MMR-vaksine Bivirkninger?

Hestehaler

Glad i forumet
Har deres barn fått bivirkninger av MMR-vaksina??
 
 
Her er det ganske høy feber. Får den ikke under 39 grader, selv med 250 mg paracet (han er over 12 kg). Har vært sånn i 4 dager. Ellers han han noen røde prikker og noe utslett på kroppen. Bittelitt snørrete og hoster litt.
 
Alt begynte akkurat en uke etter vaksineringa.
 
Er dette bivirkninger på vaksinen, eller kan det være noe annet?? Syns det er ekkelt med så høy feber. Virker ikke som den blir noe bedre heller.
 
 
 
Tenker nok det er bivirkning jeg...
http://www.nettdoktor.no/legevakten/fakta/vaksinerbarn.php

Men hvis du er usikker kan du jo ringe til legen å høre med de[:)] Jeg ringer alltid hvis jeg er usikker.. hehe.. hysterisk mamma[8|][8D]
 
Hadde akkurat den samme bivirkningen. Begynte med høy feber fra 5 dager etterpå, og varte i 5-6 dager. Han var kjempeslapp og ville stort sett bare sove-helst i fanget. Feberen var nesten hele tiden godt over 39, selv med paracet.

God bedring!
 
ORIGINAL: silros

Tenker nok det er bivirkning jeg...
http://www.nettdoktor.no/legevakten/fakta/vaksinerbarn.php

Men hvis du er usikker kan du jo ringe til legen å høre med de[:)] Jeg ringer alltid hvis jeg er usikker.. hehe.. hysterisk mamma[8|][8D]

 
Tenker bivirkning jeg også, men hvor lenge kan man forvente seg så høy feber da?
 
Tror jeg venter litt med å ringe, men kommer nok til å sjekke han noen ganger i natt. Når febern er 39,3 etter 250 mg paracet, så er jeg redd den blir veldig høy når paraceten slutter å virke i løpet av natta.
Håper virkelig det gir seg snart! Blir litt hysterisk ja...
 
Takk for svar! [:)]
 
 
 
ORIGINAL: detnyenicket

Hadde akkurat den samme bivirkningen. Begynte med høy feber fra 5 dager etterpå, og varte i 5-6 dager. Han var kjempeslapp og ville stort sett bare sove-helst i fanget. Feberen var nesten hele tiden godt over 39, selv med paracet.

God bedring!

 
Ja, da kan jeg vel forvente enda et par dager da! Greit å høre andre som har opplevd det. På helsestasjonen sa de bare det var uvanlig med bivirkninger, men det kunne forekomme lette symptomer på sykdommene etter ca en uke. Syns ikke det var så lette symptomer jeg...[8|]
 
Her er det også helst bare å ligge i fanget, og kikke på drømmehagen (han er aldri interessert i det ellers)
 
Takk for svar! [:)]
 
ORIGINAL: rico

Er som å høre her det.

Men våres er løse i magen i tilleg. Men jeg ringer  til legen i morgen. Rett og slett fordi jeg liker ikke barn har 40 i feber i mer enn 3 dager med dårlig matlyst.

Samt at jeg vet ped.leder i bhg har hatt steptokokker. Så bare for å være på sikkre siden.  (og ja hun har vært sm)


Nei, ikke morro med 39-40 i feber i flere dager... Mulig det blir legen her i morgen å, men jeg skal se det litt ann. Håper virkelig på bedring nå!
 
God bedring til dine!
 
Jenta vår reagerte ikke på vaksinen, men gutten vår fikk feber 5 dager etterpå som føyk opp og ned noen timer.
Vet ikke om det hadde sammenheng med vaksinen, men de røde prikkene han fikk etter 10 dager var definitivt en reaksjon på vaksinen.

Tror ikke jeg ville ventet så mye lenger med å ringe lege hvis feberen ikke gikk ned, men det er jo meg da...

Lykke til og god bedring til den lille!
 
Storebror reagerte med feber og prikker tretten dager etter sprøyta. Men snuppa har heldigvis ikke reagert [:)]
 
Ingen reaksjon ennå. Er nå 9 dager siden han fikk den. Krysser fingrene for at han ikke får noen. Ikke noe særlig når de har høyfeber og utslett. Håper det slipper snart på din lille.
 
Huff får håpe det gir seg :(
Ikke tatt den enda her, skal til mandag.
Men spurte om bivirkninger forrige gang, å HS her sa det var veldig vanlig at de fikk røde prikker ca 1uke etter den var satt, siden de sprøyter jo inn sykdommen. Men sa ikke noe særlig om feber (vet jo det er normalt) Men huff får håpe det går vekk snart ja[:(]
 
Vi fikk beskjed om at feber og utslett ca 10 dager etter vaksinen var helt vanlig, han fikk vaksinen 8.Mars, og den 18.Mars kom feberen [8D] (veldig presis gitt!) Men det gikk fort over, mener det var bare ett døgn, kanskje to. Eneste bivirkningen.
 
her hadde Emilie feber 7 dager etter at hun hadde fått vaksina. Men varte bare en natt.
 
Vår sønn på 15 måneder fikk vaksinen for 13 dager siden. Fikk feber og ble i veldig dårlig form/slapp samt løs i magen etter 9 dager. Virket som om han hadde vondt under føttene/i ledd også. Begynte å bli bedre i går, men i natt ble han dårligere igjen, og har fått masse utslett på hele kroppen. Virker som om noe plager han, antageligvis klør det. Er det noen som har noen tips til å lindre kløen? Kan man bruke aloe vera?
 
Back
Topp