Modningsakupunktur

Bkno7664582

Blir kjent med forumet
Noen som har erfaring med dette? I hvilke uke startet dere? Noen som anbefaler en god akupunktør i Telemark?
 
Jeg gikk til østenutdannet akupunktør som vissnok var spesialist i svangerskap og fødsel fra uke 34. 1x i uken. Storesøster kom samme dag som igangsettingsnålene ble satt (2 dager før termin) og med en estimert fødselslengde på 3-4 timer. Hvorvidt det hjalp, vet jeg ikke. Men har iallefall ingenting å utsette på nålene!;)
 
Kanskje dette er noe jeg bør prøve får å kanskje øke sjansene mine for naturlig fødsel [emoji4]
 
Vet jeg fikk tilbud om det nå ved 3d ul. Hun sa det ble gjort fra uke 35.

Vet dog ikke om det blir noe av ennå
 
Jøss, her må jeg lese meg opp tror jeg. Jeg trodde modningsakupunktur var noe man fikk på sykehuset under åpningsdagen jeg, for å hjelpe på..

#førstegangs ;)
 
Gjorde det med første. Følte det hadde lite virkning. Men jeg gikk jo dit og pga migrene problemer... så var først og fremst derfor jeg fikk nåler.
 
Jøss, her må jeg lese meg opp tror jeg. Jeg trodde modningsakupunktur var noe man fikk på sykehuset under åpningsdagen jeg, for å hjelpe på..

#førstegangs ;)

Akupunktur under fødsel kan en også få, men da er det ofte som snertelindring. Modningsakupunktur settes fra ca 35-37 (varierer litt når de mener det er ok å begynne) og skal hjelpe til å modne, slik at fødsel kanskje kommer i gang litt før (så en slipper å gå lenge over tiden). Som regel må en bekoste dette selv, men noen er så heldige at JM de går til kan sette nåler eller får det pga ekstra oppfølging på sykehuset etc.

Jeg har tatt i tidligere svangerskap, men hag også ei bok med noen akupressurpunkter for modning, så tipper jeg heller tar litt akupressur hjemme og evt. kanskje én aku-time. Time will tell :)
 
Jeg fikk akupunktur som smertelindring under fødsel. Virket i ca ti sekunder så jeg gikk puste en gang... rimelig sikker på at jeg tilegner det placeboeffekten. Og jeg hadde vondt i det ene punktet hun satte i hånda lenge etter nålene var ute.

Derfor usikker på hva jeg føler rundt modningsakupunktur. Om jeg tror det er noe vits. Vi får se hvor lei jeg er om 6 uker :D
 
Jeg har ikke forsøkt det selv ennå, men blir å ta det i bruk til både modning dersom det blir behov og under fødselen. Går til ei flink akupunktør nå for muskelverk som ikke svangerskapsrelatert, men svangerskap/fødsel er en av hennes spesialiteter, så jeg blir å bruke henne. :)
 
Jeg gikk til østenutdannet akupunktør som vissnok var spesialist i svangerskap og fødsel fra uke 34. 1x i uken. Storesøster kom samme dag som igangsettingsnålene ble satt (2 dager før termin) og med en estimert fødselslengde på 3-4 timer. Hvorvidt det hjalp, vet jeg ikke. Men har iallefall ingenting å utsette på nålene!;)

Lurer på om vi snakker om samme behandler? :)
 
Back
Topp