Mme?

SeteAnd

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Litjgutn er snart 11 måneder og får fremdeles 3 flasker med mme hver dag. Er dette litt mye? Han koser seg veldig med flaska, og jeg ser ikke helt noe poeng i å slutte med den sånn egentlig, men burde han få litt mindre eller kan vi bare fortsette med tre flasker?
 
Aner ikke, men her varierer vi mellom 1 og 3 flasker om dagen. Når han spiser som normalt holder det med 1 før natta (90-120ml), men er han småspist så blir det litt mer for å få i han noe. Gir av og til velling blandet ut i mme-til frokost om dagen starter i 05tiden...
 
Med storesøster ga vi 3 flasker til hun var 12 mnd, og 2 flasker etter det. Det stod på pakken at de ikke skulle ha mer etter ett år, så da gjorde vi det:)
 
To flasker i døgnet her (180 ml vann per gang) :)
 
Tror tre flasker er helt innafor :) Lillemor får rundt det samme, 2- 3 flasker
 
Mine får 235ml mme når de våkner om morgenen og før de legger seg på kvelden. Av og til får de også litt midt på dagen. Ser ikke noen grunn til å slutte med det :)
 
Mine får 235ml mme når de våkner om morgenen og før de legger seg på kvelden. Av og til får de også litt midt på dagen. Ser ikke noen grunn til å slutte med det :)

Hvor gamle er de da? Min får 150 ml, ikke alltid han drikker opp alt, spørs litt hvor mye han har spist til måltidene (får flaske etter frokost,lunsj og kvelds). Han er stort sett ikke noe frokostmenneske heller, så skjer vel ofte at han ikke vil ha så mye mat og/eller melk da. Men vokser fint ser det ut til, så stresser ikke så mye med det
 
Hvor gamle er de da? Min får 150 ml, ikke alltid han drikker opp alt, spørs litt hvor mye han har spist til måltidene (får flaske etter frokost,lunsj og kvelds). Han er stort sett ikke noe frokostmenneske heller, så skjer vel ofte at han ikke vil ha så mye mat og/eller melk da. Men vokser fint ser det ut til, så stresser ikke så mye med det
Så lenge han følger kurven sin så får han jo i seg nok :)

Gutta mine blir ett år 1.oktober. De starter dagen med flaske, før morgenstell. Iblant får de mme i wow-koppen til mellommåltidet midt på dagen. Kveldsflaska får de etter kveldsmat, i armkroken til mor og far. Til øvrige måltider og som tørstedrikk får de vann i wow-koppen, av og til med en liten dæsj juice oppi.
 
Jenta mi er også 11 mnd og får 2-3 flasker om dagen. Den siste uken har hun begynt å drikke mindre melk og spise mer mat selv, så jeg regner med at vi kan kutte ut melken når hun runder året
 
Nå blir desiree 1 år om noen dager og får 2-3 flasker om dagen på ca 120-150 ml. Hun elsker flasken men det er i tillegg til vanlige måltider. Gir som regel før hver gang hun skal sove, det er da hun vil ha den. Men nå blir det tilvenning til vanlig melk snart og da begynner vi med utvanne mme med vanlig melk
 
Siden Elvira tåler vanlig melk dårlig pga allergi, så skal jeg høre med barnelegen hva vi skal gjøre. Planen var å slutte helt med flaske rundt 12 mnd, men spørs om vi må kanskje fortsette litt lenger med å gi mme.
 
Siden Elvira tåler vanlig melk dårlig pga allergi, så skal jeg høre med barnelegen hva vi skal gjøre. Planen var å slutte helt med flaske rundt 12 mnd, men spørs om vi må kanskje fortsette litt lenger med å gi mme.
Du kan evt prøve havremelk, den er næringsrik og fin til barn som ikke kan få kumelk :)
 
Siden Elvira tåler vanlig melk dårlig pga allergi, så skal jeg høre med barnelegen hva vi skal gjøre. Planen var å slutte helt med flaske rundt 12 mnd, men spørs om vi må kanskje fortsette litt lenger med å gi mme.
Min treåring får fortsatt litt nutramigen i kopp på kvelden før hun skal pusse og legge seg:) hun har akkurat begynt å kunne drikke litt kumelk.
 
Min treåring får fortsatt litt nutramigen i kopp på kvelden før hun skal pusse og legge seg:) hun har akkurat begynt å kunne drikke litt kumelk.
Aha :) det er jo eneste alternativet de kan få når de ikke tåler kumelk. Godt at hun endelig kan få drikke litt da :)

sikkert det vi må med Neocate også. Gå over til tutkopp med mme :)
 
Back
Topp