Mobilbruk kan skade samspillet med barn

En tråd i 'Generelt' startet av Forumansvarlig Tamara, 12 Jun 2018 kl 20:25.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. Forumansvarlig Tamara Administrator Moderator Babyverden Stab VIP Sommerfuglene

    Viste du at tidlig samspill mellom barn og foreldre er viktig for barnets utvikling. Redusert tilgjengelighet og avbrutt kontakt som følge av mobilbruk kan skape stress hos barnet og forstyrre relasjonen??

    Hele artikkelen kan leses her

    Tenker dere over mobilbruken deres når barna er tilstede?
     
  2. Softis Forumet er livet Himmelbarn Desemberskatter 2016

    Ja, absolutt! Har sluttet å bruke den når jeg er med barna om jeg ikke må for en stund siden. Merker de ikke liker at jeg gir den oppmerksomhet.
    Generelt så skal jeg innrømme at jeg bruker den alt for mye! Er bevisst det og vil slutte. Første steg var å legge den vekk når barna er våkne :)
     
  3. Moderator Wilma Glad i forumet Moderator Babyverden Stab VIP

    Prøver å være bevisst, men hender stadig vekk at det blir litt mye :/
     
  4. Nøstet Lesehest. :-) VIP

    Ja, vi er flinke til å legge bort og bruke tid med barna, det er viktig for oss.
     
  5. Sølvjenta Flørter med forumet

    Mobilen ligger som regel iro når kid’en er våken/tilstede! Hvis han ikke er i rommet, enten leker seg, ute eller lignende hender vi sjekker noe, må sende melding eller slik, men sitter ikke å stirrer på mobilen i flere minutter nei ☺️ alt med måte tenker jeg, barna vet hva en mobil er- de vokser opp med det. At jeg sitter litt med mobilen i hånden tror jeg ingen tar skade av, det er jo dager som er så travle at man glemmer bort mobilen også- så det regulerer seg litt selv, iværtfall her i huset!
     
  6. Miss_30 Forumet er livet Septembergull'17

    Går litt opp og ned.
     
  7. Aninee Forumet er livet Sensommerlykke 2017 Januarlykke 2016

    Blitt flinkere. Slutta å selge ting på Facebook og da forsvant mesteparten av mobilbruker når barna er tilstede
     

Del denne siden