Mitt høyeste ønske <3

CD 13, pp 20

Humøret og motet er på tur langt ned i kjelleren. Har hatt mye smerter i magen de siste ukene, og det kjennes ut som endoen er blusset opp. Jeg føler jeg aldri skal få lov å være gravid, eller bli mamma [emoji45]

Det er så himla urettferdig, og ikke minst slitsomt å gå med smerter og lite overskudd hele tiden. Jeg blir tappet for energi, og dermed daler også humøret [emoji17] det føles som at "alle" blir gravide, og de som begynte å prøve omtrent samtidig som oss er allerede på tur med nr 2 ..

Håper virkelig det er noe lys i enden av tunnelen her snart ..
 
Klemme på [emoji173]️[emoji173]️
Det er fælt å føle seg alene og "eneste".. :(
Og det er tungt! Og lyset ser man nesten ikke, i denne tåkete tunellen..
Men du skal se, plutselig er du kommet frem! :)
Tiden går så fantastisk sakte når man venter på noe. Og håper.. Men, etterhvert blir det endelig ivf. Virker som en evighet, men det BLIR! Og når du først er kommet i gang der, SKAL DET bli baby. Det skal bli din tur. [emoji173]️
 
Klemme på [emoji173]️[emoji173]️
Det er fælt å føle seg alene og "eneste".. :(
Og det er tungt! Og lyset ser man nesten ikke, i denne tåkete tunellen..
Men du skal se, plutselig er du kommet frem! :)
Tiden går så fantastisk sakte når man venter på noe. Og håper.. Men, etterhvert blir det endelig ivf. Virker som en evighet, men det BLIR! Og når du først er kommet i gang der, SKAL DET bli baby. Det skal bli din tur. [emoji173]️

Tusen takk for fine ord [emoji173] håper du har rett [emoji85][emoji8]
 
CD 14

Forhåpentligvis er el idag, men det vil tiden vise [emoji12] er så tett i bihulene, så tror jeg sover med munnen åpen. Tempen er hvertfall 0,1-0,2 lavere enn normalt [emoji85]
 
CD 22, 5 dpo

Litt over en uke til jeg venter tr, og kan ringe inn mens [emoji5] denne pp ble det bra treff på el med conceive plus, men jeg har faktisk null håp om å klare det selv. Det er i grunn godt, for da kan bruke energien på å forberede meg på oppstart i påska [emoji5]

Begynner å få en god del spørsmål rundt medisinene som jeg må huske å spørre unn om.
1. I pakningsvedlegget til nesesprayen står det den må oppbevares stående, men jeg må jo ta den med på jobb, siden jeg jobber turnus. Hordan blir det?
2. Må medisinene stå kjølig, eller kan jeg ha dem i veska? Igjen, må ha alt med på jobb.
3. Allergisesongen står for døren, vil nesespray fungere godt på tross av tett/rennende nese?
4. Vil allergimedisinen rote med de andre medisinene?

Regner med alle spørsmål har et enkelt svar, men håper det er mulig å ha med alt i veska og at jeg kan få bruke allergimedisin.

Har også lest at mange som reiser til behandling må være der i opptil en uke. Altså fra ul til innsett, men dette sa de ikke noe om i Tromsø? Jeg forstod det slik at jeg måtte opp på ul før sprøytestart, og at jeg muligens kunne ta ul før uttak her hjemme.. mulig jeg har misforstått, men blir jo vanvittig dyrt dersom jeg må være der lenge, da man bare får dekt rundt 600kr per natt på hotell.

Har vært syk siden helga, så har nok litt for mye tid å tenke på [emoji28][emoji85]
 
Spennende saker! Du oppdaterer vel etterhvert regner jeg med :D
 
CD 22, 5 dpo

Litt over en uke til jeg venter tr, og kan ringe inn mens [emoji5] denne pp ble det bra treff på el med conceive plus, men jeg har faktisk null håp om å klare det selv. Det er i grunn godt, for da kan bruke energien på å forberede meg på oppstart i påska [emoji5]

Begynner å få en god del spørsmål rundt medisinene som jeg må huske å spørre unn om.
1. I pakningsvedlegget til nesesprayen står det den må oppbevares stående, men jeg må jo ta den med på jobb, siden jeg jobber turnus. Hordan blir det?
2. Må medisinene stå kjølig, eller kan jeg ha dem i veska? Igjen, må ha alt med på jobb.
3. Allergisesongen står for døren, vil nesespray fungere godt på tross av tett/rennende nese?
4. Vil allergimedisinen rote med de andre medisinene?

Regner med alle spørsmål har et enkelt svar, men håper det er mulig å ha med alt i veska og at jeg kan få bruke allergimedisin.

Har også lest at mange som reiser til behandling må være der i opptil en uke. Altså fra ul til innsett, men dette sa de ikke noe om i Tromsø? Jeg forstod det slik at jeg måtte opp på ul før sprøytestart, og at jeg muligens kunne ta ul før uttak her hjemme.. mulig jeg har misforstått, men blir jo vanvittig dyrt dersom jeg må være der lenge, da man bare får dekt rundt 600kr per natt på hotell.

Har vært syk siden helga, så har nok litt for mye tid å tenke på [emoji28][emoji85]

Hei du!

1 Den skal stå ja, men du kan frakte den i en stiv veske for eksempel, der den hovedsakelig kan stå oppreist. Jeg hadde den med på jobb hver dag og stappet andre ting rundt slik at den stod.

2 Det kommer an på hva du skal ha og om det er ferdigblandede sprøyter etc. Du får beskjed om dette. Går bra å frakte det til og fra jobb hvis du har kort vei, og hvis du må frakte dem over litt lengre tid og de skal oppbevares i kjøleskap, legg dem sammen med noe kaldt. Flaske med kald brus f.eks.

3 Synes å huske sprayen skal fungere selv om nesa er tett.

4 Kan jeg ikke svare på.

Lykke til med alt [emoji173]️ og god bedring [emoji4]
 
Du kan fint ta allergimedisiner [emoji4] Bruker du allerginesespray eller annen nesespray så må denne taes 30 min etter synarela så det går fint[emoji106][emoji1]
 
Hei du!

1 Den skal stå ja, men du kan frakte den i en stiv veske for eksempel, der den hovedsakelig kan stå oppreist. Jeg hadde den med på jobb hver dag og stappet andre ting rundt slik at den stod.

2 Det kommer an på hva du skal ha og om det er ferdigblandede sprøyter etc. Du får beskjed om dette. Går bra å frakte det til og fra jobb hvis du har kort vei, og hvis du må frakte dem over litt lengre tid og de skal oppbevares i kjøleskap, legg dem sammen med noe kaldt. Flaske med kald brus f.eks.

3 Synes å huske sprayen skal fungere selv om nesa er tett.

4 Kan jeg ikke svare på.

Lykke til med alt [emoji173]️ og god bedring [emoji4]


Tusen tusen takk for svar! [emoji3] har stiv veske, så hvis jeg passer godt på, så går det vel fint [emoji3]

Takk og takk [emoji177]
 
CD 27, 10 dpo

Bare noen dager igjen til tr kommer susende og vi er i gang [emoji3]

Tenker veldig mye på hva som venter, og prøver å forberede meg på at vi fortsatt har en lang vei å gå. Bekymrer meg for hva opphold i Tromsø blir å koste, og redd det skal bli mye dyrere enn hva beregnet. Bekymrer meg for bivirkninger og smerter når det skal være masse egg i eggstokkene.

Men mest av alt gleder jeg meg til å få lov å være gravid [emoji7] for det må gå! En dag må det bli min tur [emoji173]

Synes dette bildet var litt morsomt [emoji28]

d13afd0a44e18fbb2c5a1dbb4c50745f.jpg
 
Isj, det er så kjedelig at man må bekymre seg over kostnadene, for noe som for noen er helt enkelt og gratis! Noen blir gravide ved et 'woops', og det er gratis. Andre må bekymre seg for om det går rundt for å ordne med det. Urettferdig..

Men, veldig spennende at dere snart er i gang! Håper det går fort, gleder meg såå til du får positiv test [emoji7][emoji7]
 
Isj, det er så kjedelig at man må bekymre seg over kostnadene, for noe som for noen er helt enkelt og gratis! Noen blir gravide ved et 'woops', og det er gratis. Andre må bekymre seg for om det går rundt for å ordne med det. Urettferdig..

Men, veldig spennende at dere snart er i gang! Håper det går fort, gleder meg såå til du får positiv test [emoji7][emoji7]

Ja, men får nok god hjelp av kommende besteforeldre tror jeg [emoji5] men man må jo selvfølgelig bekymre seg [emoji85]

Håper også det går unna nå [emoji3]
 
Tr kom sent i går kveld, var lite, men regner det som cd 1, siden jeg aldri spotter [emoji5] ringt inn mens idag, så da får jeg høre mer på mandag [emoji3]
 
Spennendeee, nå er du snart i gang ,!
 
Back
Topp