Moni sin dagbok

-Moni-

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Kanskje jeg å skulle hatt meg en dagbok hvor alle tankene kan skrives :)

Kan no begynne å fortelle litt om meg selv.

Jeg er 27 år (28 i sept) gift med en fantastisk mann som jeg har vært sammen med i 12 år og er fra bergen. Dette er min 3dje graviditet.
Har 1 jente som fyller 8 år i august, hun er verdens beste jente og er utrolig heldig som har henne i mitt liv. Jeg ble gravid igjen i juli/august 2012 men mistet i oktober 2012(ma).. Dette var en tung periode og all prøving stoppet opp frem til februar 2014. Så nå gleder vi oss over at vi skal få nr 2. Håper dette svangerskapet går bedre :)

Jeg har termin 12 februar og er 4+5 idag
 
Last edited:
4+5 : vonde pupper, vondt i ryggen og trøtt
 
Fint med flere dagboktråder, morro å følge med på flere :) Trist å høre at du hadde en MA, jeg har også hatt det og det var veldig tungt. Ble raskt gravid igjen etter det, nå håper jeg spirene våre sitter hele veien! :)
 
4+6 idag og formen er fantastisk bra. Ryggen verker ikke så mye idag sikkert fordi jeg har lagt på sofaen i 2 dager :) deilig det å.

Nå er det bare 14 dager til tidlig ul :)
 
Kjekt at det er flere medbergensere her ;)
Dagbok er veldig greit å ha! Av en eller annen ironisk grunn, ble jeg gravid akkurat den pp'en jeg opprettet dagboken min. Kanskje kroppen skjønte at jeg hadde innsett at dette kom til å ta tid, og fant ut at den skulle komme med en overraskelse :p
 
1 uke igjen til ferie
1 dag igjen til ul
1 dag igjen til 7+0

Vonde pupper er en del av hverdagen min må. Prøver å finne den beste måten å få det redusert på. Bare å komme litt borti er hysterisk vondt. Men må le litt av det også. Er ikke så ofte jeg blir grinete av at noen såvidt kommer borti.

Ellers er det ul på mandag. Ufattelig spent..
 
6+6 blødninger. Blir en tur på legevakta. Håper nurket vårt klamrer seg fast med et bankende hjerte
 
Uffda:/ lykketil


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Blødningene stoppet i natt og var brunlig i morges. Ingenting siden kl 11 idag. Så har klart å roe meg ned litt. Legen sa at det var blod i urinen og bakterier så skal til fastlegen i morgen på akutt time. Da blir det måling av hcg. Håper det bare er en uskyldig uvi.
 
Krysser alt for deg


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Var på ul på mandag. Et bittelite hjerte som slo magiske 128 slag i minuttet. En fantastisk lyd. Sonografen mente jeg ikke var kommet lengre enn 6+2. Men jeg vet det bare er snakk om ørsmå mm om å gjøre men kjenner jeg ble litt nervøs siden jeg er sikker på el.

Idag har jeg vært på 1 kontroll. Blodprøver er tatt og helsekort for gravide er fylt ut. Time til ordinær ul er også sendt inn og alt gikk helt fint.

Jeg fikk også henvisning av legen idag til gynekolog pga blødningen jeg hadde lørdags kvelden og siden jeg hadde ma sist.
Jeg fortalte ikke at jeg hadde vært på privat ul på mandag. Men siden det var privat så får hun vel ikke tilsendt data av målinger og sånn som hun tok der, det gjør hun nå. Jeg er bare glad for at jeg får se hjertet mitt engang til på skjermen.
Så der skal jeg på fredag kl 9.

Har fremdeles ikke fått noe kvalme, og priser meg lykkelig over det siden vi reiser på ferie i 2 uker på onsdag. Men ryggen derimot, den er til salgs om noen vil? Puppene er også forferdelig ømme. Men er glad for at dette er mine symptomer. Synes så synd på dere som er kvalme dagen lang. Kan ikke tenke meg hvor forferdelig det er. Håper det gir seg snart

Idag er jeg 7+2 (6+4 tidlig ul)
 
Så kjekt å se et bankende hjerte!
Jeg har også lurt mye på dette med hvordan man kan bli satt fram eller tilbake når man vet nøyaktig når EL var, og fikk det forklart slik av en av de andre kloke damene her på bv:

Embryoet/fosteret ble unnfanget når det ble, men ukene blir bare satt for å fastslå hvor mye det har vokst. Et embryo/foster som vokser raskt de første ukene, vil bli satt fram, mens et embryo/foster som vokser litt sakte, vil bli satt tilbake. Den lille har vært i magen siden egget festet seg etter EL, men ukene brukes egentlig til å fastslå hvor stor den lille er.

To personer som har hatt EL på samme dag, kan derfor bære på foster som blir satt til forskjellige uker.

Ga dette noe mening?

Håper ryggen din blir litt bedre av avslapping og ferie!


Fra mobil.
 
Så kjekt å se et bankende hjerte!
Jeg har også lurt mye på dette med hvordan man kan bli satt fram eller tilbake når man vet nøyaktig når EL var, og fikk det forklart slik av en av de andre kloke damene her på bv:

Embryoet/fosteret ble unnfanget når det ble, men ukene blir bare satt for å fastslå hvor mye det har vokst. Et embryo/foster som vokser raskt de første ukene, vil bli satt fram, mens et embryo/foster som vokser litt sakte, vil bli satt tilbake. Den lille har vært i magen siden egget festet seg etter EL, men ukene brukes egentlig til å fastslå hvor stor den lille er.

To personer som har hatt EL på samme dag, kan derfor bære på foster som blir satt til forskjellige uker.

Ga dette noe mening?

Håper ryggen din blir litt bedre av avslapping og ferie!


Fra mobil.
Ja jeg vet at disse små vokser i rykk og napp. Har slått meg til ro med det. er så slitsomt å gå å beskyre seg for hver minste ting
Så nå er det slutt på all tenking og beskymring og bare nyte livet og vente på denne herlige krabaten sin ankomst
 
De siste dagene har kvalmen inntatt kroppen her også. Er idag 8+1. Er kvalm hele dagen men om ettermiddagen er det værst. 3dje dagen uten middag idag. Så her er det frokost, lunsj og kvelds det går i. Har kjøpt meg ingefær tabletter idag. Tror det virket litt.

Vi reiser til syden i morgen så håper det hår over ellet at tablettene virkelig fungerer. Er så redd for å få for lite mat i meg. Men vi har bestilt bungalower så vi har heldigvis muligheten til å lage mat der så satser på det går greit.

Vi tenkte å fortelle malin om spiren og at hun skal bli storesøster en av de siste dagene før vi reiser hjem. Vi tenkte å kjøpe t-shorte og få printet tekst på den hvor det står: jeg skal bli storesøster.

Ellers leste jeg idag at det er hetebølge på gran canaria nå, og jeg som er så varm i kroppen fra før kommer til å få en uytfordring der. Planen min er å alltid ha vann tilgjengelig.

Ha en fin ferie alle sammen så sees vi om 14 dager :)
 
Back
Topp