere å se svingningene med det krysset på? :p
 
Lite spørsmål til de som forstår seg på Fertility Friend;
Hvordan får jeg opp dette røde krysset på grafen? Trykker rundt, men skjønner ikke helt hvor jeg finner det. Det blir vel kanskje litt lettere å se svingningene med det krysset på? :p

Det røde krysset kommer når du har hatt tre dager med høyere temp enn du til vanligvis har. Altså, vil krysset dukke opp rundt 3 DPO[emoji4]
 
IMG_0980.jpg
- CD 7 -

Dag 3 med temping og i dag ble det halvannen time senere, men så at det ikke svingte så veldig allikevel, så kan vel gå greit :) Blir spennende fremover og se om grafen oppdager EL og om det stemmer med symptomene. Forrige måned hadde jeg veeeldig murringer og stikk i eggstokkene, og ganske mye slim, så får se om det gjentar seg eller ikke. Rart å skulle bli kjent med kroppen sin på nytt altså, men veldig spennende og! :D

Hatt besøk av et vennepar i kveld som venter sin første, og etter å ha pratet om babyklær, utstyr, barnerom og mammabukser kjenner jeg at babysyken er ekstra ille.... :whacky011 Jeg vil ooog!
 
Vis vedlegget 224446
- CD 7 -

Dag 3 med temping og i dag ble det halvannen time senere, men så at det ikke svingte så veldig allikevel, så kan vel gå greit :) Blir spennende fremover og se om grafen oppdager EL og om det stemmer med symptomene. Forrige måned hadde jeg veeeldig murringer og stikk i eggstokkene, og ganske mye slim, så får se om det gjentar seg eller ikke. Rart å skulle bli kjent med kroppen sin på nytt altså, men veldig spennende og! :D

Hatt besøk av et vennepar i kveld som venter sin første, og etter å ha pratet om babyklær, utstyr, barnerom og mammabukser kjenner jeg at babysyken er ekstra ille.... :whacky011 Jeg vil ooog!

Enig! Det er rart å spennende å skulle bli kjent med kroppen sin i en sånn prosess. [emoji5] man går jo i mange år og unngår å bli gravid, og plutselig en dag så snur det helt[emoji28]

Sender masse babystøv! [emoji254] La gullegget sette seg denne PPen [emoji5]
 
Så koselig med dagbok! Må følge med her :) så gøy at du prøver temping, det er virkelig helt supert!:) Masse lykke til denne pp:Heartred
 
Enig! Det er rart å spennende å skulle bli kjent med kroppen sin i en sånn prosess. [emoji5] man går jo i mange år og unngår å bli gravid, og plutselig en dag så snur det helt[emoji28]

Sender masse babystøv! [emoji254] La gullegget sette seg denne PPen [emoji5]

Hehe, ja du har så rett!
Takk for det, hååper på gullegget!❤️☺️

Så koselig med dagbok! Må følge med her :) så gøy at du prøver temping, det er virkelig helt supert!:) Masse lykke til denne pp:Heartred

Så hyggelig at du vil følge med! Ja denne tempingen er jeg ikke helt klok på enda, men moro å ha noe å følge med på - spesielt med hjelp fra så mange fine folk her inne :) Tusen takk for lykkeønskninger! <3
 
- CD 8 -

Plutselig tempdropp (veldig) i dag og jeg forstår fortsatt ikke stort, men kan det bety at EL er på vei? Ovia sier at mitt "fertile vindu" starter i morgen, så jeg hååper jo :) Samboer og jeg har en del planer de neste dagene, men planen er å prøve å få til annenhver dag, så får vi se om det ikke er nok! :p *krysserfingreneogikkebeina*:knegg:

IMG_0981.jpg
 
- CD 8 -

Plutselig tempdropp (veldig) i dag og jeg forstår fortsatt ikke stort, men kan det bety at EL er på vei? Ovia sier at mitt "fertile vindu" starter i morgen, så jeg hååper jo :) Samboer og jeg har en del planer de neste dagene, men planen er å prøve å få til annenhver dag, så får vi se om det ikke er nok! [emoji14] *krysserfingreneogikkebeina*:knegg:

Vis vedlegget 224531
Spennende å se hva tempen viser i morgen [emoji6]
 
Back
Topp