Modning tidlig..? Eller ikke..

Status
Stengt for ytterligere svar.

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Hei [emoji4]

Sist fødte jeg 5 uker før termin. Og jeg vet at det ikke nødvendigvis betyr at jeg føder før denne gangen også, men.. Jeg lurer litt likevel.

Infoen jeg har er:
- På ul uke 32 var baby VELDIG langt nedi bekkenet.
- hos jm uke 33 var hodet i alle fall festet, og nedi bekkenet kan selv jeg kjenne skuldrene på babyen med et slikt gripetak.
- siden jeg passerte 34 uker, begynte jeg å få regelmessige kynnere på kveldene. Det murrer/er småvondt, og kommer gjerne hvert 10 min (og varer ca 40-50 sek i snitt, pr kynner), for 2-3 timer av gangen, før det gir seg.
- oppi glufsa (.. Jada, rene hender og korte negler.. Jeg er for nysgjerrig til mitt eget beste), var det helt hardt i starten av forrige uke, nå er det mye mykere oppi der.. (finner dog ikke den tappen? Tappetafset noe før jeg ble gravid).
Er nå 35+1.

Det jeg lurer på er - hva synes du? Høres det ut som, for deg, at det KAN være tegn på at noe skjer snart? Vet selvsagt det er vanskelig å si, og at modning gjerne kan ta alt fra veldig kort til veldig lang tid.. [emoji14] Men litt tanker og synspunkter er fint.
 
Hei!

I utgangspunktet ville jeg ikke kjent på meg selv om ikke for annet at du kan også trigge ting.
Ut i fra det du forteller og tidlig fødsel sist ville jeg tatt denne vurderingen med legen eller jordmoren din om du skulle bli sent inn på en kontroll for å se om det har en påvirkning på livmorhalsen - men når det er sagt går du i fødsel nå ville de ikke stoppet den. Jo lenger den holder seg inne jo bedre er det for barnet:)

Så mitt råd er : er du bekymret ring sykehuset.
Og ikke undersøk deg selv selv om man er nyskjerrig:)
 
Cervix var fin i uke 32, men det er da en stund siden. Jordmor er ikke spesielt god å prate med, og skal ikke på kontroll før om over ei uke..

Nå er jeg veldig forsiktig da, trykker ikke på noe eller drar i noe.. Trigger seriøst det mer med fingrene enn peniser? [emoji33] Hvordan? [emoji33]Har aldri lest noe advarsler ellers om fingre under graviditet ellers... Annet enn at man bør være forsiktig så man ikke skjærer seg med neglene..

Nå er jeg ikke videre bekymret, er mer der at skjer det nå, så gjør det det.. Gikk jo heldigvis fint sist.
Ikke noe spesielt jordmor eller sykehuset kan gjøre for meg uansett, antar jeg. De stopper jo ikke fødselen nå, uansett.. Det bare er litt drepen å ikke vite noe, der det kan være "om noen timer", og det KAN være om 5-7 uker også.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp