Mister /minkende melk

Det er ikke bare bare Bernt

Gift med forumet
Septembergull'17
Dette er 7 (!!) gang siden fødsel at jeg prøver å få tilbake melken min :( Er helt oppgitt over hvorfor den stadig minker? Utdrivnngsrefleksen min blir dårligere og dårligere etter at jeg får melken tilbake. Tar ca 1-2 uker før den dabber av. Vi klipte tungebåndet hennes for 4 uker siden, så jeg var sikker på at tungebåndet hennes var årsaken til at jeg ikke ble stimulert , men der tok jeg feil!! Er utrolig slitsomt å få den tilbake hele tiden :( Vesla mi har nå blitt påvirket av at den dabber ut, og sist uke hadde hun ikke gått opp i vekt. Så nå supplemerer vi med MME, og hun virker mer fornøyd. Jeg pumper nå ut melken min og gir det lille jeg har på flaske... Jeg kjenner VELDIG på dette at jeg har null kontroll på hvor mye hun får i seg når hun tidligere har drukket fra brystet, og dette har gjort meg stresset, selv om hun gikk fint opp i vekt.. Så synes jeg det er veldig vanskelig å skjønne når hun er sulten, så har jeg tilbydd henne brystet kanskje litt for ofte også , slik at hun bare drikker litt og så er fornøyd... Bæh.. Dette ble rotete innlegg, men jeg føler meg ganske rotete i hodet.. Jeg forstår meg bare ikke meg på melkeproduksjonen min:(
 
Huff, amming er en vanskelig øvelse altså. Jeg har ikke klart å få nok melk til noen av barna mine, og du kan tro jeg har revet meg i håret av frustrasjon! Håper du får opp produksjonen igjen, og hvis ikke så er det helt greit å gi mme også[emoji4]
 
Kjennermeg igjen. Ikke nok melk her heller. Og ammingen har ikke fungert med noen av barna. Pumper det jeg har, og resten får hun mme. Sleit med vonde følelser for å ikke klart å amme. Men nå begynner det å slippe, og jeg kan nyte tiden mer med baby og familien.
 
Med storebror mistet jeg nesten melken etter at legen satt meg på vanlige p-piller. Da hadde jeg en periode jeg (litt for ofte) veide han i forbinnelse med amming, bare for å se han faktisk fikk spist litt. Det tipset hjelper vel ikke på noe annet enn å kanskje roe deg ned om du kan se hun får spist litt. Jeg la rett og slett gutten opp i den største ovnfaste formen vi hadde og på kjøkkenvekten med han og formen. Vei før og etter amming, uten å skifte bleie, så kan du se hvor mye som er blitt spist.

Og kjære deg, husk at mme er veldig fint det også da. Selv om å gi opp fullamming/hele ammingen nok er surt, trist og følelsesladd, så er det ikke værdt å slite seg helt ut for. Håper dere finner en løsning, og at lille begynner å gå opp i vekt igjen, uansett om det er på ren morsmelk eller med litt erstattning også ;)
 
Bruker du sånn nesespray? Ei jeg kjenner måtte bruke det hver gang ungen skulle spise fordi utdrivningen hennes var så treg. Med sprayen fikk hun ammet.

Uansett, om du delammer og ungen bare får litt mm får hun fortsatt masse fordeler av det. Er ikke så mye som skal til heller.
 
Det er ikke noe særlig, men som andre skriver over her, så får babyen fordelene ved morsmelk selv om du ikke får til å fullamme[emoji4] Forsøker selv nesesprayen syntocinon ved behov på kveldstid, dette fordi babyen kaver litt på kvelden, og har hatt lav vektoppgang de siste ukene. Masse lykke til.
 
Bruker du sånn nesespray? Ei jeg kjenner måtte bruke det hver gang ungen skulle spise fordi utdrivningen hennes var så treg. Med sprayen fikk hun ammet.

Uansett, om du delammer og ungen bare får litt mm får hun fortsatt masse fordeler av det. Er ikke så mye som skal til heller.

Ja, bruker det når jeg pumper nå. Funker ikke hver gang. Men den hjelper! Må litt mer melk før jeg bruker den under amming :D

Det er sant.. Er så vondt å ikke klare fullamme:( men delamming funker det <3
 
Det er ikke noe særlig, men som andre skriver over her, så får babyen fordelene ved morsmelk selv om du ikke får til å fullamme[emoji4] Forsøker selv nesesprayen syntocinon ved behov på kveldstid, dette fordi babyen kaver litt på kvelden, og har hatt lav vektoppgang de siste ukene. Masse lykke til.

Tusen takk!! Helt forferdelig å se liten vektoppgang hos Vesla. Det hjalp IKKE på stresset, eller melken for å si det sånn!
100 gram føles ut som 1 kg i mammahjertet:(
 
Her har vi hatt liten vekt oppgang en periode men har også veiet veldig mye!
Men mini ammer veldig bra noen dager, og så kaver han noe voldsomt enkelte dager! Må trekke oss vekk når vi er på noe. Viss ikke så blir han så oppkavet at han klarer ikke roe ned til amming ! Bysser, triller, gir smokk for så å prøve å legge han til! Kanskje suger han 15 sek før han hylskriker igjen ! Og har mange ganger tenkt på om amming er noe for meg ! Og han! Føler ikke han ligger og koser seg liksom ! Han har liksom ikke tid, selv om vi finner et rolig sted å amme !
Med førstemann pumpet jeg 6 mnd siden han begynte å bite etter 2 mnd!
Det er mer jobb men følte han var tilfreds hele tiden! Og tenker at kanskje ting hadde vert letter med flaske på vår minste også !
Men kjenner på at det er sårt å ikke amme , og det å måtte begynne med pumping og alt som følger med men en 2 åring som skal ha oppmerksomhet også! Blir litt låst til pumpa :( pumpet hver 3 t med eldstemann for å følge hans rytme!
Og startet med erstatning når han var 8 mnd

Spent for nå til helga skal vi på flere arr, og da blir ofte mini veldig urolig og spiser da dårlig! Er veldig spent
 
Tusen takk!! Helt forferdelig å se liten vektoppgang hos Vesla. Det hjalp IKKE på stresset, eller melken for å si det sånn!
100 gram føles ut som 1 kg i mammahjertet:(

Skjønner det så godt!
Vi målte 3 hver dag og noen ganger hadde han gått opp 10 gr, noen ganger ikke noe, og så kanskje dobbelt av det han skal! Men likevel er han liksom liten:(
På onsdag var vi på kontroll og hadde ikke veiet siden fredag ! Kun gått opp 10 gr og da var jeg sikker på at han hadde gått opp mye siden han hadde spist mye hele helga og alt var topp!
Men som hs sa, så blir det gjerne litt stressende siden vi har målt så mye fra før! Hadde vi ikke det , så hadde vi gjerne sett ting annerledes ...? Men hun som har foreslått veiing for å følge med...men ja, jeg stresset litt når han ikke hadde gått mer opp
 
Back
Topp