Mitt liv som alenemamma

kos deg alt du kan i helgen så kommer du nok til å roe ned mye mer bare du får litt orden på alt dette :)
Tror de fleste førstegangsfødende er usikre på mye, meg selv inkludert.
Veldig greit å sjekke opp rettighetene sine både med NAV og med andre ting.

I forhold til UVIen så anbefaler jeg deg en tur til lege/legevakt, det kan være skadelig for den lille om du går med urinveisinfeksjon.
Anbefaler også å starte med tranebær sammenmed C vitamin 2-3 ggr om dagen for å hjelpe å forebygge UVI,
Begge disse gjør urinen ekstra sur slik at bakterier trives dårlig.
C vitamin er vannløslig, det vil si at om du får i deg "for mye" så forsvinner resten ut med bla.urinen din.

C vitamin og tranebær er helt ufarlig for gravide, jeg går på dette selv da jeg var svært plaget med UVI tidligere før svangerskapet.

Så rart. Jeg hadde en flaske flytende tranebærekstrakt som jeg tenkte ta for å forebygge. Men på den flasken sto det at det ikke var for gravide. Mulig det bare er ekstrakten vi skal holde oss unna.
 
Helgeforberedelser, slitsom natt og mage!!

Denne natten har desidert vært en av de mest slitsomme hittil. Jeg kom hjem fra jobb i går og fikk i meg tre knekkebrød med brunost. Pappa ble litt fornærmet over at jeg ikke ville smake på woken hans engang, men jeg måtte ha i meg noe tørt. Så gikk jeg og la meg i senga, satte på en film og ble liggende med skikkelig vonde smerter. Hadde urinveisinfeksjon for noen uker siden, men den er nok tilbake igjen. Så jeg var oppe og tisset ett par dråper hvert 5 minutt. Utrolig vondt!! Så jeg tok en varm dusj i håp om at det skulle lindre smerten litt.
Så fant jeg ut at jeg like greit kunne legge meg til å sove selv om klokken bare var halv 8. Så sovnet jeg og hadde helt syke drømmer om Hitler og babyen min. Kjempeskummelt! Våknet gjennomsvett klokken 2 og gjorde alt jeg kunne for å sovne igjen. Sovnet rundt 4, våknet 05.40 for å tisse, sovnet igjen, ble vekt av pappa 06.30, sovnet igjen. Våknet 07.30, kastet opp frem til halv 11. Da kom jeg meg ut døren for å dra på jobb. Lenge leve 50% sykmelding.

Nå sitter jeg på jobb, dytter i meg melonyoghurt og skriver lister til den store gullmedalje!! Litt forberedelser til helgen! Det er stille som i graven på jobb da alle fortsatt har ferie, så jeg har ikke noe bedre å gjøre. Denne helgen har jeg nemlig satt av til mac'en og meg! Kooosetid altså! Skal kjøpe inn masse frukt, yoghurt, grønnsaker osv. så jeg vet at jeg får i meg masse mat jeg liker (og som ikke gjør vondt når det kommer opp igjen). Skal nemlig utnytte helgen til det fulle, så jeg får oversikt på alt jeg mangler til babyen, hva som skal kjøpes, hvem som låner/gir bort, økonomi, rettigheter osv.
Ting jeg har utsatt og ikke tenkt så mye over. Altså det kverner rundt i hodet mitt hele tiden, men jeg har jo så gooood tid. Det er jo bare januar! Helt til det gikk opp for meg hvor liten tid det plutselig er, haha! I dag når jeg sto opp tok jeg på meg en topp som jeg fint har kunnet bruke før. Den er ganske tight, men hvis jeg holder inn magen litt når jeg står oppreist, så kan den fint brukes. Trodde jeg! Uansett hvor mye jeg prøvde å holde inn magen, så sto den like mye ut. Da gikk det opp for meg at jeg faktisk har fått litt mage! Syyyyykt!:p Og da begynte hjernen å jobbe på høyspreng.
Det er faktisk bare 6 måneder igjen, og MYE kan skje på den lille tiden. Jeg er ekspert på å utsette ting og jobber best under press. Men jeg kan jo bli sengeliggende slik at jeg ikke får gjort noe som helst av det jeg må, eller så kommer den lille rakkeren tidlig. STRESS!!
Så denne helgen er derfor dedikert til å få en oversikt over alle muligheter jeg har. Altså ikke ta noen store avgjørelser bare vite hva jeg kan gjøre. Hvilke senger, vogner, brystpumper osv. som er best og billigst. Få en oversikt over økonomien, hva jeg kan få fra NAV osv. Så kan jeg heller ta de store avgjørelsene etterhvert.

Vet at denne stressegreia jeg har fått over meg akkurat nå, roer seg så fort jeg får en oversikt. Men det er kanskje vanlig når man har null peiling på alt som skal kjøpes inn til den lille, hva man har krav på osv.


Du, slapp helt av. Stikk og sjekk urinen din så fort som mulig. Trenger ikke time hos lege. Bare levere urinprøve. Og angående rettigheter så skulle vi jo finne ut av det sammen..? Det går så fint!

Enig med deg at det er lurt å få en oversikt over ting&tang. Skrev selv en liste i går. Skal kjøpe meg en ordentlig bok isteden til bebiplanleggingen.

Jeg har ikke begynt å finne ut av rettighetene våre ennå. Men tror det er slik:

*foreldrepenger, søker når vi har bekreftelse på at vi er fullgåtte 26 uker. Der setter vi at vi er alenemødre og vi får fedrekvoten automatisk. Søknad om utsettelse av permisjonen ndg ferie tar vi senere.
*barnetrygd (skal finne ut av det). Tror vi får betalt utvidet barnetrygd fra og med måneden etter barnet er født.
*barnebidrag (skal finne ut av dette også for oss). Tror det er samme oppstart for utbetaling som barnetrygd.

Tror også at det er slik at vi må melde ifra til Skatteetaten at vi er blitt aleneforsørgere, hvor vi da skal ha en skattelette. Før gikk man over i en annen skatteklasse. Dette er visst endret nå nylig.

Dette var mye "TROR". Kommer tilbake med mye "VET" :smiley-angelic003
 
Du, slapp helt av. Stikk og sjekk urinen din så fort som mulig. Trenger ikke time hos lege. Bare levere urinprøve. Og angående rettigheter så skulle vi jo finne ut av det sammen..? Det går så fint!

Enig med deg at det er lurt å få en oversikt over ting&tang. Skrev selv en liste i går. Skal kjøpe meg en ordentlig bok isteden til bebiplanleggingen.

Jeg har ikke begynt å finne ut av rettighetene våre ennå. Men tror det er slik:

*foreldrepenger, søker når vi har bekreftelse på at vi er fullgåtte 26 uker. Der setter vi at vi er alenemødre og vi får fedrekvoten automatisk. Søknad om utsettelse av permisjonen ndg ferie tar vi senere.
*barnetrygd (skal finne ut av det). Tror vi får betalt utvidet barnetrygd fra og med måneden etter barnet er født.
*barnebidrag (skal finne ut av dette også for oss). Tror det er samme oppstart for utbetaling som barnetrygd.

Tror også at det er slik at vi må melde ifra til Skatteetaten at vi er blitt aleneforsørgere, hvor vi da skal ha en skattelette. Før gikk man over i en annen skatteklasse. Dette er visst endret nå nylig.

Dette var mye "TROR". Kommer tilbake med mye "VET" :smiley-angelic003

Har lest noe av det samme som deg unike, ang. skattelette osv. Vanskelig er det uansett, hehe! Må jo lese litt om det, men ja, vi skal finne ut av alt det her sammen! Er så glad for at jeg har deg! :)

Glemte helt og si at jeg har gått på en antibiotikakur for UVI'en, men jeg trodde jeg hadde kastet opp alt sammen, og at det var derfor den var tilbake! Var hos legen min i går, så jeg stresset ikke så veldig med denne UVI'en, fordi jeg snart hadde time uansett. Har ikke hatt noen uutholdelige plager siden den kvelden, heldigvis! Legen sa at prøvene mine var bedre, så noen av pillene har vel klart og bli i kroppen!:p Jeg dro til legen full av optimisme og gledet meg veldig. Det endret seg ganske kjapt! Jeg ble kjempebekymret når legen begynte og ramse opp symptomer jeg "liksom" skal ha. Bobling osv. Han lo godt av magen min som er like flat som den alltid har vært. I tillegg til at han utbrøt at; "Det er jo for pokker'n ikke noen slankekur du går på", etter at jeg hadde veid meg, og det viste seg at jeg har gått ned 5 kilo siden første kontroll. Og når han skulle finne hjertelyden fant han først ingenting. Jeg lå på benken og trodde virkelig at noe var skikkelig galt, og at jeg kanskje burde hatt en bitteliten babykul nå, eller kjent den berømte "boblingen". Men så fikk jeg høre ett sterkt, lite hjerte slå, og det var så utrolig godt!! Forrige gang hørte jeg ikke noe, bare sus og spraking. Så alt var i skjønneste orden, og jeg gleder meg så utrolig masse til 4. februar, da jeg skal se den lille igjen!:D Før jeg dro derfra måtte jeg love og komme tilbake "litt mer på tjukka". Vurderer å stappe en pute under genseren neste gang jeg skal dit...

Nå sitter jeg på jobb og jobber overtid, dytter i meg mat og har musikken på full guffe. Er så deilig å være her når jeg først har kommet meg på plass. Tar ganske nøyaktig en time fra jeg går ut døren hjemme til jeg sitter på kontoret. Tar buss, så tog, så buss igjen. Er ett satans ork og komme seg på jobb. Men dette er på en måte fristedet mitt, så jeg elsker å være her! Har også lest at man blir dårligere av å være hjemme hele tiden. Pga. luktene osv. Så her får jeg spist, vært sosial og gjort noe annet enn å klemme doskålen.
I tillegg så var jeg ikke på jobb før 13.30 i dag, så litt overtid er nok på sin plass!:rolleyes: Var heldigvis ingen som stusset over det i det hele tatt. Men så sa jeg jo at det var pga. oppkast da, hehe! Sannheten er at det var alt for godt å ligge under dyna i dag tidlig. I tillegg kom katten min inn til meg i 8-tiden og skulle kose. Så sovnet vi begge to igjen. Klokken 12 våknet jeg etter en helt syk drøm, stiv og støl i kroppen. Hadde ligget i en grusom stilling for å gjøre plass til den lille herremannen som breide seg utover hele sengen. Den katten vet virkelig hvordan man tar seg til rette, hehe! Nei, nå får jeg vel jobbe litt igjen, så jeg slipper mer overtid denne uken.

Ønsker alle sammen en kjempefin kveld! :)
 
Statusoppdatering uke 16

:p Termin -
10.07.14

:p På vei - 16+0

:p Igjen til termin - 170 dager

:p Trimester - 2. trimester

:p Neste kontroll - Fastlege 30.01.14 & Ordinær Ultralyd 04.02.2014

:p Kjønn - Tror fortsatt det er jente, selv om alle andre mener det er gutt.

:p Navn - Kristian hvis det blir gutt, etter min oldefar og far. Mamma som nevnte dette for noen år siden at førstefødte gutt i min generasjon må hete det. Slik heter annenhver gutt Kristian. I tillegg elsker jeg det navnet! :) Leah, Adea, Olivia og Madicken er jentenavn jeg liker godt! :)

:p Utålmodig - Litt nå som jeg ser niesen min på snart 3 måneder oftere. Babykosen gjør at jeg tenker på alt som kommer.

:p Nye innkjøp - Venter til etter ordinær, så skal det shoppes!!

:p Utstyr så langt - Baby Björn bæresele, noe klær

:p Melk i brystene - Nei

:p Babymage - Ja, men ser bare feit ut.

:p Strekkmerker - På puppene! :(

:p Aktivitet - Kjent to små stryk. Begynte å gråte fordi jeg ble så sjokkert og glad, haha!

:p Tungt - Nei

:p Kynnere - Nei

:p Hodet festet -
Nei

:p Barnerom - Vet enda ikke hvordan bosituasjonen blir når den lille kommer.

:p Matkick - Iskald urge, vann, cola, aspargesbønner og erter.

:p Plager - Fortsatt veldig kvalm, mye vonde stikkinger i magen + en rygg som stivner/låser seg hvis jeg ligger for lenge på ryggen. Kjempestiv i kroppen. Og så utrolig trøtt!!!

:p Humør - Glad og fornøyd!

:p Sykehusbagen - Litt tidlig kanskje! ;)

:p Tanker om fødselen - Ingen, annet enn at mamma SKAL være med. Pappa spurte også om å bli med, så det skal han selvsagt få lov til hvis han fortsatt vil når det nærmer seg! :) Tror det blir en veldig fin og spesiell opplevelse og ha med meg begge foreldrene mine! Jeg er overbevist om at de er de beste til å hjelpe meg gjennom det! :) Hvis ikke pappa vil, skal bestevenninnen min være med!:love2
 
:puke_rSorry, kanskje litt mye detaljer, men trengte å få det ned ett sted!:) Du er herved advart! :puke_l

17 uker i dag! Og fortsatt like dårlig! Sitter fortsatt og håper at snart, snaaaaart, så blir det bedre. Eneste som holder meg oppe i hverdagen er disse små delmålene jeg setter for meg selv. Innen 12 uker så skulle det avta litt, kanskje i uke 14 så er det borte, i uke 16 da er vi nok ferdige. I dag er jeg 17 uker og fortsatt ingen bedring. Jeg er så utrolig lei av å kaste opp, av å føle meg skitten, av å dusje flere ganger daglig, av å reagere på lukter, av at "ingen" av de nærmeste skjønner hvordan jeg har det. Jeg gjør alt jeg kan for å holde motet oppe, men det er pokker'n ikke lett. Jeg tenker på alle de som har ønsket seg barn lenge og som jubler over kvalmen, oppkastet og alle de ulike symptomene. Jeg prøver å sette like mye pris på alt dette, fordi det er faktisk ett lite mirakel inne i meg som bare vil informere mammaen sin om at han eller hun har det bra. Det er ikke så lett når min beste venn fortsatt er doskåla, og jeg kjenner meg igjen i "alle" artikler om kvalme/oppkast i svangerskapet. Jeg har blitt fanatisk opptatt av å holde doen ren, da jeg ikke trenger flere grunner til å bli kvalm(deler tross alt bad med min far og lillebror som kommer annenhver helg). Min største trigger er en palmolive dusjsåpe som pappa og broren min bruker, som barnefaren også brukte da han var her. Den minner for mye om han tror jeg! Har en av guttene dusja hjemme, så kan jeg ikke være i nærheten av dem eller badet. Får lønning på fredag, så skal nok bare bytte den ut, med en som har en lukt jeg tåler. Ingen av dem som følger med på sånt uansett.:p En annen stor trigger er hvis jeg hoster. Da kommer alt opp uansett, så kjenner jeg det klø i halsen så går jeg på do ganske raskt. Jeg gjør alt jeg kan for å spise mer, matlysten er delvis tilbake og jeg craver sunn og smakfull mat. Fancy salater osv. Nå er det slutten av måneden og budsjettet er deretter, så det blir mye brødmat. Gleder meg til helgen, da skal jeg fråtse i deilige retter. Skal lage masse mat for meg og lille Noldus.

Flere som har spurt meg hvorfor jeg kaller den lille i magen for Noldus, og det er fordi jeg er en av verdens største Harry Potter fans tror jeg, haha! Begynner å grine når jeg sitter og planlegger London tur for å dra til studioet der de spilte inn deler av filmene. Var på Kings Cross i juni i fjor, og gråt da jeg så 9 3/4 - skiltet, og handlet som en gal i Harry Potter butikken. Grunnen til at jeg kaller den lille for Noldus er fordi det er den søteste, snilleste, mest godhjertede karakteren i bøkene. Også er han jo så utrolig søt, i tillegg til at jeg ser for meg babyen litt sånn som Noldus ser ut. Rynkete med stoooore øyne.:p My guilty pleasure er helt klart disse bøkene/filmene. Føler meg som verdens største nerd, men aaaah som jeg elsker Harry Potter.
Drømmer om å lage ett skikkelig Harry Potter rom til ungen min, men søsteren drepte den drømmen ganske raskt. Fordi hun sa at når barnet mitt var gammelt nok til å sette pris på det, så er bøkene og filmene så gamle at de ikke betyr noe for han eller hun. Bullshit mener nå jeg, da jeg setter pris på mange ting fra 60-, 70-, og 80-tallet. Hadde digga et skikkelig temarom. Mamma malte hele mummidalen på veggene mine da jeg var liten, men mer detaljert en det på en måte! :) Har også lyst til å lese bøkene høyt for den lille i magen etterhvert, fordi jeg kan nesten gjenfortelle bøkene baklengs i søvne. Og jeg føler meg så teit hvis jeg skal sitte å prate til magen. Kanskje etterhvert, men akkurat nå, så syntes jeg det blir så kleint. Synging er jeg heller ikke så komfortabel med, selv om det bare er meg og lille Noldus som hører på. Mest fordi fetteren min som nå er seks år liker å fortelle meg hvor dårlig jeg er til å synge. Jeg kan jo INGEN sanger, men jeg er den morsomste til å synge for han, så noe credz får jeg jo.:p Men høytlesning, DET kan jeg! Så satser på det i begynnelsen! Litt gøy hvis jeg klarer å få en liten Harry Potter fan!:p

Ellers så sitter jeg på jobb, klarte faktisk å være her til 9 i dag. Imponert over meg selv, *klapp-på-skuldra*, haha de små gledene i hverdagen!
Tror jeg skal holde ut til klokken er 2, så pakker jeg sakene mine og finner veien hjem. Sov 3 timer i natt, så er ganske sliten og trøtt nå.

Og nå sparker lille Noldus i magen! Lykke!! Og noen tårer! Akkurat nå så kunne jeg kastet opp 24/7 resten av livet!:love2
 
Kjære lille engelen min! <3

I dag er du 15 uker og 3 dager gammel! Du er ca. 18 cm lang og veier ca. 220 gram. Mamma har gått gravid i 17 uker og 3 dager alt. Det har gått så fort!! Snart er vi halvveis du og jeg!
Det er også 160 dager til den dagen, som legene har sagt, at du og jeg kanskje skal møtes for første gang! Jeg foretrekker at du holder deg inne til den dagen, for mamma er ikke helt klar for deg enda.
Ingenting skremmer mamma så mye som tanken på at du en dag skal komme ut av henne. For det er kjempeskummelt! Jeg syntes det er mye bedre at du holder deg inne i magehuset ditt i noen måneder til. Så kan vi bli litt bedre kjent først. Allerede nå så kjenner mamma at du prøver å vise at du har det bra der inne. Det er så koselig! :) Og mamma vet mange ting om deg allerede. Hun vet at du ELSKER å gjøre mammaen din kvalm og svimmel. At du syntes det er kjempegøy når hun løper for å kaste opp, eller ligger helt stille med hodepine. Dytte litt på blæren min, har jeg også skjønt at du liker. Kanskje det er en liten trampoline for deg? Du er sjef over kroppen min, og jeg vet at du liker det! Likevel så vet ikke du så mange ting om meg. For du kan ikke høre stemmen min enda, og du kan ikke høre at mamma sier at hun elsker deg! Kanskje du føler det? Og vet det allerede? Til tross for at du har endret både kroppsformen min, appetitten min og helsen min, så elsker jeg deg høyere enn noe annet! Og jeg er så redd for at noe fælt skal skje med deg! Jeg gleder meg masse til jeg kan se deg om litt over 4 dager. Så vet mamma at du har det bra og trives der inne i magen. Pappa gleder seg også veldig til å få se bilde av deg. Mormor og tantene dine skal være med og se på deg. Kanskje de endelig skjønner at det er en liten, perfekt jente eller gutt som ligger der inne. For det vet vi ikke enda. På tirsdag klokken 09.00 skal mamma få vite om hun får en sønn eller en datter. Og da vet hun om hun kan ringe pappa og si HVA VAR DET JEG SA???? For pappa tror at du er en liten gutt, mens mamma tror at du er en liten jente. Uansett så er det akkurat det samme hvem du er, det viktigste er at du har det bra! Og at vi to er enige om at du skal bli i magehuset ditt i minst 160 dager til! Lov mamma det! :)

Om noen måneder så kommer mamma til å være kjempelei av å gå gravid. Hun kommer til å være mer spent på å møte deg enn hun har vært på alle julaftener og bursdager til sammen. Og alt hun har lyst til er å få deg ut og i de trygge armene hennes. Når mamma klager til venner og familie og sier at hun ikke vil være gravid lenger, så trenger du ikke stresse. Du kommer ut når du har lyst til det. Enten det er en uke for tidlig, eller en uke for sent. Kanskje du gjør som mammaen din og kommer akkurat den dagen legen sa hun skulle komme på. Når mamma skriker og banner, så må du ikke bli skremt fra å komme ut. For når hun skriker som værst, det er da er hun mest klar for å få deg ut og møte deg for første gang. Mormor og morfar skal være med denne dagen, og de gleder seg allerede. Mormor har fortalt ALLE hun kjenner om at hun skal få være med, og hun forteller det om og om igjen. Jeg vet at hun er stolt! Morfar sier ikke så mye, men vil gjerne være med han også. Tenk det, at mormor og morfar, som har vært skilt i snart 11 år, skal gå gjennom enda en fødsel sammen. Dette gjør de fordi de elsker mammaen din og deg mer enn noe annet, det vet jeg!

Mamma vet at du kommer til å bli en bortskjemt liten gutt eller jente. For familien vår er stor og de elsker å skjemme bort hverandre. De er også de mest fantastiske menneskene i verden, og du er heldig som blir født inn i akkurat denne familien. De dagene du hater mamma og pappa ikke er der, så kan du rømme til minst 20 forskjellige familiemedlemmer. De kommer ALLTID til å være der for deg! Du har i tillegg to andre hjem. Ett i Hellas og ett i Albania. Du er en liten gutt eller jente med tre forskjellige nasjonaliteter. Selv om pappa er helt albansk og mamma er helt norsk, så er pappa en greker i hjertet. Han elsker Hellas, og er etter min mening mer gresk. Du har en familie der også, de kommer nok aldri til å komme til Norge, men vi kan besøke dem så ofte vi vil. De er ganske sinte på mamma akkurat nå, for de skjønner ikke at hun ikke vil være sammen med pappa. Likevel er både du og jeg hjertelig velkomne dit. ALLTID!! Bare lov mamma at du aldri drar noe sted uten å si ifra først! Hvis ikke komme rmamma til å være så bekymret for deg!

Jeg har pratet med pappa i dag og han har sagt at han ikke vil gi forholdet vårt en ny sjanse likevel. For han syntes mamma surrer så fælt med hva hun vil og hva hun føler. Jeg kan forsåvidt være enig i det. Det ene sekundet elsker jeg pappaen din like høyt som den dagen vi ble kjærester, i det neste har jeg lyst til å slå han i hodet med en barnevogn. For pappa kan være litt dum innimellom, og han tenker ikke alltid over hva han sier for noe. Likevel så sa han at jeg skulle fortelle deg at han elsker deg over alt på jord, og at han skal gjøre alt han kan for å komme hit å være sammen med deg. Og mamma vet at pappaen din er den beste pappaen i verden. Foreldrene dine sier mye rart til hverandre innimellom, men de er glade i hverandre og vil det beste for deg. Du kan være trygg på at om jeg og pappa er kjærester, gift eller bare venner, så kommer vi aldri til å gjøre livet mer komplisert for deg. For vi er så enige om at vi ikke vil krangle, vi vil være venner fordi det er det beste for deg. Og mamma kommer aldri til å si ett vondt ord om pappa til deg, det lover jeg! Han er pappaen din, og pga. det elsker jeg han. Jeg hadde aldri valgt pappaen din til å være pappa, hvis ikke jeg visste at han var den beste til jobben! Og det er han! Og jeg håper at du arver hans brune øyne, brune hår og krøllene mine. Jeg håper du arver humoren til pappa, og fornuften til mamma. Kanskje blir du en liten hissigpropp, som vi er begge to. Uansett hvem du er vennen min, så kommer du til å være helt perfekt i våre øyne. Uansett hva du gjør, så kommer du til å være verdens beste. Tegner du på veggene, drar katten i halen, kaster tallerkner i gulvet, nasker i butikken, begynner å røyke/snuse, kommer hjem gravid eller har gjort noen gravide, så elsker vi deg for evig og alltid! Selv om du kommer til å få en del kjeft! :p Vi har 18 år foran oss på å gjøre mange feil alle tre. Likevel så er vi en merkelig liten familie, som alltid kommer til å bry oss om hverandre. Det vet mamma!

I dag skulle mamma egentlig vært hos legen, men hun glemte det bort. For det er en annen ting du gjør med kroppen min. Du får meg til å glemme ALT! Så mamma vet ikke om du har det bra, for hun har ikke kjent at du har rørt på deg på noen dager, og hun fikk ikke hørt hjertet ditt slå hos legen i dag. Så nå skal du og jeg legge oss sammen, også skal du sparke mamma hardt og tydelig! Vær så snill! Så vet jeg at du fortsatt har det bra. Så slipper jeg å bekymre meg helt frem til tirsdag! Så nå venter jeg i spenning på ett lite tegn fra deg! Deal?

Jeg elsker deg for alltid gullet mitt! <3

Mamma
 
Statusoppdatering uke 18

:p Termin -
10.07.14

:p På vei - 18+0

:p Igjen til termin - 156 dager

:p Trimester - 2. trimester

:p Neste kontroll - Ordinær Ultralyd 04.02.2014 (

:p Kjønn - Tror fortsatt det er jente, selv om alle andre mener det er gutt. Gleder meg til å kanskje få det bekreftet i morgen! :D

:p Navn - Kristian hvis det blir gutt, barnefaren hater dette navnet, så han får heller håpe det blir jente! Jentenavnet er bestemt, men vil ikke dele det helt enda! :)

:p Utålmodig - Ikke så mye, bare på OUL i morgen!!!!

:p Nye innkjøp - Ingenting enda, endrer seg vel raskt i løpet av de neste dagene! :p

:p Utstyr så langt - Baby Björn bæresele, noe klær

:p Melk i brystene - Nei

:p Babymage - Ja<3

:p Strekkmerker - På puppene! :(

:p Aktivitet - Masse! :D Merker litt hver dag, og gjerne noen harde spark på kveldstid når jeg slapper av.

:p Tungt - Nei

:p Kynnere - Nei

:p Hodet festet -
Nei

:p Barnerom - Vet enda ikke hvordan bosituasjonen blir når den lille kommer.

:p Matkick - Endelig fått matlysten tilbake, men går fortsatt i bær, frukt og grønnsaker.

:p Plager - Fortsatt veldig kvalm, mye vonde stikkinger i magen + en rygg som stivner/låser seg hvis jeg ligger for lenge på ryggen. Kjempestiv i kroppen. Og så utrolig trøtt!!! Våkner også med kramper i beina på natta.

:p Humør - Glad og fornøyd! Også er jeg ett lite hormontroll innimellom!:angel7

:p Sykehusbagen - Litt tidlig kanskje! ;)

:p Tanker om fødselen - Mamma og pappa skal være med! Mamma skal jeg få til å sove på sykehuset med meg! Har også planer om så mye smertestillende som overhode mulig og badekar som smertelindring.


:p Annet -
- Oppkast fører nå til at jeg tisser på meg!
- Hoste fører til oppkast.
- Disse to fører nå til nøye planlegging av neste besøk på do! :p
- Dusjing orker jeg ikke, for jeg blir så fort svimmel. Så korte to minutters dusjer må duge.
- Har en milliard småprosjekter på gang! ALT jeg hadde planer om å gjøre en gang i fremtiden, MÅ gjøres NÅ! Har nemlig fått for meg at jeg ikke kommer til å ha tid til dette etter fødselen. Så nå lærer jeg meg piano, strikker, lager baby minnebok, lager lister til innkjøp av ting osv. osv. osv.
- Har mye leggkramper!
- Blør en del neseblod! :(
- Sover utrolig dårlig på natta, men kjempegodt på dagen/ettermiddagen!
- Er tilbake 100% på jobb fra og med i dag! :)
- Irriterer meg grønn over katta som kjeder seg nå på vinteren! Yndlingsaktiviteten er å plage mammaen sin så mye som mulig, med å krafse på dører, skap og under senga + slå meg i ansiktet med poten når jeg sover.
- Har ett helt ok forhold til barnefaren igjen, heldigvis. Selv om familien forbyr meg å prate med han.
- Tenker mye og ofte på om jeg skal prøve på nytt med barnefaren, eller om savnet skyldes hormoner og endringer i kroppen min. Trooooor det er det siste.:rolleyes:
 
Da blir det en liten Kristian! <3 Stolt mamma! :D
 
...
 
Last edited:
...
 
Last edited:
Wow, det her ... Jeg blir målløs. Også blir jeg litt stolt av deg og da, selvom jeg ikke kjenner deg, for du virker så tøff, flink og oppegående. Og du er allerede en utrolig, fantastisk mamma. Ikke la noen fortelle deg noe annet. Jeg heier på deg!

(P.S. vi har en litt gal, alkoholiker farmor til barnet (snart barna) vårt og det står i papirene til Ida at farmor aldri under noen omstendigheter skal hente barnebarnet sitt. Og da hjelper det ikke at 'å, der er farmor'....skulle det skje så ringer de og avklarer. Dette tar de opp med deg når lille begynner i bhg. Da lages det lister. F. Eks kan datteren vår hentes av meg, pappaen sin, mormor eller morfar. Ingen andre uten avklaring. De er streeenge på dette! så det må du aldri bekymre deg for:) enklere sagt enn gjort, jeg vet... )
 
Wow, det her ... Jeg blir målløs. Også blir jeg litt stolt av deg og da, selvom jeg ikke kjenner deg, for du virker så tøff, flink og oppegående. Og du er allerede en utrolig, fantastisk mamma. Ikke la noen fortelle deg noe annet. Jeg heier på deg!

(P.S. vi har en litt gal, alkoholiker farmor til barnet (snart barna) vårt og det står i papirene til Ida at farmor aldri under noen omstendigheter skal hente barnebarnet sitt. Og da hjelper det ikke at 'å, der er farmor'....skulle det skje så ringer de og avklarer. Dette tar de opp med deg når lille begynner i bhg. Da lages det lister. F. Eks kan datteren vår hentes av meg, pappaen sin, mormor eller morfar. Ingen andre uten avklaring. De er streeenge på dette! så det må du aldri bekymre deg for:) enklere sagt enn gjort, jeg vet... )

Tusen, tusen takk! Du aner ikke hvor mye det betyr for meg med sånn tilbakemelding, og spesielt i dag! :)
Pratet med en advokat på sånn gratis rådgivningstime i går, og fikk forklart det meste. Jeg er nå sikker på at jeg har alt på min side, heldigvis!! Han var en flink og hyggelig mann som forklarte ting på en veldig god måte. Også sa han at min eneste bekymring skal være at jeg og babyen min har det bra. Det er det viktigste. Ble litt småglad i han advokaten jeg! :)

Så trist å høre at barnet/barna deres har en slik farmor. Men veldig betryggende å høre at dette ikke kan skje. Det skjer jo ved småglipper en sjelden gang, men det skal jo i prinsippet IKKE skje. Har jo selv hentet fetteren min i bhg og da har de alltid ringt og sjekket med tanten min! Selv om fetteren min har pratet om meg hele dagen. Tenkte ikke over det før nå! :) Men likevel så er det disse småbekymringene jeg grubler på hele tiden, som jeg må legge fra meg. I hvert fall frem til den dagen det er grunn til å bekymre seg. Han ligger trygt og godt gjemt bort i magen min i 5 mnd til heldigvis! <3 Sånn som det er nå skulle jeg gjerne hatt han der inne alltid! :p
 
Statusoppdatering uke 20

:p Termin -
11.07.14

:p På vei - 20+2

:p Igjen til termin - 140 korte dager:confused:

:p Trimester - 2. trimester

:p Neste kontroll - UL i mai en gang. Må bestille ny legetime!

:p Kjønn - Gutt :)

:p Navn - Kristian er familienavn som jeg gjerne vil ha. Liker også Marius, Oliver, Kasper og Ulrik.

:p Utålmodig - Ikke i det hele tatt!

:p Nye innkjøp - Arvet masse klær, barnevogn, badebalje, stellematte, to stoler, stellebag osv. Kjøpt hentesett!

:p Utstyr så langt - Baby Björn bæresele, masse klær

:p Melk i brystene - Har noe væske, men tørr ikke å klemme så fælt!:p

:p Babymage - Ja, endelig ser man en babykul og ikke bare fett! :p

:p Strekkmerker - På puppene! :(

:p Aktivitet - Masse! :D Merker litt hver dag, og gjerne noen harde spark på kveldstid når jeg slapper av.

:p Tungt - Nei

:p Kynnere - Nei

:p Hodet festet -
Nei

:p Barnerom - Vet enda ikke hvordan bosituasjonen blir når den lille kommer. Men han skal ha sprinkelseng inntil min seng + ammemadrass.

:p Matkick - Fortsatt bær, frukt og grønnsaker. Pluss ALT av drikke. Tørster i hjeeeel!

:p Plager - Stikker fælt i magen og underlivet, ryggen stivner/låser seg. Er kjempestiv i kroppen. Og så utrolig trøtt!!! Våkner også med kramper i beina på natta.

:p Humør - Glad og fornøyd! Også er jeg ett lite hormontroll innimellom!:angel7

:p Sykehusbagen - Litt tidlig kanskje!;) Men listen på hva som skal oppi er klar!!

:p Tanker om fødselen - Mamma og pappa skal være med! Mamma skal jeg få til å sove på sykehuset med meg! Har også planer om så mye smertestillende som overhode mulig og badekar som smertelindring. Vil også ha musikk, enten på øra eller i rommet. Skal lage en spilleliste med musikk jeg slapper av til! :)


:p Annet -
- Mye urinlekkasjer
- Hoste fører til oppkast.
- Har en milliard småprosjekter på gang! ALT jeg hadde planer om å gjøre en gang i fremtiden, MÅ gjøres NÅ! Har nemlig fått for meg at jeg ikke kommer til å ha tid til dette etter fødselen. Så nå lærer jeg meg piano, strikker, lager baby minnebok, lager lister til innkjøp av ting osv. osv. osv.
- Har mye leggkramper!
- Blør en del neseblod! :(
- Sover utrolig dårlig på natta, men kjempegodt på dagen/ettermiddagen! Sover gjerne fra syv-åtte på kvelden til dagen etter.
- Er tilbake 100% på jobb! :)
- Irriterer meg grønn over katta som kjeder seg nå på vinteren! Yndlingsaktiviteten er å plage mammaen sin så mye som mulig, med å krafse på dører, skap og under senga + slå meg i ansiktet med poten når jeg sover.
- Har ett helt ok forhold til barnefaren igjen, heldigvis. Selv om familien forbyr meg å prate med han.
- Bekymrer meg fælt over bosituasjon og penger.
 
Ble inspirert av tråden til unike og vil lage en liste med linker over hva som står på handlelisten foreløpig. :)

SOVEROM:

Dobbeltseng, 1695,- fra IKEA:
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S29929230/
Madrass til dobbeltseng, 2595,- fra IKEA:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20244380/

Skal ENDELIG spandere på meg en ordentlig dobbeltseng! Lykke!!

Sprinkelseng, 795,- fra IKEA:
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30248561/


Jeg skal ta av den ene langsiden, og sette den inntil min.

Ammemadrass, 749,- fra Lilleprinsen:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40150182/

Veldig kjekt med tanke på at da kan han sove i sengen med meg! :)

Sengehest, 98,- fra IKEA:
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30099293/


Vet ikke om det er nødvendig, men er livredd for at han skal rulle ut! :p

Støttemadrass, 329,- fra Jollyroom:
http://www.jollyroom.no/catalog/product/view/id/4642/s/deltababy-supreme-sleep/category/935/


Vet ikke hvor mye jeg kommer til å bruke denne, men kjekt å ha! :)

Kommode til babyklær, 1198,- fra IKEA:
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70103349/

Bestevenninnen min har denne til hennes babyklær, god plass og man kan lett organisere klærne i de store skuffene! :)

Ammestol, 1295,- fra IKEA:
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S99902086/


Denne er jeg ikke helt sikker på enda. Vet ikke om jeg vil ha en ammestol, men syntes denne var så utrolig fin! :)
Kommer mer senere! :)
 
Ble inspirert av tråden til unike og vil lage en liste med linker over hva som står på handlelisten foreløpig. :)
Det forrige innlegget ble bare surr med linkene, tror det skal være riktig nå! :)

SOVEROM:

Dobbeltseng, 1695,- fra IKEA:
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S29929230/
Madrass til dobbeltseng, 2595,- fra IKEA:
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20244380/

Skal ENDELIG spandere på meg en ordentlig dobbeltseng! Lykke!!

Sprinkelseng, 795,- fra IKEA:
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30248561/

Jeg skal ta av den ene langsiden, og sette den inntil min.

Ammemadrass, 749,- fra Lilleprinsen:
http://lilleprinsen.no/dry-Ammemadrass

Veldig kjekt med tanke på at da kan han sove i sengen med meg! :)

Sengehest, 98,- fra IKEA:
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30099293/


Vet ikke om det er nødvendig, men er livredd for at han skal rulle ut! :p

Støttemadrass, 329,- fra Jollyroom:
http://www.jollyroom.no/catalog/product/view/id/4642/s/deltababy-supreme-sleep/category/935/

Vet ikke hvor mye jeg kommer til å bruke denne, men kjekt å ha! :)

Kommode til babyklær, 1198,- fra IKEA:
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70103349/

Bestevenninnen min har denne til hennes babyklær, god plass og man kan lett organisere klærne i de store skuffene! :)

Ammestol, 1295,- fra IKEA:
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S99902086/

Denne er jeg ikke helt sikker på enda. Vet ikke om jeg vil ha en ammestol, men syntes denne var så utrolig fin!:)Kommer mer senere! :)
 
...
 
Last edited:
Statusoppdatering uke 20

:HeartblueTermin -
11.07.14

:HeartbluePå vei - 26+4

:HeartblueIgjen til termin - 97 dager:eek:

:HeartblueTrimester - 2. trimester

:HeartblueNeste kontroll - Jordmor 15. april (?) troooor jeg husker feil.

:HeartblueKjønn - Gutt:Heartblue

:HeartblueNavn - Kristian! Ganske sikkert nå, er familienavn!

:HeartblueUtålmodig - Ikke i det hele tatt!

:HeartblueNye innkjøp - Klikket på H&M. Handlet klær for 2000,-:oops:

:HeartblueUtstyr så langt - Baby Björn bæresele, masse klær, stellebord, stellematte, badebalje, stelleprodukter +++

:HeartblueMelk i brystene - Har ikke sjekket på mange uker, sist kom det noen dråper.

:HeartblueBabymage - Ja, men ser fortsatt mer feit ut! Er veldig klar for at den skal poppe altså!!

:HeartblueStrekkmerker - På puppene!

:HeartblueAktivitet - Masse! Ser mye aktivitet utenpå også!:D

:HeartblueTungt - Vet ikke, magen er "støl" på en måte når jeg ikke ligger og støtter magen.

:HeartblueKynnere - Ja, er heldigvis ikke veldig plaget.

:HeartblueHodet festet -
Nei

:HeartblueBarnerom - Du skal dele soverom med meg! Jeg har malt halve rommet blått, og skal snart ta den andre halvdelen. Stellebordet er satt opp og "stellekroken" er ferdig (mangler bare litt pynt på veggene + småting som skal kjøpes inn)

:HeartblueMatkick - Tørster fortsatt i hjeeeel! Drikker hele tiden!

:HeartbluePlager - Her har ikke mye endret seg siden uke 20. Ekstra plager er stølhet i magen, tisser konstant og kløe. Det er ett evig prosjekt å snu seg i sengen. Blør også mye neseblod fortsatt.

:HeartblueHumør - Veldig glad og fornøyd!:)

:HeartblueSykehusbagen - Har begynt så smått og legge diverse ting i en egen skuff.

:HeartblueTanker om fødselen - Har ikke endret seg så mye.
Mamma og pappa skal være med! Mamma skal jeg få til å sove på sykehuset med meg! Har også planer om så mye smertestillende som overhode mulig og badekar som smertelindring. Vil også ha musikk, enten på øra eller i rommet. Skal lage en spilleliste med musikk jeg slapper av til!


:HeartblueAnnet -
- Enda er det mye urinlekkasjer.
- Prøver å huske knipeøvelsene, men glemmer dem ofte.
- Har fortsatt en milliard småprosjekter på gang! ALT jeg hadde planer om å gjøre en gang i fremtiden, MÅ gjøres NÅ! Har nemlig fått for meg at jeg ikke kommer til å ha tid til dette etter fødselen. Så nå lærer jeg meg piano, strikker, lager baby minnebok, lager lister til innkjøp av ting osv. osv. osv.
- Jobber ikke lenger.
- Bekymrer meg mye over små ting.
 
Kjære lille gutten min!:Heartblue

Lenge siden jeg har skrevet noe om/til deg nå og det bekymrer meg litt. Jeg er alt for dårlig på å sette meg ned å skrive og jeg er livredd for at jeg skal glemme de små øyeblikkene i hverdagen. For det er bare deg og meg!

Nå om dagen jobber ikke mamma lenger, så hun har alt for mye tid til disse tingene. Likevel går de i glemmeboken.
Så her kommer en litt rotete oppdatering på småting som har skjedd.

I dag er det 6. april og jeg er 6 fullgåtte måneder. Tenk det at vi har kommet så langt sammen! Bare du og jeg!
Du er en stor, sterk, helt perfekt liten gutt som sparker hele tiden. De morsomste bevegelsene du gjør er på kveldstid. Da sparker du mamma hardt i høyre side av magen. Jeg har laget en liste til deg på spotify med barnesanger. Når du hører musikken blir du helt stille, mens når mamma synger med sparker du masse. Stopper jeg, stopper du! Jeg håper det er positivt at du sparker når jeg synger, og at det ikke er fordi du har mest lyst til å rømme fra den grusomme sangstemmen, haha!:p Akkurat i det jeg er i ferd med å sovne gjør du noe veldig rart inne i magen. Du rører på deg så hele magen kjennes ut som om den vibrere/bobler. En utrolig merkelig følelse, men det har nesten blitt som en liten nattakos fra deg.:Heartred

I dag er du 24 uker og 5 dager gammel, og mamma har vært gravid i 26 uker og fem dager. Vi vokser og blir store begge to. Du veier ca. 900 gram og din fulle lengde er ca. 31 cm. Det er 24 dager til jeg skal se deg på 3D ultralyd. Det gleder jeg meg masse til!! Morfar skal bli med. Jeg tror han ble veldig satt ut da jeg spurte om han ville bli med, men han sa ja med en gang. Jeg klarer nemlig ikke å velge mellom hvem som skal få være med, og jeg tror at morfaren din kommer til å sette utrolig stor pris på å få lov til å se på deg. Kanskje det blir ekte for han at den lille jenta hans skal bli mamma.

Alle i familien gleder seg masse.
Den første gaven fikk du av Rebecca, hun ga deg en liten elefantbamse. Den skal bli med på sykehuset for jeg forelsket meg litt i den bamsen.:p I tillegg til kosekluten jeg kjøpte til deg for mange uker siden. Den er litt spesiell den også.:Heartblue
Den andre gaven du fikk var en liten koffert med en pysj og bamse. I tillegg til en sparkebukse og to hjemmestrikkede jakker med luer og tøfler/sko som oldemor har strikket. Dette fikk du av oldemor og oldefar.
Den tredje gaven du fikk var en super søt matros genser og bukse fra tanten og onkelen til morfar. Og ett fantastisk koselig kort der de gratulerte mamma med den lille gutten og at de gleder seg til den nye verdensborgeren blir født.

Tante Marlene koser med magen og deg før hun i det hele tatt prater til meg.
Mormor prater ikke om annet enn deg og fikk høre hjertelyden din for første gang forrige søndag. Hun hadde ett helt spesielt uttrykk i ansiktet sitt og satt med tårer i øynene.
Morfar er litt mer reservert fra det hele, men spør ofte om hvordan det går med deg og meg. Han kom også bort og strøk litt forsiktig på magen en gang. Han har også prøvd å kjenne etter spark noen ganger.
Onkel Mats gleder seg kjempemasse til å bli onkel og til å lære deg alt fra å stå på snowboard til å sparke fotball. Jeg tror at du kommer til å vokse opp å bli en skikkelig onkel-gutt. Du kommer nok til å heie på Strømsgodset og Manchester United akkurat som onkel. Han og morfar kommer til å være de som alltid står på sidelinjen og heier på deg uansett hvem sport eller aktivitet du måtte velge!:wav Både du og jeg er utrolig heldig som har disse fire fantastiske menneskene i vår nærmeste familie.
Det er en stor, merkelig og hjertelig familie du blir født inn i! VI er familien med størst oppmøte hvor enn vi går. Vi heier på, støtter og gleder oss på hverandres vegne. Du er en veldig heldig liten gutt!:Heartblue
Oldemor ringer mamma mange ganger i uken for å høre hvordan det går med oss.

Jeg har malt halve soverommet vårt blått og fått satt opp stellebord og laget en del av rommet til stellekroken din. Nå gleder jeg meg kjempemasse til å male ferdig resten, få kjøpt seng, bilstol og vogn. Da er vi nesten i boks.:)

Dagene hvor mamma bare går hjemme går med til mye rart, men mesteparten av tiden blir brukt til å gjøre alt klart for deg.
- Soverommet gjøres klart
- Klærne vaskes, strykes og brettes.
- Utstyrsliste blir skrevet
- Det shoppes på nett
- Gratispakker er bestilit
- Jeg har vært på politistasjonen
- Jeg har vært i banken
- 3D ultralyd er bestilit
- Jeg går til jordmor og lege
- Jeg prater og synger til deg
- Jeg kaster/pakker bort/gir bort alle unødvendige ting
- Jeg skriver bok til deg om hvordan mamma og pappa møttes.
- Jeg jobber med firmaet mitt

Jeg er så utrolig klar for at du skal komme ut snart, selvom det er utrolig skummelt.:welcome
Det er heldigvis godt at det er 13 uker igjen, for det er fortsatt mye igjen å gjøre.

Pappa prater jeg ikke veldig mye med, men jeg vet at han har mistet oppholdstillatelsen sin i Hellas. Det betyr at han enten må dra tilbake til Albania snart, eller at han ikke kan reise ut av Hellas på ett år. Jeg planlegger og håper at vi kan få reist en tur til Hellas for å hilse på pappa, onklene dine, tanten din, farmor og farfar. Jeg vil gjerne gjøre det for oss to, så vi har minner fra disse menneskene. Det er utrolig gode mennesker, men så lenge mamma får være sjefen. Du er alt i hele verden for meg, så jeg er selvsagt utrolig redd for at noe galt skal skje. Selvom jeg tviler sterkt på det!
Vi skal i hvertfall ha med oss masse mennesker ned dit så vi ikke er alene.

Pappa vil gjerne at du skal vite at han prøver alt han kan for å komme hit, men at det er vanskelig. Han kan ikke bare pakke sakene sine og forlate livet sitt i Hellas. Det er derfor han ikke har oppholdstillatelse lenger. Fordi han kom til Norge for mamma når han egentlig burde ha fikset papirene sine. Vi er likevel glade for at han ikke ble i Hellas. For da hadde ikke du ligget og sparket i magen min i skrivende stund.;):Heartblue Fordi mamma og pappa ikke er enige om noe som helst annet enn at vi begge elsker deg og vil ha deg, så kommer nok aldri pappa til å være en stor del av livet vårt, men han er pappaen din og kommer alltid til å være det!

Ting går ikke alltid etter planen og life happens, men likevel så er det utrolig rart hvordan små tilfeldigheter har gjort at akkurat du ligger i magen min nå! Livet til mamma ble snudd på hodet og jeg har hatt det tøffere enn jeg noensinne kunne forestilt meg. Likevel ville jeg ikke endret på noe som helst. For da hadde ikke du vært du!:Heartblue

Jeg elsker deg over alt på jord gutten min!:Heartblue
 
Når jeg først begynner å skrive her inne kommer det gjerne en bok eller fem!:p

Dette mangler jeg/ønsker jeg meg: (ikke alt er nødvendigvis MÅ HA akkurat nå. Mye er også etter behov)

Klær i str. 50/56:

Bomullsbodyer (korte) 4 stk (gjerne omslagsbodyer)
Bomullsbodyer (lange) Har det jeg trenger, men kan gjerne få flere (gjerne omslagsbodyer)
Bukser med eller uten fot Har det jeg trenger, men kan gjerne få flere
Hettejakke/Bomullsjakke Har det jeg trenger, men kan gjerne få flere
Lue (tynn med eller uten knyting) Har det jeg trenger, men kan gjerne få flere
Pysj med eller uten fot Trenger 2 stk i str. 50
Sokker Har det jeg trenger (gjerne 2-3 par til i str. 50)
Tynn sommerjakke 1 stk
Sparke-/snekkerbukser 4 stk
Strømpebukser Har det jeg trenger
T-skjorte (korte armer) Trenger ikke (vanskelig siden det må trekkes over hodet)
T-skjorte (lange armer) Trenger ikke (vanskelig siden det må trekkes over hodet)
Utedress (regn/vind) 1 stk
Varmere utejakke 1 stk

Stellesaker:
Inotyol
Nesedråper
Bleier i forskjellige merker i de minste størrelsene
Tørre engangskluter
Myke babyhåndklær
Ansiktskluter
Neglesaks
Nesesuger (IKKE sånn man må suge i den ene enden selv)
Febertermometer
Stellesalve
Bleiebøtte (får gratis fra Barnas Hus)
Badesete/støtte til balje

Soving:
Sprinkelseng
Madrass
Tisselaken
Laken
Babycall
Smokker i forskjellige typer/størrelser
Nattlampe
Smokkeholder
Ammemadrass
Dobbeltseng til mor!!:p

Ut på tur:
Barnevogn (Emmaljunga Mondial Deluxe London bestilt)
Regntrekk (følger med vogn)
Myggnetting (følger med vogn)
Stellebag (følger med vogn)
Stelleunderlag
Vognpose
Bilstol
Flaskeholder
Saueskinn
Reiseseng
Parasoll/solskjerming
Solbriller
Koppholder
Leke til vogn og bilstol
Poser til rene/skitne klær

Mating:
Fine, behagelige ammebh-er
Ammetopper
Engangsammeinnlegg + noen i ull
Ammepute
Brystskjold
Ammesalve
Flasker
Brystpumpe
Poser til frysing av morsmelk
Melkeoppsamlere
Sterilisator
Minifom
Biocare no1
Nutramegyn
Ammestol

Lek/Annet:
Lekematte/teppe
Babygym
Leker
Lekegrind

Føler jeg ALDRI bli ferdig!:(
 
Back
Topp