MLHB sine tanker i svangerskapet

Her er lille Celina :)

Ja fødselen gikk veldig fint :) lang og vond åpningsfase som sist,var beinhardt.. Men etter 5 cm gikk det veldig raskt! Eneste var at hun lå så høyt i bekkenet hele tiden, så selv med full åpning måtte jeg stå over en prekestol å dytte henne nedover så de kunne ta vannet , det var det verste med hele opplevelsen.. men alt i alt så var det en 100% naturlig fødsel på fødeloftet i Stavanger, en sterk og vakker opplevelse som jeg minnes med ett smil og en tåre, følte virkelig urkraften i meg :):)

Skjønner godt at du gleder deg, det er jo så masse å glede seg til :D og han er her før du aner :):) <3

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app
 

Vedlegg

  • 1383354560977.jpg
    1383354560977.jpg
    35,1 KB · Visninger: 75
Her er lille Celina :)

Ja fødselen gikk veldig fint :) lang og vond åpningsfase som sist,var beinhardt.. Men etter 5 cm gikk det veldig raskt! Eneste var at hun lå så høyt i bekkenet hele tiden, så selv med full åpning måtte jeg stå over en prekestol å dytte henne nedover så de kunne ta vannet , det var det verste med hele opplevelsen.. men alt i alt så var det en 100% naturlig fødsel på fødeloftet i Stavanger, en sterk og vakker opplevelse som jeg minnes med ett smil og en tåre, følte virkelig urkraften i meg :):)

Skjønner godt at du gleder deg, det er jo så masse å glede seg til :D og han er her før du aner :):) <3

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Åååå...så nydelig!! Ja jeg er lei av kvalme, oppkast, hemoroider, forstoppelse og bekkenplager... meen bare 111 dager igjen til termin :p

Fødeloftet er faktisk noe jeg vurderer. Skal ha sånn kurs på sykehuset så det blir spennende :)

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014
 
Åååå...så nydelig!! Ja jeg er lei av kvalme, oppkast, hemoroider, forstoppelse og bekkenplager... meen bare 111 dager igjen til termin :p

Fødeloftet er faktisk noe jeg vurderer. Skal ha sånn kurs på sykehuset så det blir spennende :)

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014
Ja hun er skjønn <3 stolt nå :D

Haha huff ja veit åssen det er :p men snart er det jul, nyttår og daaaa er det ikke lenge att ;)

Så spennende da, i Stavanger?:)
Anbefaler iallfall fødeloftet på det sterkeste!! :) nydelige rom med deilig dobbeltseng, stort badekar og fint interiør, minner mer om ett soverom enn ett sylehusrom:) jeg slappet mye bedre av, fikk effektiv akupunktur og hørte på musikk, badekar og hele pakka :) hadde en tøff og intens fødsel, men er så glad for at jeg klarte gjennomføre uten smertestillende denne gang, følte meg i toppform etter fødsel! Og de er veldig flinke der , veldig:) En helt annen opplevelse enn å føde på vanlig fødestue. Mye mer ro ;)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app
 
Og ikke minst får pappan mulighet til å delta på en helt annen måte! Han var aktivt med hele tiden, jeg lå på en måte i fanget hans på slutten i senga, helt til hun kom ut :)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app
 
25 uker ♥

15 uker igjen og tiden går fortsatt fort! Nå er kjøkkenøya ferdig rydda inn i og vi har tømt 4 bananesker med ting vi ikke trenger fra kjøkkenet!

1383989008648.jpg
1383989032879.jpg

Utrolig deilig å bare kunne valse fra rom til rom uten å se noe rot! Gir meg en indre ro ♡ Nå har vi kun soverommet igjen å rydde!

*** Fredag 25+3 ***
Har sittet og leita etter kjole til julebordet neste helg.. etter mye leiting kom jeg over en jeg kom på jeg hadde hengende i skapet - ubrukt!

1383989149000.jpg

Jaggu fikk magen også plass! :D
Min kjære godkjente valget og syntes jeg så bedre ut enn noensinne, han er vel herlig ♡

EKSTREMT mye liv i magen for tiden, han har full fest flere ganger daglig. Nyt det mens du kan lille venn..om ikke lenge blir det trangt om plassen ;)

Mye hormoner for tiden som kludrer til humøret, men har greid å holde meg i skinnet sålangt.. stadig nye utfordringer! Har måttet flytte 3D ultralyd 1, 5 uke frem siden Sindre ikke kunne ta fri. Ny dato er 28/11 og vi gleder oss! ♥

*** Lørdag 25+4 ***
Har vært nok et hormontroll i dag og måtte i tillegg ty til 45ml med lactulose igjen... Arrrgh. Brekker meg som fy uansett hvordan jeg tar det.. Men det får fart på systemet hvertfall!

Mannen har vært flink å ryddet soverommet i dag, jeg så for det meste på. Hjalp til litt.. Men hormonene ville absolutt ikke rydde i dag :p
Vi hadde nydelige kyllingfileter til middag da - den lagte jeg. Mmm.. Det var da jeg måtte ta lactulosen. Var stappfull og fikk ikke plass til å puste engang! Er mye bedre nå heldigvis.. Fikk et SKIKKELIG spark fra lillemann rett i ribbeina på høyre side i dag. Vondt gjorde det faktisk og jeg hylte ut i et høyt "au".. Begynner å bli sterk han inni der ;)
I morgen er det farsdag og jeg skal fylle på bryna mine hos lingeristen! Gleeeder meg da de ser ikke ut nå.. Sover dårlig for tida.. Heff. Er vel vanlig det også.

*** Mandag 25+6 ***
Var hos kiropraktoren igjen og nakken er fortsatt ganske stiv - men bekkenet er derimot i sjakk! Har jo merket det selv at det er mindre vondt så det er jo bra :)
Var syyykt kvalm da jeg våknet i dag, men det bedret seg etter Zofranen..
Nå er det straks middagstid og jeg er skrubbsulten!

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014
 
Last edited:
26 uker ♥

Halsbrann! Uansett hva jeg gjør eller spiser så ender det med halsbrann.. Novaluzid hjelper heller ikke lenger :(
På oppsiden så gikk jeg på do på egenhånd i dag uten smerter eller mye jobb! Om det var de tre mandarinene, eggene, smashen eller melka jeg har helt i meg vites ikke..men bra er det! :)

Vekta begynner å gå oppover, endelig! Jeg fikk også re-tattovert bryna mine på søndag;

1384310693667.jpg

Blir godt når skorpen faller av og jeg får se det endelige resultatet :D
Tenk at det bare er 14 uker igjen til termin ♥
Insomnia har blitt et faktum..blir ikke trøtt før langt ut på natt (klokka er nå 03.51) og sover til langt på dag når jeg først sovner. Flott.. men håper det stabiliserer seg igjen snart.

*** Fredag 26+3 ***
Søvnløs!!
Imorgen skal jeg til frisøren kl. 10.00 så jeg burde virkelig prøve å sove nå!

Bryna er ferdig grodd, men er ikke fornøyd med resultatet.. Fargen har ikke festet seg over alt og det er ujevnt! Suger max.. og jeg må gå tilbake til å bruke skygge over igjen..:(

20131116_021046-1_zps50d792a2.jpg


Det ser jo bedre ut enn før..men virkelig surt at det ikke ble så bra som jeg hadde håpet på..

PhotoGrid_1384564428867_zpsea084138.jpg

PhotoGrid_1384565634446_zpsf778ea8c.jpg


Har sendt bilder til lingeristen så jeg får se hva hun sier..mest sannsynlig så må jeg gjøre det om igjen når jeg har fått ut lillegutt..
Halsbrann har jeg også fått nå.. jippi :confused: Må prøve å sove nå! Nå er klokka 03.29 :eek:

*** Mandag 26+6 ***
Huff og huff.. i dag har det vært kynnere, smerter og vondter i lange baner.. har/hadde forstoppelse til den store gullmedaljen og ingenting hjalp. Ikke engang de 45ml med lactulose eller 2-3 liter med vann engang. Heldigvis løsnet det til slutt, men sliter fortsatt med vonde kynnere.. nå skal jeg prøve og sove og se om kroppen kan roe seg litt ned. Klokka er nå 01.59..

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014
 
Last edited:
27 uker ♥

13 uker igjen nå! Kynnerene er fortsatt like vonde og jeg var en tur på føden for sjekk i dag. Livmorhals var lang og fin, den var lukket, lillegutt hadde nok fostervann, fin størrelse og alt så normalt ut. Som sist så kommer jeg til å slite med vonde kynnere og smerter.. jippi:confused:
Men er utrolig glad for at han vil holde seg i magen 13 uker til ;)

Navn har vi også bestemt oss for, nå håper vi bare han kler valget ;)

Mannen opererte øyet sitt i dag og det var heldigvis vellykket. Nå skal jeg prøve å sove gjennom alle disse sammentrekningene..aua :(

PhotoGrid_1385053221339_zpsef4e6903.jpg


*** Torsdag 27+2 ***
Var hos jordmor i dag og jeg skulle på toalettet å ta en urinprøve. Jeg gjør meg ferdig, og GLEMMER å tisse i glasset! Herre.. jeg følte meg skikkelig dum..men jordmor tok det med et smil. Forstår ikke hvordan jeg klarte å glemme det.. men men. Ellers var alt bra, symfysemålet var på 27-28 cm, men jordmor mente hun pleide å ta høye mål så jeg skulle ikke tenke over det. Hu mente lillebror kom til å være rundt samme størrelse som storesøster. Vi får bare vente å se :)

Var på apoteket og kjøpte Visiblin som skal hjelpe på fordøyelsesproblemer. Smakte helt okay, heldigvis! Nå håper jeg bare det får fart på systemet.. er viiirkelig lei av disse problemene..:confused: Har tatt to doser foreløpig og skal fortsette med det noen dager fremover. Klarer nok å bruke dette hver dag og prøver også å drikke en god del vann! Nå håper jeg at fordøyelsen kan bli mer normal.

*** Fredag 27+3 ***
Prøver meg uten Zofranen igjen i dag.. går ikke strålende foreløpig. Er svært kvalm, og skal prøve å spise litt nå.. har ingen effekt av Visiblinen ennå.. men får ta to nye doser i dag og drikke masse vann som planlagt. Har seabands på meg for å se om kvalmen kan lette av de nå når den ikke er fullt så kraftig!

Kynnerene har heldigvis roet seg og har ikke så store smerter lenger. Kastet opp halve middagen i dag - oh joy :oops:
Men til å ha vært helt zofranfri..så har det ikke vært så ille :)

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014
 
Last edited:
28 uker <3

Så var jeg i tredje og siste trimester, at last! Utrolig deilig å vite at nå er det bare 12 uker igjen til termin - og nå når jula kommer så kommer den tiden til å rase avgårde!

ticker 28 uker.JPG

Sitter her med evig halsbrann, men er samtidig sulten og vurderer å lage grøt.. men så har jeg tikka masala i kjøleskapet fra i går - men det er et ork å få i seg når jeg allerede har halsbrann :(

Fikk faktisk gått på do i dag, to ganger til og med.. men det er fortsatt ganske lite fuktighet og hele doskåla er full i blod etterpå - svært festlig! Skal øke visiblin dosen til 2 ganger daglig nå, og har endelig funnet en måte å blande det ut på uten å brekke meg. Alle små bragder i hverdagen <3

Lillebror har fortsatt goood plass inni magen da han danser og hopper og spretter flere ganger daglig, godt han koser seg inni der. Han får nyte det mens han kan ;)
Vekta lå nå på 70,2 kg og jeg mangler kun 4,8 kg før jeg er på startvekten! Det går da fremover ;)

Og her er et bilde av 28 ukers kula;

28 uker mindre.jpg

*** Fredag 28+3 ***
I går var det storslått feiring av Sindre's 26 årsdag med familie og venner - åpent hus hele dagen.
Sliiiiten i dag! Var superkvalm hele morgenen/formiddagen og spydde som en gris.. urk.
Var i tillegg hos legen og fikk dobbeltsjekket symfysemålet - og havnet laaangt under det JM hadde målt.. fikk beskjed om å dobbeltsjekke dette på neste JM kontroll.
20131129_202254_zps1ca58f06.jpg

Ellers hadde jeg litt proteiner og leukocytter i urinen så den ble sendt til dyrking - har ikke merket noe så det er nok falsk alarm. Håper det. Orker ikke en ny antibiotikakur...

I dag skal jeg KUN slappe av, tok helt klart altfor mye i i går.. at jeg ikke lærer ;)

I tillegg var vi på 3D ultralyd i går også! Se nydelige lillebror da;

3D collage.jpg

Var mye navlesnor og armer og bein i veien - men vi ble bare så fascinerte og kjempefornøyde allikevel!
Nå gleder vi oss enda mer til å møte lille prinsen vår <3
Han var 1246g og 6% over gjennomsnittet, noe som er veldig bra mhht formen jeg er i! Så nå er jeg glad :)

*** Lørdag 28+4 ***
I dag sov vi begge leeenge. Celine reiste til pappa'n i går og da benyttet vi anledningen å bare slappe av litt. Mars er det slutt på den luksusen så bare å nyyte det :p
Fikk også handlet inn en del julegaver og er snart i boks med alle nå! Men å gå i butikker er en utfordring.. må sette meg for hver 10. meter og blir uvel og svimmel. Urk.. tror resterende av presangene blir netthandel!

Har pyntet til jul og advent i dag - nå er det koooselig her hjemme ♥

*** Mandag 28+6 ***
I dag har vært en tung, tung dag.. fikk totalt sammenbrudd og hulkgråt i 10-15 min i senga.. var helt grufullt og klarte ikke å stoppe. Fikk gått på toalettet igjen i dag, det var..som vanlig hardt. vondt og smertefullt. Men nå er det 1 uke til neste gang.. skulle ha doblet visiblin dosen hver dag, men har istede glemt den hele ut de siste dagene. Fy meg.. :(

Tror jeg innser at depresjonen er kommet tilbake.. utrolig trist å innrømme, men har ingen andre forklaringer på humøret mitt. Har ufattelig kort lunte, og er rett og slett bare deppa... i dag fikk jeg i tillegg ikke trekt i snora etter jeg var på do fordi avføringen var for tung (!). Ble nødt å ta på meg hanske og plukke opp og kaste i hundepose i søpla.. ufattelig nedlatende og føler meg ikke særlig bra etter den opplevelsen.. æsj.. :(:(

I tillegg er det venstre øyet utrolig vondt så jeg får ikke brukt kontaktlinse da det bare irriterer, så jeg bruker bare èn linse..for brillene klarte jeg å ødelegge i et sinneutbrudd for noen uker tilbake.

Nei.. jeg håper det går litt mer oppover fra nå. Er virkelig i kjelleren i dag :(
 
Last edited:
29 uker <3

Så var man inne i uke 29 og 11 uker igjen til termin! Håper tiden går fort fremover nå, for nå begynner jeg å bli utålmodig til å kose med lillebror <3

29 uker 2.jpg

Tok første magemål denne uken og jeg var 103 cm målt over navlen. Tror jeg var 107 cm rundt termin med storesøster så jeg er større denne gang! Men så er jeg jo også 10 kg tyngre i startvekt enn sist så noe ekstra er det nok også ;)

Uansett godt å ha noe å gå på når jeg spiser så lite. Håper humøret skal være litt bedre denne uken, prøver å fokusere mest mulig positivt. Julegavene er nesten i boks, mangler 4 gaver så er vi ferdige! Herlig! :D

*** Lørdag 29+4 ***
I dag er det snøøø ute. Ikke at jeg skal ut å leke i den..ligger med kynnere i skrivende stund og er sliten.. Nevøen min på snart 3 år skal komme hit i ettermiddag noen timer mens søs er på oppvisning med niesa mi. Tenkte å bake jødekaker i dag..namnam! Håper bare kroppen kan henge litt med.. Mannen er og handler gulv/tak lister til babyrommet. Endelig blir vi ferdige der inne med sånn byggegreier! :D

Har kjøpt to til julegaver nå så nå er det bare 2 stk igjen. Deilig. Nå kan jula snart komme! :D:D

Edit: Søstra mi hadde glemt at jeg skulle passe sønnen så plutselig satt vi med totalt barnefri. Kvelden ble brukt til gamin av Wow.. Jepp. Vi er litt nerdete :p men svært kontrollerte geeks.. ;)

*** Mandag 29+6 ***
La meg rett over 00.00 i går og er lys våken og en smule uvel nå og har vært det siden jeg jaget mannen ut klokka 06.00.. burde sovet mer men klarer ikke!
Ligger på ryggen og skriver med hodet hevet - og det er IKKE noe behagelig gitt :p

I dag skal jeg ut å finne fargeprøver da vi skal pusse opp gangen i helgen sånn helt på sparket! Svigerfar og onkelen til min kjære kommer for å hjelpe til. Blir veldig godt å få det gjort for vi har ikke gjort noe siden innflyttingen juli-11. Men liker ikke at jeg ikke får bedre tid på meg.. vi må også finne ut om vi skal rive tapeten og legge ny.. og dette er jo ingen liten jobb.. Jeg må nok ikke gjøre stort, er ikke redd for den biten - men det er noe med å ha en byggeplass i heimen midt i førjulstiden.. sikkert hormonene som klager for det er egentlig bare bra at det blir gjort. Bare kunne det ikke ventet til over nyttår i det minste :p

Fortsatt de to siste gavene igjen så muligens jeg bare skulle gjort meg ferdig med de også før jul.. én mindre ting å tenke på! ;) Ikke er julebaksten startet på heller..*sukk* 9. desember i dag så det er bare å få ut fingen!
 
Last edited:
åååå-- at jeg ikke har vært her inne å lest tidligere da !!!! Hatt en lang pause fra bv (igjen) men er nå tilbake. OG har enda som mål å sitte med positiv test rundt jul :p Men så fantastisk d var å lese, og å se deg :) Så gla for at alt har gått bra :)
 
åååå-- at jeg ikke har vært her inne å lest tidligere da !!!! Hatt en lang pause fra bv (igjen) men er nå tilbake. OG har enda som mål å sitte med positiv test rundt jul :p Men så fantastisk d var å lese, og å se deg :) Så gla for at alt har gått bra :)

Huff.. trist å høre at det ikke har klaffet for dere enda.. ja her har jeg mage stor og plagene står i kø. Men til syvende og sist så er det hele verdt det! Gleder meg til å ha lillebror i armene om litt over 10 uker! ♥ Får dere noe hjelp nå?

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014
 
Huff.. trist å høre at det ikke har klaffet for dere enda.. ja her har jeg mage stor og plagene står i kø. Men til syvende og sist så er det hele verdt det! Gleder meg til å ha lillebror i armene om litt over 10 uker! ♥ Får dere noe hjelp nå?

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014
Å Herre. Bare 10 uker igjen! Så fort tiden har gått :) nei jeg skal å snakke med legen over nyttår hvis ikke vi får det til på de 2 neste mnd. Er liksom ikke desperat, siden vi har 2 fra før, men synes det er rart det tar sånn tid når det gikk så fort sist.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Å Herre. Bare 10 uker igjen! Så fort tiden har gått :) nei jeg skal å snakke med legen over nyttår hvis ikke vi får det til på de 2 neste mnd. Er liksom ikke desperat, siden vi har 2 fra før, men synes det er rart det tar sånn tid når det gikk så fort sist.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Starter en samtale med deg jeg så dagboka mi ikke blir full ;)

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014
 
30 uker ♥

Tenk 10 uker igjen, 2, 5 mnd til vi kan kosemose med en liten nyfødt baby!

Vekten stoppet på 70, 7 kg noe som vil si +400g fra forrige uke! :D

Formen er og har vært helt rævva i dag. Superkvalm, kastet opp og sovet hele dagen på sofaen.. eller prøvd å sove. Alt gjør vondt for tiden, ribbein, rygg og mage. Ligger jeg feil får jeg i tillegg krampe.. årrh. Nå begynner jeg virkelig å bli mektig lei :(

1386692393748.jpg

Er noe bedre nå.. (kl. 17.15) og har klart å få i meg litt mat. Nå skal vi rydde ut av gangen og gjøre klart til oppussingen. Vi skal også reise å kjøpe malingen vi skal bruke. Fant en nydelig gråtone :) Håper bare formen holder seg litt..

Oppdatering: Det gikk ok på butikken.. måtte sette meg ned flere plasser for å få en pust i bakken. Etterpå tok jeg og Jonas oss en 20min soltime hos Brun og blid. Føler meg litt freshere nå, men trenger nok et par runder til før fargen setter seg :)

Foto0033_zpsafe89de5.jpg


*** Torsdag 30+2 ***
Nok en natt med elendig søvn.. tror jeg våknet i nøyaktig samme posisjon som jeg sovnet i og hele høyre siden var vond! Skulder, hofte, arm, rygg.. det meste gitt.

Var hos kiropraktoren i går og den "sovepølsa" kommer mest sannsynlig ikke før jul allikevel.. Utrolig skuffa siden det er NÅ trenger jeg den. De lanserer mest sannsynlig ikke før slutten av januar nå :(
Gangen har min kjære og svigerfar fått revet ned mesteparten av tapetet og jeg tror de kan begynne med tapetsering i dag. Hjemmet vårt ser ut som en byggeplass så håper de kan bli ferdige til over helgen så jeg kan pynte til jul igjen og få orden på heimen igjen. Nå er maling av skjenken i gangen også under sterk vurdering så mye som skjer for tiden!

Lyse kommer for å fikse fiberen også på mandag, så da får vi tilbake internett og tv! :)
Er litt mindre aktivitet i magen fra Jonasen så virker som om han begynner å få det trangt. Da er vi to lillegutt! Her er det også trangt :p

*** Fredag 30+3 ***
I dag gikk storesøster i Luciatog i barnehagen og vi var på Luciafrokost. Veldig koselig. Vi forsov oss skikkelig og rakk det nesten ikke! Typisk fredag 13. :p

Har i tillegg kjørt storesøster til pappa'n og min kjære, svigerfar og onkelen til min kjære driver og tapetserer resten av gangen. I morgen kan de male 1. strøk! Endelig.. men det tar tid å rive 6 lag med tapet. Var og kikket etter det siste møbelet til Jonas sitt rom og troor kanskje det blir denne;

20131213_174916_zpsbd08a661.jpg


Vi skal gå begge to og se på alternativene - men denne står høyest foreløpig. Enten den eller denne:

20131213_174908_zps91a6e74e.jpg


Må måle og se hva som passer best :)

*** Mandag 30+6 ***
De fikk ikke fikset fiberen i dag.. gaah! Så må vente til i morgen å se.. riiimelig lei av å være uten nett og tv nå..

Sov fra kl. 23.00-02.00 og våknet lys våken og fikk virkelig ikke sove igjen!! Sovnet på sofaen et par ganger etter kl. 14.00 og er rimelig sløv nå. Men jeg MÅ et sted hvor de har nettverk så jeg kan få bestilt julekortene for i år. Hirr.. har virkelig ikke lyst..

Oppdatering: Jeg tok turen bort til mamma og fikk endelig bestilt julekortene for i år. Det sto også at de garanterte levering innen 20/12 så det passet meg ypperlig! Endelig noe som går rett vei..
Ellers er jeg vond i låret i dag..skikkelig øm i muskelen som om jeg har fått strekk. Ikke godt :oops:
Nå skal jeg ha meg noe grøt også er det å prøve å sove igjen. Håper det blir mer enn 3 timer i dag! Jonas er full av liv og sparker/slår for harde livet..♥
Jeg tror fortsatt han ligger med rumpa ned dessverre.. kynnere har jeg også hatt flust av!

Hadde fotograf hjemme i dag, men han mente vi burde reise i studio siden han slet med lyset her hjemme. Ble litt skuffa siden jeg hadde jobbet for å få heimen klar for fotografier - men rigget opp speilreflekset og tok noen familiebilder med selvutløser. Ble overraskende bra og fikk brukt den nye fine nyoppussede gangen ;) Var disse bildene som ble brukt på julekortet også. Er allikevel spent på hva fotografen fikk til! Fikk denne smakebiten av han:

1508476_10153594851720416_1629894649_n_zps3ec1b4a2.jpg


Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014
 
Last edited:
  • Liker
Reactions: EJ
31 uker ♥

Tenk det..9 uker igjen!! Kun 66 små dager til termin.. helt ufattelig ♡ Gleder meg så vanvittig til å kosemose med Jonasen vår. Er sååå klar for å starte på babyperiode igjen! Blir også helt fantastisk å se Sindre som pappa og Celine som storesøster ♥ Gleder meg virkelig til slutten av februar altså! :D

20131218_095410_zps5cd152e2.jpg


Har vært sykt trøtt og sliten i dag.. sikkert naturlig siden jeg sover så dårlig på natta. Matlysten er også helt på bånn. Lille Jonas er i full vigør som vanlig så han har nok endel plass der inne ennå faktisk ;)
Tror han ligger på tvers eller fortsatt med rumpa ned.

Nå har vi fått gulvlister og nye dørlister på plass i gangen, og i morgen står to nye dører på programmet. Gu så herlig det skal bli å være ferdig med oppussing for en stund! :)

1387316205080.jpg

Vekt må jeg nesten ta i morgen siden jeg ikke vet hvor den står akkurat nå :p Rot over alt.. blir godt å få ryddet!
Sindre er på kino med guttaboys i dag - håper han koser seg ♡
Julekortene er allerede sendt fra Oslo så om jeg er heldig så har jeg de i morgen allerede!
I morgen skal jeg på lunsj med ei god venninne også kommer endelig Relacom tilbake for å fikse den forbanna fiberen ;)

20131217_012858_zpscb0d3461.jpg


Juletreet er pyntet og alle gaver er 100% ferdige! Nå er det bare julekakebaking som gjenstår ♡
Bakte 5 (!) bokser med jødekaker i forigårs så én sort er hvertfall ute av verden nå ;) Har gitt bort to bokser.. er jo altfor mye for oss tre.

***Onsdag 31+1 ***
I dag har vært en hormonfull dag og har virkelig hatt null kontroll på følelsene mine. Så vannvittig slitsomt :(
Hadde nok et sammenbrudd etter et utbrudd mot stakkars mannen som sikkert synes jeg er verdens største bitch i dag.. :(
Han har sikkert rett også..

Fiberen ble omsider endelig fikset i dag så det var ei smørblid frøken som fikk se Jul i svingen i dag! ♥
Fant ut at magen denne gang er svææært lav, veldig typisk guttemage - lav og spiss! Skal ta vekt og mål i morgen før jm timen. Tipper vekta har bikket 71 kg nå så blir spennende å se om jeg har rett.

Bekkenet er blitt vondt igjen og nå sitter smertene i lysken..
Bevegelsene til prinsen er hovedsakelig på hver sin side av magen og i dag har det vært endel nede bak skambeinet. Ligger nok fortsatt i seteleie eller så tipper jeg tverrleie!

Oppdatering kl. 03.05
Nå ligger jeg nok engang lys våken i senga.. fikk ikke sove mer enn 4 timer natt til i dag.. og i kveld la jeg meg deretter rundt 21-21.30 sammen med min kjære. Våknet kl. 01.00 og gikk på toalettet - og har ikke fått sove siden. Jonas er sprø inni magen og har deeet megapartyet ♥ Er sliten av å ikke få sove mer enn 3-4 timer hver natt. Det må vel gi seg snart vel??

*** Torsdag 31+2 ***
Timen hos jordmor gjorde godt. Fikk luftet tankene ang. setefødsel og fikk endel informasjon. Han har 6 uker å snu seg på og håper virkelig det er det som skjer!
Fikk også vite at om han IKKE har snudd seg så MÅ jeg ha epidural.. man får visst ikke ha setefødsel uten epidural visstnok :(
Kjære Jonas.. vær nå grei mot mamma'n din og snu deg innen de neste 5 ukene som kommer nå ♥

Var på gravidtreff med damene i kveld.. Utrolig koselig ♥ Skuffende mat i dag.. restauranten hadde nesten ingenting av det som sto på menyen og porsjonene var bittesmå.. heff. Da vet vi det til neste gang!

*** Lørdag 31+4 ***
I dag var jeg på gravidshoot! Utrolig gøy og veldig effektiv og flink fotograf. Blir spennende å se resultatet! :D

IMG_20131221_114051_zpsfb749733.jpg


I går klarte jeg rett og slett ikke å stå opp.. lå i senga til 15.00 og duppet av hele tiden! Er vel det som skjer etter flere uker med lite søvn.. Var også hos optikeren og skal endre ene linsetypen.. håper det hjelper bedre på synet :)

Frøkna sover hos tanten i dag og min kjære sitter på pc'n og gamer.. *furte* Vil heller han skal komme å holde meg med selskap. Nå sviiir øynene mine så det er på tide å sove! Klokka er nå 23.56 så det er en finslig tid å legge seg på ;)

Vekta denne uken er forresten 71 kg så jeg var spot on på gjettingen! Magemål var nå 101-102 cm. Var jo 103 cm for 2, 5 uke siden så jeg må ha målt feil eller så har jeg krympet :p

*** Søndag 31+5 ***
Våknet i skje med min kjære i dag. Utrolig koselig og absolutt en av de beste morgenene på lenge ♥
I dag er det 4. søndag i advent og bare to dager igjen til jul!
Storesøster reiser til pappa'n i morgen fram til fredag. Alltid trist å feire jul uten henne, men får tenke at hu koser seg nok like mye der. Litt småkvalm i dag ennå til at jeg har tatt Zofranen. Lukter noe guffent fra kjøkkenet nå..og den lukta var ikke spesielt god:confused:

*** Mandag 31+6 ***
Hadde nok et sammenbrudd i morges.. var først sint og deretter kom tårene. Heff.. jeg ødela hele julefreden :( Bedre nå..
Storesøster reiste til pappa'n i dag. Fikk masse gode koser og gleder meg til fredag når hu kommer hjem ♥

Har masse halsbrann i dag og til tider magevondt og ryggvondt. heff. Må vel på toalettet snart.. svir som pokker i øynene også og brillene er på rep. hos optikeren så kan ikke ta av meg linsene heller :(
Håper på en bedre dag i morgen. Tror jeg skal ta meg en hvil nå..

Oppdatering:

Det hjalp virkelig med en hvil på sofaen! Vi gamet noen timer før vi ryddet kjøkken, gang og stue. Deilig å få orden igjen i hjemmet (og i sinnet!) ;-)
Vi hadde skikkelig god junkfood til kvelds..nomnom. Cravings sa du?

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014
 
Last edited:
32 uker ♥

8 uker til termin! Og julaften er det også. Hadde pinnekjøtt og komler til julemiddag og var en tur innom sykehuset og besøkte mormor til Sindre som har operert i dag. Det var utrolig koselig - og tror hun satte stor pris på besøket :)

Fikk utrolig masse fine gaver og det ble en rolig og koselig julefeiring ♡

Vekta stoppet på 72kg i dag og det vil si 1 kg opp fra forrige uke! :)

1388031414294.jpg

*** Onsdag 32+1 ***
Sov vannvittig dårlig i natt.. snudde meg litt for brått og endte opp med å hyle i smerte pga. strekninger i ligamentene sikkert.. auau. Hetetokter og vært skikkelig uvel hele natta.. fææl natt rett og slett. Vi reiste hjem og har bare slappet av i dag. Kastet opp under frokosten også i dag.. lekkert!

Har i tillegg begynt å få mye vann i hender og bein nå også..:

1388031587426.jpg

Måtte såpe inn hånda for å få av gifteringen.. håper det bare er kveldene dette skjer på.. time will show!

*** Fredag 32+3 ***
Har fått velge ut bilder fra gravidshooten og har fått de nye tilsendt allerede. Her er et lite knippe;

PhotoGrid_1388231710659_zpsxw1lnmcd.jpg


Er veldig fornøyd! Kjempeflink fotograf :-D ♥

Frøkna kom også hjem i dag og fikk åpne julegavene sine. Gjett om det var ei som ble fornøyd når hu fikk seg iPad mini gitt! ;-) Var ufattelig deilig å få hu hjem igjen ♥

*** Lørdag 32+4 ***
Har ikke sovet i det hele tatt i natt.. resultatet av det er en gretten og vond kropp. Urk.. :-/
Finner ingen gode liggestillinger og våknet med DEN vonde ryggen og sure holdningen.. heff!! Og halsbrann heeele tiden.. ingen vits å nevne at jeg er leeei nå. Jonas er gaaal i magen og du ser virkelig at det lever noe inni der! Magen buler til alle kanter..

Har ikke turt å ta på meg ringene igjen, fortsatt hevelse i beina hele dagen..og det blir verre utover dagen. Føler egentlig det blir verre med ringer på så bare å holde de av tenker jeg..

*** Søndag 32+5 ***
Nok en søvnløs natt..og igjen våknet jeg med skikkelig vond rygg :'( Fikk gått på toalettet igjen og tror aldri jeg har mistet så mye blod før... må nesten ta det opp med legen men det er vel ikke så mye å gjøre med før Jonas er født tipper jeg.. må nok fjerne uhumskhetene med laser etter fødselen engang. Fytti for noe herk...!

Var i bursdag til pappa'n min i dag, ble tidlig kveld og vi reiste relativt tidlig hjem. Merker jeg er sliten og at jeg har mangel på søvn for tiden.. håper det blir bedre snart.

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014
 
Last edited:
Back
Topp