Missbruk av ordet tilbud

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
hvor mye mener du en pris burde være satt ned for at det skal kunne kalles tilbud :scratch?

I forrige uke hadde obs tilbud på allergi mat. Store plakater med ordet tilbud med stor skrift. Jeg kjøpte en ispakke Jeg så på kviteringen etterpå at tilbudsprisen var 1kr og 90 øre billigere enn den ordniære prisen :eek: den kostet meg 59kr, den vanlige prisen var 62kr

Jeg mener at når det er en så liten prisforskjell er det «egentlig ikke» et tilbud, men en måte å få korttenkte som meg til å kjøpe en likevel. Tanken min var jo «Ååh tilbud. Ja jeg kan jo ikke spise is med melk i, denne prøver vi»

Flere som tenker som meg? At tilbud burde være mer enn et par kr?
Hvilke kjeder mener du er missbruker ordet tilbud?

Er sikker på at butikkene driver med kjøpe psykologi. For mange år siden jobbet jeg på en sparbutikk. Når vi hadde 10krs marked ble det hengt «10kr marked» lapp på varer som vanligvis kostet 10kr, eller tilogmed mindre, og vi solgte myyyye mer av de varene da. Selvom varene kostet det til vanlig :knegg:
 
Nja, tenker at man som forbruker må bruke hodet litt selv. Er jo vanskelig med disse matvarene man ikke er vandt med selvsagt, men så lenge man kjøper det man trenger/vil ha der og da, og godtar prisen så blir man vel ikke lurt selv om prisen bare er satt ned noen få kr.

Såklart er det psykologi, uten forbrukeren går ikke handelsstanden rundt. Og vi må nok skylde oss selv dersom vi føler oss lurt, desverre :)

Så lenge varen koster mindre enn fullpris så ser jeg på det som et tilbud.
Farmoren min pleide å si "man må ha ei krone for å få en full hundrelapp" :)

Ellers sjekker jeg alltid prisjakt når jeg skal handle på nett, benytter meg alltid av prismatch i de butikkene som tilbyr det. Er man opptatt av å spare må man være bevisst :)
 
hvor mye mener du en pris burde være satt ned for at det skal kunne kalles tilbud :scratch?

I forrige uke hadde obs tilbud på allergi mat. Store plakater med ordet tilbud med stor skrift. Jeg kjøpte en ispakke Jeg så på kviteringen etterpå at tilbudsprisen var 1kr og 90 øre billigere enn den ordniære prisen :eek: den kostet meg 59kr, den vanlige prisen var 62kr

Jeg mener at når det er en så liten prisforskjell er det «egentlig ikke» et tilbud, men en måte å få korttenkte som meg til å kjøpe en likevel. Tanken min var jo «Ååh tilbud. Ja jeg kan jo ikke spise is med melk i, denne prøver vi»

Flere som tenker som meg? At tilbud burde være mer enn et par kr?
Hvilke kjeder mener du er missbruker ordet tilbud?

Er sikker på at butikkene driver med kjøpe psykologi. For mange år siden jobbet jeg på en sparbutikk. Når vi hadde 10krs marked ble det hengt «10kr marked» lapp på varer som vanligvis kostet 10kr, eller tilogmed mindre, og vi solgte myyyye mer av de varene da. Selvom varene kostet det til vanlig :knegg:


Ja, helt enig. Når det er tilbud så burde det være mye mer enn bare 1 krone :confused: Jeg syns de fleste butikker gjør dette for at vi skal bli lurt og tro at det er billigere helt til man kommer hjem og syns det var noe rart med prisen og tilbudet man trodde hadde gjort et godt kupp, men ser "nei, det har jeg ikke"

Rart at vi tror det er så mye billigere når det ikke er det. Så nå pleier jeg som regel å se på ordinærprisen og hvilken pris det er satt ned til før jeg tenker på om jeg sparer noe særlig på det eller ikke :) men hender det går litt for fort for seg så har jeg kjøpt det før jeg tenker en gang til at jeg ikke hadde gjort et godt kupp :hilarious::hilarious::hilarious:
 
Tenker det er misbruk ja.
Sjekker alltid førpriser.

Jeg hater tilbud og salg i matbutikker. Bare stress å måtte dra på den og den butikken for å kjøpe det forskjellige som er billigere akkurat de og de dagene. Hvis det er tilbud når jeg er i butikken kjøper jeg, om det er billig nok.
 
Har observert på obs en diger plakat i taket med tilbudspris. Førpris? Eksakt på øret den samme.
 
På klesbutikker eller møbelbutikker står det ofte OPPTIL 50% rabatt. OPPTIL - Dvs at det er 2 plagg til 50% resten til ordninger pris..
15% rabatt er ikke salg.

Skal du kalle noe salg, bør det være minimum 30 % off
 
Enig. Coop er SKIKKELIG ille på det der. Har sett sånne «tilbud» på Mega mange ganger. På noen øre eller kanskje 1.50... latterlig!
 
På klesbutikker eller møbelbutikker står det ofte OPPTIL 50% rabatt. OPPTIL - Dvs at det er 2 plagg til 50% resten til ordninger pris..
15% rabatt er ikke salg.

Skal du kalle noe salg, bør det være minimum 30 % off

Når man har salg prøver man å fronte rene prispunkter, men når det begynner å selge ut må det naturligvis komprimeres for å få merchandiset varene best mulig for kunden. Da må
man skilte med «opp til» fordi det henger forskjellige priser.

Hvis du har opplevd at det kun henger to styles opp til den billigste prisen så har du nok vært uheldig og kommet når det meste på det prispunktet er utsolgt [emoji4]
 
Jeg synes jo ikke at en krone er salg, selvom det strengt tatt er det. Men jeg er såpass bevisst at jeg sjekket før pris når jeg handler.
Og hos coop så er det en greie i systemet deres at generelle prisjusteringer blir merket som tilbud.
 
Må jo skjønne at butikken har gjort noe feil da. Spør!
 
Synes det bør være minst 30% av. Men butikkene vet å misbruke det!
 
Back
Topp