Mister og mister men gir ikke opp!

Persillebrille

Elsker forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Septemberbarna 2019
Novemberbarna 2021
Prøvingen startet vi i 2015 og håper fortsatt på å få vår første. Jeg var forberedt på at det skulle ta tid å bli gravid, men akkurat det å bli gravid skjer usedvanlig fort. Det har likevel tatt forferdelig lang tid og vi har fortsatt ikke fått det til.
Kan fortelle litt om hver graviditet/abort.


Graviditet 1: MA, medisinsk abort uke 10.

Graviditet 2: MA, medisinsk abort uke 12.

Uke 6 viste UL var alt som det skulle. Jeg ville tilbake i uke 12 for å se om alt var bra før vi fortalte til alle at vi skulle ha barn. På UL fikk vi vite at den hadde vært død en stund, størrelsen tilsvarte 6 uker. Det var et kjempesjokk!

Graviditet 3: Blæremola, utskraping uke 7.

Etter dette fikk vi utredning for habituell abort. Masse blodprøver ble tatt, de fant ingenting galt. Pga blæremola måtte vi vente minst 6 mnd på å bli gravide igjen. Gyn skrev ut progesterontilskudd/Crinone til neste graviditet.

Graviditet 4: MA, medisinsk abort uke 8 + utskraping to uker etter.

Jeg brukte ikke Crinone, det var fordi jeg ikke skjønte hvordan den kunne hjelpe, fordi jeg trodde den bare hjalp til å hindre SA. Jeg opplevde MA. Dumme meg[emoji856]
To uker etter medisinsk abort startet kroppen en abort igjen pga rester i livmoren som kroppen prøvde å kvitte seg med. Satt på do å blødde i 4 timer til jeg ble svimmel og tørst, da ble det sykehusinnleggelse og utskraping. I tillegg til symptomer på blodmangel etterpå kom en skikkelig psykisk knekk og mange uker sykmelding. Sa opp jobben min, endelig turte jeg!


Graviditet 5: Kjemisk uke 6.

Startet med Crinone ved positiv test og tok hcg prøver som viste svak stigning. Dette var en kjemisk så da var det bare å slutte med Crinone. Etter noen få dager kom blødningen.


Graviditet 6: MA, medisinsk abort uke 8.

Startet med Crinone ved positiv test, og første UL, 6 uker, var privat gyn veldig positiv og sa vi nok ikke trengte UL uka etter fordi alt var etter boka. Fikk panikk én uke etter og han tok oss inn. Hjertet slo men den var altfor liten. Uka etter viste UL et alt for lite embryo uten hjerteslag. Tok medisinsk abort på sykehuset, de ville gjerne overvåke meg pga at aborten gikk så dårlig den fjerde gangen, og de ville ha svangerskapsproduktene til undersøkelse for å se etter blæremola. Hcg nivåene var veldig høye, noe som kan tyde på blæremola, men de fant ingenting. Måtte abortere i bekken[emoji85]


Etter dette tok de enda flere blodprøver og jeg fikk time til hysteroskopi. I hysteroskopiundersøkelsen fant de noe de mener kan være en skillevegg og som kan ha hindret næringstilførsel til embryo. Jeg ble så glad[emoji2]

Så videre akkurat nå er planen UL av livmor der lege skal avgjøre om det er en skillevegg de kan operere. Eller vi blir sendt til IVF.

Føler meg nesten vant til å abortere nå. Det har blitt normalt for meg. Ved fjerde abort føltes det som forferdelig mange ganger. Men ved 6 aborter føles det ikke så mye lenger... At vi har brukt 3 år føles det heller ikke som. Det kjennes mer ut som 1 år. Håper neste blir en baby.
————————————————————-
Oppdatering 2018.

Graviditet 7: kjemisk uke 5

Graviditet 8: kjemisk uke 4

Nå har vi hatt et negativt ivf forsøk mellom graviditet 7 og 8.
Vi vet nå hva som er galt:
1. eggene mine tar lett inn to sperm.
2. for høye verdier av antistoff som lager blodpropper.

ICSI planlagt i februar.

Medisiner ved ICSI og graviditet:
Lutinus
Ovitrelle
Fragmin
Albyl-E
Prednisolon
 
Last edited:
Wow! Det var litt av en historie! Håper virkelig de finner noe som de kan fikse slik at du slipper å oppleve det flere ganger.. Kjempemasse lykke til! Stor klem :) ❤️
 
Fy fader. Så fælt og høre du har mistet så mange ganger.. Har selv mistet 4 ganger, men kun SA. Det er forferdelig. Men for din del ser det jo ut som du endelig får hjelp [emoji173][emoji173]
 
Herregud for en runddans persille, nå krysser jeg det som kan krysses for at det går bedre for dere neste gang :Heartred
 
Wow! Det var litt av en historie! Håper virkelig de finner noe som de kan fikse slik at du slipper å oppleve det flere ganger.. Kjempemasse lykke til! Stor klem :) [emoji173]️

Ja vi håper vi får det til med litt mer hjelp[emoji173]️ Takk!
 
Fy fader. Så fælt og høre du har mistet så mange ganger.. Har selv mistet 4 ganger, men kun SA. Det er forferdelig. Men for din del ser det jo ut som du endelig får hjelp [emoji173][emoji173]

4 ganger er nok! Håper du også får hjelp, har du dagbok, eller hvordan går det nå?
 
Håper virkelig dere snart kommer i mål.

jeg har jo brukt progesteron-tilskudd flere måneder. Gadd ikke alltid fra EL fordi det ble så dyrt når det likevel gikk galt, men kan hende det kan være verdt å prøve å ta det fra EL. Jeg har ikke fått påvist noen progesteron-mangel, men har likevel ikke hatt så altfor høye nivåer når det har vært målt.
Det finnes også ulike progesteron og minst et av de som ikke har markedsføringstillatelse i Norge blir faktisk billigere enn Crinone og Lutinus som har det selv om det tas tre ganger om dagen.
 
Ja jeg har dagbok [emoji173]
Går greit. Skal ta nye blodprøver ang autoimmun sykdom

Nesten så man håper det er det! Da vet du hvertfall hva det er og kan gjøre noe med det[emoji173]️
 
Huff! Det hørtes helt ubegripelig tøft ut. Var helt i kjelleren selv etter 1 SA og 1 MA på rappen. Håper du får oppleve en god og normal graviditet snart
 
Uff. For en historie. Har selv abortert 4 ganger. Når jeg fikk bruke ovitrelle sprøyter og albyl e tabletter fra positiv test så kom vi endelig i mål. Anbefaler å sjekke ut det. Men det gjenstår vel å se hva legene sier om skillevegg osv nå som du får hjelp.
 
Håper på en god dag idag
 
Huff! Det hørtes helt ubegripelig tøft ut. Var helt i kjelleren selv etter 1 SA og 1 MA på rappen. Håper du får oppleve en god og normal graviditet snart

Å miste river virkelig hjerte ut ... Så trist at du også må oppleve det[emoji22] Har du noen barn?
 
Uff. For en historie. Har selv abortert 4 ganger. Når jeg fikk bruke ovitrelle sprøyter og albyl e tabletter fra positiv test så kom vi endelig i mål. Anbefaler å sjekke ut det. Men det gjenstår vel å se hva legene sier om skillevegg osv nå som du får hjelp.

Hei[emoji4] Så bra dere kom i mål! Ja får se hva gyn sier i dag. Har time til ultralyd kl 14. Hadde du MA eller SA?
 
Håper virkelig dere snart kommer i mål.

jeg har jo brukt progesteron-tilskudd flere måneder. Gadd ikke alltid fra EL fordi det ble så dyrt når det likevel gikk galt, men kan hende det kan være verdt å prøve å ta det fra EL. Jeg har ikke fått påvist noen progesteron-mangel, men har likevel ikke hatt så altfor høye nivåer når det har vært målt.
Det finnes også ulike progesteron og minst et av de som ikke har markedsføringstillatelse i Norge blir faktisk billigere enn Crinone og Lutinus som har det selv om det tas tre ganger om dagen.

Det er forskjell på SA og MA tror jeg fht progesteron, eller er det kanskje ikke det?[emoji848] Siden jeg ikke aborterer selv[emoji848] Har heller ikke fått påvist progesteronmangel, men det vil jeg gå på likevel! Hvis det gyn/lege skulle nekte meg det så begynner jeg å hylgrine[emoji24][emoji23]
Kanskje dette blir et alternativ, mye mulig. Får se hva gyn på sykehuset sier på UL i dag[emoji4]
 
Det er forskjell på SA og MA tror jeg fht progesteron, eller er det kanskje ikke det?[emoji848] Siden jeg ikke aborterer selv[emoji848] Har heller ikke fått påvist progesteronmangel, men det vil jeg gå på likevel! Hvis det gyn/lege skulle nekte meg det så begynner jeg å hylgrine[emoji24][emoji23]
Kanskje dette blir et alternativ, mye mulig. Får se hva gyn på sykehuset sier på UL i dag[emoji4]
Jeg vet ikke.
Synes jeg hører om de som får progesteron etter MA og.
Kan ha noe med at man må ha et visst nivå for at utviklingen kan gå normalt? Vet ikke, bare kaster ut teori egentlig.
håper virkelig dere kan få noen svar og noe som fungerer for dere.

Jeg går som sagt på metformin, albyl-e, prednisolon (fra 4 uker og skal slutte etter 10 uker) og progesteron (400-600 mg om dagen). Har ingen påviste mangler....
 
Back
Topp