Mindre bevegelse

Deiga88

Betatt av forumet
Det har siden jeg begynte å kjenne liv rundt uke 19 vært mer eller mindre Texas i magen. Forje helg ble jeg sjuk og lå rett ut med feber og fæl hoste noen dager. Etter dette syns jeg det har vært litt mindre bevegelse. Det er fortsatt bevegelse, men kan gå lenge mellom hver gang, og de er liksom ikke på samme måte som før. Har noen av dere merket endring i bevegelsesmønsteret etter uke 28? Er jo bevegelse, så føler meg litt hysterisk som vurderer om det må sjekkes[emoji849]
 
Jeg syns også at bevegelsene har endret seg i det siste. Er 29+0. Det er ikke så mye ordentlige spark, men mer sånn strekking og flytting på seg. Men etter hva jeg har skjønt så er det normalt at det føles annerledes og endrer seg når det blir mindre plass i livmoren så prøver å ikke tenke for mye på det. Det de har sagt til meg da, er at det er normalt at babyene har noen dager innimellom hvor de er mer søvnige og sløve med mindre aktivitet, men at det ikke skal være sånn over mange dager liksom. Men jeg syns det det er litt vanskelig å gjøre meg kjent med bevegelsesmønsteret til han inni her.
 
Hvis du er urolig så anbefaler jeg å ringe føden. Som sagt så er det bedre å ringe en gang for mye. Å gå rundt å stresse eller være veldig urolig er heller ikke bra for deg eller babyen.
Er mye info på kjennliv.no
 
Jeg har hatt en del bekymringer rundt det samme, men har roet meg litt mer ned nå. Kjenner ikke mye spark lenger, da det er mer åling og andre typer bevegelser nå. Babyen beveger en del på seg, men er ikke super aktiv så tror jeg har en ganske rolig baby. Har jo sett mye bevegelser på UL som jeg ikke kjenner samt noe jeg faktisk kjenner så kommer veldig ann på hvordan babyen ligger også. Ring føden hvis du er bekymret så tar de deg helt sikkert inn for en sjekk. Jeg har vært på nippet noen ganger selv, men da har det alltid tatt seg opp med bevegelser igjen. Samboer ser jo også at magen min beveger seg uten at jeg nødvendigvis kjenner noe selv:hilarious:
 
Var på ultralyd på lørdag (29+4) grunnet lite aktivitet. Men lille var i full sving, han har endret stilling og sparket i morkaken noen jeg ikke kjente. Jeg er 30+0 i dag og han har tydeligvis snudd seg tilbake igjen for nå kjenner jeg det på samme måte som før. Hos meg har han enda god plass til å både sparke, slå og snu seg rundt :) merket også søvnmønsteret hans tidlig, og der har holdt seg likt.
Men bevegelsene til babyen endres naturligvis etter hvor trangt det blir :)
 
De blir vell gjerne roligere å begynner å få ett søvnmønster, kjenner ikke like mye spark lengre og går lengre tid mellom hver gang. Men kjenner at det rører på seg, strekker på armer og bein. De få gangene jeg har blitt bekymra har jeg drukket ett stort glass med iskald saft eller spist en saft is, da tar det ikke mange minuttene før det er mye liv i magen:).

Men er man bekymra må man alltid få det sjekka, magefølelsen er som oftest mer riktig enn alle tips og råd på nett :)
 
Her er han mindre aktiv om jeg er slapp og dårlig form, for eksempel hodepine. Da er han roligere, har nevnt det til jordmor men hun var ikke bekymret for dette.. :)
 
Hadde ei helg med litt bevegelse, men følte det var mindre enn flr. Ringte til søden(uke 26) fikk komme inn på sjekk med engang:) selv om det var litt tidli sa de så tok de meg inn.. har nå etterpå kjent mere liv enn før( har morkake på fremsiden ) det er nok for babyen er større:)
 
Back
Topp