Mme trøbbel:/

Anna•

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Himmelbarn
Marsboerne2017
Hei damer:greet025

Vi holder på med tilvenning av flaske om dagen. Jeg drømmer om å være ferdig med ammingen når baby er ca 6mnd, så vi trener jevnt med flaske om dagen. Noen andre som holder på med avvenning fra puppen?

Jeg har nå endelig fått henne til å ta flaske, men problemet er at hun tar den kun hvis den er fylt med grøt, smoothie eller annet snacks. Hvis det er hipp/nan , så nekter hun.

Hvorfor er det sånn? Synes dette virker helt håpløst, og jeg forstår ikke hvordan jeg skal klare å få henne til å akseptere mme. :confused005

Er det noen som er i samme situasjon,eller noen som har vært der nå eller tidligere og som kan dele sin suksesshistorie ?
 
Hei damer:greet025

Vi holder på med tilvenning av flaske om dagen. Jeg drømmer om å være ferdig med ammingen når baby er ca 6mnd, så vi trener jevnt med flaske om dagen. Noen andre som holder på med avvenning fra puppen?

Jeg har nå endelig fått henne til å ta flaske, men problemet er at hun tar den kun hvis den er fylt med grøt, smoothie eller annet snacks. Hvis det er hipp/nan , så nekter hun.

Hvorfor er det sånn? Synes dette virker helt håpløst, og jeg forstår ikke hvordan jeg skal klare å få henne til å akseptere mme. :confused005

Er det noen som er i samme situasjon,eller noen som har vært der nå eller tidligere og som kan dele sin suksesshistorie ?
Er det et alternativ å pumpe slik at hun fortsatt får morsmelk, men fra flaske i stedet for pupp? (Vet det er mye styr med pumping altså, så jeg har forståelse om du syns det blir for mye pes å skulle gjøre det, bare tenkte å foreslå det i tilfelle det er ammingen og ikke det at lille er avhengig av morsmelka (og dermed bundet til deg) som er grunnen til at du vil avslutte ammingen.)
 
Uten erfaring så er dette mine tanker:
- flaska bør være reservert til mme/mm slik at det er eneste assosiasjonen. Da forventer hun ikke noe annet godt når hun ser det. Jeg vet av egen erfaring at hvis man tror at noe man spiser/drikker er en ting også er det noe annet så smaker det rart/feil selv om det egentlig er godt. Det finnes jo andre type flasker/kopper o.l. man kan ha smoothie og annet på.
- om hun drikker mm av flaske prøv å blande mme med mm og ha større og større andel mme frem til det bare er mme. Dette har jeg hørt andre ha suksess med.
 
Halleluja !! I dag ser det ut som det har løsnet. Det siste døgnet har vi prøvd å gi alt ekstra i flaske. Grøt, pureer, vann osv. Endelig i kveld tok hun mme - hipp , hele 30 ml:)

Nå har hun lært seg riktig sugeteknikk på flaska, så gjenstår det bare å klare å få avvendt henne mer og mer fra puppen og over til flaska.
Håper å være i mål om 1 1/2 mmd da hun fyller 6 mnd.
 
Hvilken tut bruker du? Her hjalp det å gå fra tut nr 1 til 2.
 
Kan det være at mme kommer for fort? Min drukner nesten med tutt 3 så vi er fortsatt på tutt 2 når vi gir mme.
Nei, jeg opplever at det kommer sakte. Hun får i seg veldig lite. På det meste har hun fått i seg 30ml. Hun er 5 mnd nå, og jeg var på helsestasjonen i går - og da fikk jeg beskjed om at jeg kunne stikke flere hull, slik at det kommer litt fortere.
 
Nei, jeg opplever at det kommer sakte. Hun får i seg veldig lite. På det meste har hun fått i seg 30ml. Hun er 5 mnd nå, og jeg var på helsestasjonen i går - og da fikk jeg beskjed om at jeg kunne stikke flere hull, slik at det kommer litt fortere.

Hvilken flasketype var det?
Om vi bruker 3er på aventflaskene står jo spruten ut av flaska bare vi skal sjekke tempen.
 
Hvilken flasketype var det?
Om vi bruker 3er på aventflaskene står jo spruten ut av flaska bare vi skal sjekke tempen.
Åj såpass. Jeg bruker avent sine. Den kan jeg snu på hodet etter at jeg har fylt den og det kommer ikke en dråpe ut. Baby må suge.

Hvilken flaske bruker du?
Jeg har prøvd mange forskjellige, men avent ble løsningen her. Nå går det rette veien.
 
Åj såpass. Jeg bruker avent sine. Den kan jeg snu på hodet etter at jeg har fylt den og det kommer ikke en dråpe ut. Baby må suge.

Hvilken flaske bruker du?
Jeg har prøvd mange forskjellige, men avent ble løsningen her. Nå går det rette veien.

Har du prøvd med tutekopp? :)
 
Åj såpass. Jeg bruker avent sine. Den kan jeg snu på hodet etter at jeg har fylt den og det kommer ikke en dråpe ut. Baby må suge.

Hvilken flaske bruker du?
Jeg har prøvd mange forskjellige, men avent ble løsningen her. Nå går det rette veien.

Har antikolikkflaskene til avent og bruker tuttene med 2hull. Om du klemmer på tutten der tallet står så åpner du ventilen om den er lukka... Bruker også MAM med 2er tutt her, den er grei nok...
 
Back
Topp