Mobilbruk kan skade samspillet med barn

Ikke i bruk

Forumet er livet
Viste du at tidlig samspill mellom barn og foreldre er viktig for barnets utvikling. Redusert tilgjengelighet og avbrutt kontakt som følge av mobilbruk kan skape stress hos barnet og forstyrre relasjonen??

Hele artikkelen kan leses her

Tenker dere over mobilbruken deres når barna er tilstede?
 
Ja, absolutt! Har sluttet å bruke den når jeg er med barna om jeg ikke må for en stund siden. Merker de ikke liker at jeg gir den oppmerksomhet.
Generelt så skal jeg innrømme at jeg bruker den alt for mye! Er bevisst det og vil slutte. Første steg var å legge den vekk når barna er våkne :)
 
Prøver å være bevisst, men hender stadig vekk at det blir litt mye :/
 
Mobilen ligger som regel iro når kid’en er våken/tilstede! Hvis han ikke er i rommet, enten leker seg, ute eller lignende hender vi sjekker noe, må sende melding eller slik, men sitter ikke å stirrer på mobilen i flere minutter nei ☺️ alt med måte tenker jeg, barna vet hva en mobil er- de vokser opp med det. At jeg sitter litt med mobilen i hånden tror jeg ingen tar skade av, det er jo dager som er så travle at man glemmer bort mobilen også- så det regulerer seg litt selv, iværtfall her i huset!
 
Blitt flinkere. Slutta å selge ting på Facebook og da forsvant mesteparten av mobilbruker når barna er tilstede
 
Bruker den for mye. Jobber med å skjerpe meg.
 
Jeg synes det er så uendelig trist med de som har nesa ned i mobilen hele tiden.. Kjenner noen som glor konstant ned i mobilen, tilogmed på besøk :( Blir skikkelig trist på barnas vegne!!!
 
Er veldig bevisst på det, så med mindre det er noe jeg måå gjøre der og da, prøver jeg å la telefonen ligge. Skjønner jo frustrasjonen til barna.
Samboer er heldigvis enig med meg, så vi er flinke på å minne hverandre på det. Fort gjort å plukke den opp..
 
Back
Topp