Mine tanker på veien til en liten ICSI-spire...

Da har jeg vært hos lege og jordmor etter helt sinnsyke magesmerter på morgen i dag. Visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg, så vondt var det, og jeg ble så klart veldig bekymret!

Alt så fortsatt bra ut. Magesmertene var nok pga eggstokkene trodde de, for jeg er overstimulert fikk jeg vite nå. Gyn jeg var hos på mandag sa jeg hadde noen cyster, men hun sa ikke at jeg hadde 9cm store eggstokker på begge sider! Ingen væske i buken foreløpig, men det skal følges opp! Hadde litt forhøyet PH verdier i urinen, så fikk beskjed om å drikke masse mer vann, spise mer basisk/sunt og være i aktivitet. Så da er målet en times gåtur hver dag fremover!

Ojojoj! Det hørtes ikke noe godt ut. Ta vare på deg selv og god bedring [emoji173]️
 
Overstimulering er skumle greier...
Godt at de tar skikkelig vare på deg <3
Og god bedring :)
 
Det hørtes ikke godt ut nei... Håper formen er stigende!
 
Da har jeg vært hos lege og jordmor etter helt sinnsyke magesmerter på morgen i dag. Visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg, så vondt var det, og jeg ble så klart veldig bekymret!

Alt så fortsatt bra ut. Magesmertene var nok pga eggstokkene trodde de, for jeg er overstimulert fikk jeg vite nå. Gyn jeg var hos på mandag sa jeg hadde noen cyster, men hun sa ikke at jeg hadde 9cm store eggstokker på begge sider! Ingen væske i buken foreløpig, men det skal følges opp! Hadde litt forhøyet PH verdier i urinen, så fikk beskjed om å drikke masse mer vann, spise mer basisk/sunt og være i aktivitet. Så da er målet en times gåtur hver dag fremover!
Så godt at det fantes en forklaring på smertene! Og så bra at du får tett oppfølging fremover [emoji173]
 
Au, så kjipt :( men bra at alt så bra ut! :) Håper formen blir bedre snart [emoji173]
 
Takk jenter❤ Formen er bedre, men fortsatt småkvalm og slått ut. Kanskje jeg endelig skal få kvalme som symptom?
 
Nå har jeg ringt fastlegen min 5 ganger, á 1 min per gang og de tar aldri tlf.. Sånn er det HVER gang jeg ringer. De må ha allergi eller angst mot å ta tlf der oppe, jeg er i hvert fall ganske sikker på hvem det er som sitter i skranken der hver gang den ikke tas, for det er alltid samme dama.
Har skjedd flere ganger at jeg kommer opp dit til timen min og står og venter på å få komme inn, at tlf ringer og de er mer opptatt av å stå og drikke kaffe og prate med hverandre framfor å ta tlf.. Er så sykt håpløst og jeg har lyst til å klage, men hvem pokker klager jeg til? Man ringer jo fordi man trenger hjelp!!
 
Nå har jeg ringt fastlegen min 5 ganger, á 1 min per gang og de tar aldri tlf.. Sånn er det HVER gang jeg ringer. De må ha allergi eller angst mot å ta tlf der oppe, jeg er i hvert fall ganske sikker på hvem det er som sitter i skranken der hver gang den ikke tas, for det er alltid samme dama.
Har skjedd flere ganger at jeg kommer opp dit til timen min og står og venter på å få komme inn, at tlf ringer og de er mer opptatt av å stå og drikke kaffe og prate med hverandre framfor å ta tlf.. Er så sykt håpløst og jeg har lyst til å klage, men hvem pokker klager jeg til? Man ringer jo fordi man trenger hjelp!!

Fy så irriterende! Samme hos legen min, men der er det en telefonsvarer med plagsom musikk... sist ventet jeg i 25 minutter før jeg fikk svar...
 
Fy så irriterende! Samme hos legen min, men der er det en telefonsvarer med plagsom musikk... sist ventet jeg i 25 minutter før jeg fikk svar...
Har aldri opplevd dette hos min tidligere fastlege, før jeg flyttet! De var virkelig på servicesiden og tok tlf så fort de var ledig eller ringte opp igjen om man la igjen tlfnr.. Helt tragisk at de skal ha lov til å holde på sånn!
 
Etter mye fram og tilbake, så ble det blodfortynnende på denne frøkna! Lille var i fin form og jeg fikk ny kontroll på sykehuset om en uke :)
 
Etter mye fram og tilbake, så ble det blodfortynnende på denne frøkna! Lille var i fin form og jeg fikk ny kontroll på sykehuset om en uke :)

Auda.. kjipe sprøyter men såklart verdt det. Hvor lenge må du ta de?
 
Etter mye fram og tilbake, så ble det blodfortynnende på denne frøkna! Lille var i fin form og jeg fikk ny kontroll på sykehuset om en uke :)

Godt å høre de fant ut av det og gir deg blodfortynnende. Kjipt sprøyte, men viktig [emoji1360]
 
Auda.. kjipe sprøyter men såklart verdt det. Hvor lenge må du ta de?
En uke nå i første omgang, fram til neste kontroll. Håper det blir med det. Ble satt på klexane denne gangen, den er vel like vond som fragmin den antar jeg?
 
Godt å høre de fant ut av det og gir deg blodfortynnende. Kjipt sprøyte, men viktig [emoji1360]
Veldig viktig! Så får det heller bare stå til :)
 
Da har jeg vært på jobb og sluppet katta ut av sekken for damene på kontoret mitt. Nå har jeg klart å holde meg unna spørsmål om det i fire uker, men i dag klarte jeg ikke lenger når jeg fikk spørsmålet direkte stilt. De har vist hva vi har drevet med, siden jeg har vært en del borte, så følte det var greit å si det i dag.
Men så kom jeg hjem og fikk litt panikk. Så jeg sendte avgårde en SMS for å dobbelt sikre meg om at de ikke sier det til noen. Vet at de ikke gjør det, men måtte bare si det for min egen selvfølelse. Det hele er jo fryktelig skummelt.
Nå skal jeg snart til tannlegen, og kommer til å nekte røntgenbilder av tennene. Har aldri hatt hull eller problemer, så om jeg venter med det fram til desember, tror jeg ikke det gjør spesielt stor skade. Vil ikke utsette lille cashewnøtta mi for noe farlig :)
 
I dag fikk jeg verdens beste beskjed! Venninnen min som også har drevet på med ivf, nesten et helt år lenger enn meg, er også gravid! ❤️ Så hun er 4 uker bak meg, og jeg håper så inderlig at vi får gått sammen hele veien til termin begge to!:joyful:

Har også hatt babybesøk her i dag. Ei annen venninne var her med sin lille som er 3 uker gammel. Jeg smeltet totalt og hun sovnet på brystet mitt. For en ro man opplever da ❤️

Heier sånn på alle sammen her inne, at vi alle skal få oppleve vårt eget lille nurk sovende på brystet❤️
 
I dag fikk jeg verdens beste beskjed! Venninnen min som også har drevet på med ivf, nesten et helt år lenger enn meg, er også gravid! [emoji173]️ Så hun er 4 uker bak meg, og jeg håper så inderlig at vi får gått sammen hele veien til termin begge to!:joyful:

Har også hatt babybesøk her i dag. Ei annen venninne var her med sin lille som er 3 uker gammel. Jeg smeltet totalt og hun sovnet på brystet mitt. For en ro man opplever da [emoji173]️

Heier sånn på alle sammen her inne, at vi alle skal få oppleve vårt eget lille nurk sovende på brystet[emoji173]️
Åh så gøy!!![emoji7]
 
Så koselig om dere kan få barn samtidig etter alt slitet ❤️❤️
 
Gratulerer så masse med lille spire i magen [emoji7][emoji173]
 
Back
Topp