Modningsakupunktur

strikkemamma

Forumet er livet
September To Remember
For dere som har prøvd det, enten tidligere svangerskap eller dette; funket det? Hvis ikke, tok du flere runder? Med/uten effekt?

Fikk heftige maserier som førte til rier og fødsel med storebror, men fikk bare litt kynnere og murringer etter runden i går og vurderer en til...
 
Det kan selvfølgelig være helt tilfeldig, men for min kropp ser det ut til å funke.
Nr 1 - ingen akupunktur - født 41+1, lang og tung fødsel
Nr 2 - med akupunktur - født 39+5, rask og enkel fødsel
Nr 3 - ingen akupunktur - fortsatt ingen baby 41+4

Hadde én runde med nåler for energi og søvn og én runde for modning. Den dagen riene begynte skulle jeg egentlig fått andre runde for modning.
 
Last edited:
Med første startet jeg i god tid før termin og gikk mange ganger. Fødte 9 dager etter termin og fødselen gikk tregt. Med andre gikk jeg ikke til modningsakupunktur, fødte 10 dager etter og fulgte normal progresjon på fødselen. Tok 1/3 av tiden med første. Vet selvfølgelig ingenting om hvordan det hadde vært om jeg gjorde omvendt.
 
Hadde ikke akupunktur med nr 1, hun kom 39+3. Denne gangen fikk jeg modningsakupunktur 37+3 og 37+4, og hun kom 37+6 [emoji28]
 
Vært på modningsakupunktur 3 ganger 37+0, 39+2 og 40+0. Er fortsatt gravid og ikke merket noen ting.... Har time imorgen, og da skal jeg strippes og tøyes i tillegg til akupunkturen. Så håper hun kommer på termindatoen imorgen. Siden jeg ikke har hatt noen effekt enda så håper jeg hvertfall at akupunturen gjør fødselen kortere som forskning viser at den gjør.
 
Traff på akupunktøren nå (hun jobber også på barselhotellet bl.a) så hun satte meg opp ekstra i morgen kl 17, så håper det er siste k eika som må til!
 
Jeg fikk på fødeavd x2. Hadde hatt vannavgang, og så rier som ikke egentlig gjorde så mye. Vet ikke hvor mye fart det satte på ting, men JM mente det var blitt mer modent. Fikk en gang til litt senere i forløpet, også for å modne livmortappen/åpning. Jm kunne da strekke den ganske mye, 2-2,5cm mener jeg hun sa. Det hjelper jo mye på når det ikke er mer enn 4cm på mangemange timer. Jeg hadde epidural, og kjente ingenting av strippingen. Er jo verdt et forsøk :)
 
Back
Topp