Modningsakupunktur

Trultemor86

Elsker forumet
Hei!
Noen som kan si hvilken effekt de har hatt av dette?
Jeg er 38+3 i dag og jordmoren min skal sette dette på 38ukers kontrollen i dag.
Lurer litt på om hun kan sjekke status der nede med det samme også.. er litt nysgjerrig etter sterkere kynnere den siste uken.

Jeg er usikker på effekten da jeg måtte settes igang 9 dager over termin grunnet null modning med min nr 2. Hadde hvertfall fått nåler to ganger, pluss at hun hadde tøyd (Strippet) meg.

Men jeg stressa fælt. Grein hver dag for at babyen ikke hadde kommet, hadde store smerter pga bekkenrelaterte smerter osv.
Tenker at hvis kroppen får slappe av, så skjer modningen raskere.. Og det er vel det disse nålene skal gjøre. Få deg til å slappe av bedre. Jeg tror nemlig ikke at en nål i en tå kan starte en fødsel, men det er så mye som virker inn at effekt kan det ha, man henger jo sammen - liksom ;)

Noen som kjenner seg igjen?
 
Jeg vet dessverre ingenting om akupunktur eller modning, men jeg var på 38-ukerskontroll i går, og vi snakket litt om fødsel. Min jordmor sa at hun tror det er større sannsynlighet for at fødsel starter når jeg slapper av i kropp og tanke, er rolig, og kroppen ikke er full av stresshormoner. Så hvis du trenger akupunktur for å slappe av kan vel det være virkningsfullt?
 
Jeg var til modningsakupunktur i går. Er 36+5. Det første hun gjorde var å kartlegge tidligere svangerskap og status denne gangen. Hadde jeg noen plager? Sov dårlig? vondt bekken? halsbrann? Ble mange spørsmål. Hun satte så akupunktur for å mildne plagene som jeg har og fikk nåler for å slappe av. Hun sa også at disse nålene som hun satte i forbindelse med modning, ikke ville sette i gang noen fødsel, men hjelpe å myke opp livmorhalsen slik at når fødselen satte i gang ville livmorhalsen være myk og man ville få en lettere og evt raskere fødsel. Hun sa også at det var vanlig at de som tok modningsakupunktur ikke gikk over termin. Det var ikke snakk om noen underlivsundersøkelse. Snakket med jordmor om akkurat det i går og hun sa at det var heller ikke var vanlig å ta noen underlivsundersøkelse dersom alt var normalt.
 
Hei!
Noen som kan si hvilken effekt de har hatt av dette?
Jeg er 38+3 i dag og jordmoren min skal sette dette på 38ukers kontrollen i dag.
Lurer litt på om hun kan sjekke status der nede med det samme også.. er litt nysgjerrig etter sterkere kynnere den siste uken.

Jeg er usikker på effekten da jeg måtte settes igang 9 dager over termin grunnet null modning med min nr 2. Hadde hvertfall fått nåler to ganger, pluss at hun hadde tøyd (Strippet) meg.

Men jeg stressa fælt. Grein hver dag for at babyen ikke hadde kommet, hadde store smerter pga bekkenrelaterte smerter osv.
Tenker at hvis kroppen får slappe av, så skjer modningen raskere.. Og det er vel det disse nålene skal gjøre. Få deg til å slappe av bedre. Jeg tror nemlig ikke at en nål i en tå kan starte en fødsel, men det er så mye som virker inn at effekt kan det ha, man henger jo sammen - liksom ;)

Noen som kjenner seg igjen?

Hvordan gikk det i dag? [emoji4]
 
Hvordan gikk det i dag? [emoji4]
Jo, hun satte masse nåler mot halsbrann og maserier osv.
Før hun satte nåler spurte jeg om hun kunne kjenne om kroppen min var moden pga alle riene. Men der var det lukket og låst og babyen sitter for høyt oppe i bekkenet så ingenting presser på. Kroppen vet rett og slett ikke at den skal føde. Hun kjente etter fødselspulsen og det hadde jeg heller ikke. Fikk nål for å få baby ned i bekkenet også, og tips om å sitte på pilatesball. Off, skikkelig flashback fra sist avslutning på graviditet med overtid og igangsetting :(
Skal tilbake på tirsdag, kanskje babyen har komt seg lenger ned da, da kan jeg få nåler for å få igang rier. Men det kan hun ikke sette så lenge kroppen ikke er klar.

Nå må jeg bare roe ned. Orker ikke stresse mer, babyen kommer jo før eller siden. Er bare litt lei :p
 
Det går nok kjempe bra [emoji2] Prøv å nyt siste tiden og fokuser på hvile og det andre barnet som snart skal bli storesøster/bror. Masse lykke til ❣️ Men vet du hva fødselspuls er? Forklarte hun det?
 
Det går nok kjempe bra [emoji2] Prøv å nyt siste tiden og fokuser på hvile og det andre barnet som snart skal bli storesøster/bror. Masse lykke til ❣️ Men vet du hva fødselspuls er? Forklarte hun det?
Nei jeg aner ikke hva det er. Forsøkte å google det. Men hun tok den liksom ved å holde der man kjenner leverpulsen, på siden av håndleddet. Snodige greier :p
 
Det går nok kjempe bra [emoji2] Prøv å nyt siste tiden og fokuser på hvile og det andre barnet som snart skal bli storesøster/bror. Masse lykke til ❣️ Men vet du hva fødselspuls er? Forklarte hun det?
Å tusen takk forresten, jeg har to fra før - ei på 8 og en på 2. Så det er så travelt jeg ønsker det skal være. Hjelper ikke at 2åringen sier hver morning: God morgen mamma! Er du våken nå?? Har lillebror ikke kommet ennå?? ;)
 
Vi er en liten gjeng som har allerede satt igang med modningsakupunktur. Hvilke reaksjon har dere fått på den om dere har fått noen. Jeg var til modningsakupunktur på tirsdag. Onsdag var jeg helt slått ut og hadde ingen energi. Torsdag var det tilbake til normalen. Ellers føler jeg mer nedpress siste dagene og Mye liv i nedre del av livmoren. Kjennes nesten ut som om prinsessen har hendene over hodet og krafser nedi der.. heheo_O
 
Vi er en liten gjeng som har allerede satt igang med modningsakupunktur. Hvilke reaksjon har dere fått på den om dere har fått noen. Jeg var til modningsakupunktur på tirsdag. Onsdag var jeg helt slått ut og hadde ingen energi. Torsdag var det tilbake til normalen. Ellers føler jeg mer nedpress siste dagene og Mye liv i nedre del av livmoren. Kjennes nesten ut som om prinsessen har hendene over hodet og krafser nedi der.. heheo_O
Opplevde akkurat det samme som deg etter første time. Var helt ødelagt dagen etterpå, og holdt på å avbestille de neste timene. Fikk beskjed om at det kunne være en bivirkning,og isåfall et godt tegn, for da reagerer kroppen på akupunkturen :) Etter time nr 2 hadde jeg ingen negative bivirkninger, men masse mer modning i form av synkende mage, mye mer murringer og slimete utflod. Skal inn på time nr 3 nå straks, så kan oppdatere igjen etterpå :)
 
Da har jeg vært på 3dje modningstime. For tidlig å si noe om virkning enda, men jeg fikk iallefall spørsmål om jeg ville trigge fødselen, eller bremse litt, siden jeg har hatt mye modnings og maserier som har holdt meg våken på nettene. Jeg valgte å få nåler for å trigge, men det er ikke akkurat sånn at den går igang umiddelbart... så nå er jeg spent på de neste dagene. Har mye mer murringer og sterke kynnere nå ikveld, og krysser fingrene for at det iallefall gjør at jeg slipper å gå over tiden med denne tassen :)
 
Da har jeg vært på 3dje modningstime. For tidlig å si noe om virkning enda, men jeg fikk iallefall spørsmål om jeg ville trigge fødselen, eller bremse litt, siden jeg har hatt mye modnings og maserier som har holdt meg våken på nettene. Jeg valgte å få nåler for å trigge, men det er ikke akkurat sånn at den går igang umiddelbart... så nå er jeg spent på de neste dagene. Har mye mer murringer og sterke kynnere nå ikveld, og krysser fingrene for at det iallefall gjør at jeg slipper å gå over tiden med denne tassen :)
så spennende :). Kanskje jeg skal spørre min akupunktør på tirsdag om hun kan trigge litt også. da er jeg 37+4. Kanskje litt tidlige det? Hvor langt er du kommet? I dag har det vært et lurveleven i magen og i ettermiddag og kveld har jeg vært skikkelig kvalm. noe skjer i hvert fall i magen for tiden, det er sikkert..
 
så spennende :). Kanskje jeg skal spørre min akupunktør på tirsdag om hun kan trigge litt også. da er jeg 37+4. Kanskje litt tidlige det? Hvor langt er du kommet? I dag har det vært et lurveleven i magen og i ettermiddag og kveld har jeg vært skikkelig kvalm. noe skjer i hvert fall i magen for tiden, det er sikkert..
Jeg er 39+2, så de anser det kanskje som litt tidlig hos deg? Du får høre med henne! Her er det iallefall ikke snakk om trigging før 3dje time tror jeg, for det fungerer uansett ikke om man ikke er moden, og det er det de første timene skal hjelpe på. Nå vet jeg ikke hva slags effekt det har, men jeg er spent på de neste dagene :)
 
Jeg er 39+2, så de anser det kanskje som litt tidlig hos deg? Du får høre med henne! Her er det iallefall ikke snakk om trigging før 3dje time tror jeg, for det fungerer uansett ikke om man ikke er moden, og det er det de første timene skal hjelpe på. Nå vet jeg ikke hva slags effekt det har, men jeg er spent på de neste dagene :)
tenker gjerne at det er litt tidlig å spørre om noe trigging ja.. Men det blir jo spennende å se effekten av time 2. Lurer på om jeg blir like utslått neste gang. Hun skulle jo sette nåler for å gi meg energi..hehe. Men har fått den igjen nå da, bortsett fra i dag for i dag har jeg vært skikkelig kvalm..
blir spennende å følge med deg nærmeste tiden :)
 
Hvor settes nålarna?:)
Hos meg så sattes de i hendene (på puten mellom tommel og pekefinger) og en på håndleddet mot kvalme, på føttene (mellom storetå og neste), på ankelen og i leggene (helt øverst under knærne på utsiden). I tillegg til en i magen (+ to ekstra når de skulle fremskynde ting litt) og en i pannen for avslapning. Tror det var alle...men kan ha glemt noen?
 
Hos meg så sattes de i hendene (på puten mellom tommel og pekefinger) og en på håndleddet mot kvalme, på føttene (mellom storetå og neste), på ankelen og i leggene (helt øverst under knærne på utsiden). I tillegg til en i magen (+ to ekstra når de skulle fremskynde ting litt) og en i pannen for avslapning. Tror det var alle...men kan ha glemt noen?

Det samme her :)
 
Back
Topp