Min vei til et mirakel <3

Takk skal du ha...ja det kan være vanskelig å tillate seg å tenke på seg selv, spesielt på en hektisk jobb som krever mye og hvor fraværet er veldig høyt fra før...men fant ut at jeg bare måtte det nå... hadde ikke hatt noe på jobb å gjøre nå... og bedre å ta tak i det nå enn når det gåt altfor langt og veien tilbake blir lengre. Takk for at du fortsatt følger meg og legger igjen noen gode ord <3 håper alt står bra til med deg og den lille :)

Ja, helt klart! Av og til må man tenke på seg selv og det er helt innafor i din situasjon og etter alt du har vært gjennom ❤️ Håper du klarer å ikke ha dårlig samvittighet.

Jeg skal følge deg til du får oppfylt din drøm også ❤️ Alt er bra med den lille såvidt jeg vet, jeg er ikke i noe særlig form men det går da greit nok :)
 
Tusen takk for fine ord. Er akkurat det jeg må huske, og som kan være litt vanskelig noen ganger. Så kjipt å høre at formen din fortsatt ikke er helt bra..:/ har du fått snakket med samboeren din om hva planen videre blir?
Nei, ikke blitt noe klokere - mannfolk altså :p
 
Nei, ikke blitt noe klokere - mannfolk altså :p

Hehehe, ja ikke alltid så lette å forstå seg på de der mannfolka;) men, sikkert greit å fokusere på deg selv litt til - om du ikke er helt bra enda<3
 
...Så kommer dilemmaet mitt. Skal jeg se på mønsteret i syklusene mine de siste 6 månedene, så har jeg bare el annenhver mnd ( veldig merkelig men OK..sånn er det visst) dvs at jeg kan forvente el denne måneden. Jeg ønsker derfor å prøve denne måneden. Men da MÅ jeg gå nok en måned på letrozol igjen... som jeg tror har litt skyld i hvordan jeg føler meg...men hvis jeg står over denne måneden og IKKE tar letrozol, kan jeg ende opp med en syklus på sikkert 60-80 dager og absolutt nada sjans for graviditet. Jeg ønsker jo å prøve, er bare litt usikker på om det er det jeg bør ha fokus på nå... hmmm...

Jeg ender nok opp med å ta letrozol og å prøve rundt el, neste sjans blir liksom ikke før november om jeg lar være...leste forresten at en bivirkning av letrozol er håravfall. Det er en bivirkning av pcos og. Ja, det forklarer hvorfor halve manken ligger igjen i dusjen ! Fortsetter det på denne måten er jeg skalla før jeg er 35. Hahaha. Herregud ass.
 
Hehehe, ja ikke alltid så lette å forstå seg på de der mannfolka;) men, sikkert greit å fokusere på deg selv litt til - om du ikke er helt bra enda<3
Ja, blir nok det, men hadde vært fint å lagt en plan så en har litt å se fremover til :) Er jo egentlig noe som er positivt for meg, men blitt negativt når det ikke har gått veien :(
 
Ja, blir nok det, men hadde vært fint å lagt en plan så en har litt å se fremover til :) Er jo egentlig noe som er positivt for meg, men blitt negativt når det ikke har gått veien :(

Ja jeg ser den altså.. <3 du får bare være direkte da? Kreve at dere setter dere ned og lager en fremtidsplan? Gi det noen uker/mnd til du evt ikke trenger medisinene mer? Eller er det kanskje ikke så lett å planlegge...
 
I dag har jeg vært hos frisøren og klippet håret samt kjøpt produkter som skal hjelpe meg å holde på manken. Brukte over 2000 kr!! Men vel verdt det... ønsker jo å ha hår!! Håper ikke jeg er en av de som mister hår under en graviditet. Da blir det parykk neste:hilarious: (satt på spissen...)
 
Pp12 - CD 4

Da har jeg tatt letrozol. Formen i dag har vært på bånn. Sliten av ingenting og skikkelig tungpustet / hjerteklapp. Sto på butikken i sta for å finne noe å lage til middag og tenkte bare "hva kan jeg lage som krever minst mulig av meg" orker ingenting i dag. Godt jeg er sykemeldt noen dager til :hungover::oops:
 
Ja jeg ser den altså.. <3 du får bare være direkte da? Kreve at dere setter dere ned og lager en fremtidsplan? Gi det noen uker/mnd til du evt ikke trenger medisinene mer? Eller er det kanskje ikke så lett å planlegge...
Får ta det litt etter formen tror jeg :) Usikker på om jeg skal pushe mer på fastlegen om utredelse når vi likevel ikke skal prøve første tiden likevel. Jaja, vi får se.

Pp12 - CD 4

Da har jeg tatt letrozol. Formen i dag har vært på bånn. Sliten av ingenting og skikkelig tungpustet / hjerteklapp. Sto på butikken i sta for å finne noe å lage til middag og tenkte bare "hva kan jeg lage som krever minst mulig av meg" orker ingenting i dag. Godt jeg er sykemeldt noen dager til :hungover::oops:

Huff, får du noen å prate med oppi alt? Masse godklemmer og gode tanker fra meg ❤️❤️
 
Får ta det litt etter formen tror jeg :) Usikker på om jeg skal pushe mer på fastlegen om utredelse når vi likevel ikke skal prøve første tiden likevel. Jaja, vi får se.



Huff, får du noen å prate med oppi alt? Masse godklemmer og gode tanker fra meg ❤️❤️

Ja skjønner det. Alt til sin tid <3

Legen skulle ringe meg i morgen igjen, for å høre hvordan det går samt avtale tidspunkt for ny time. Jeg ønsker vel egentlig å henvises til psykolog, men usikker på om han mente at han skulle ta seg av samtalene. Jeg får høre i morgen. Jeg trenger ihvertfall en utenforstående som vet å stille de riktige spørsmålene. Snakket med en i familien i dag som sa "er du redd?? Er det derfor du sliter? jeg tror du er livredd for at du ikke skal få barn jeg, det må du ikke være, det ordner seg til slutt" - jo takk for det. Det er litt mer komplekst enn som så.. sagt i beste mening, men hun skjønner ikke.
 
Ja skjønner det. Alt til sin tid <3

Legen skulle ringe meg i morgen igjen, for å høre hvordan det går samt avtale tidspunkt for ny time. Jeg ønsker vel egentlig å henvises til psykolog, men usikker på om han mente at han skulle ta seg av samtalene. Jeg får høre i morgen. Jeg trenger ihvertfall en utenforstående som vet å stille de riktige spørsmålene. Snakket med en i familien i dag som sa "er du redd?? Er det derfor du sliter? jeg tror du er livredd for at du ikke skal få barn jeg, det må du ikke være, det ordner seg til slutt" - jo takk for det. Det er litt mer komplekst enn som så.. sagt i beste mening, men hun skjønner ikke.
Håper du får den riktige personen å prate med som kan hjelpe deg ❤️ Prøvelivet er dessverre ikke lett :( Pass på deg selv så du ikke møter veggen helt, du trenger energien til den lille kommer:) ❤️❤️
 
Ja skjønner det. Alt til sin tid <3

Legen skulle ringe meg i morgen igjen, for å høre hvordan det går samt avtale tidspunkt for ny time. Jeg ønsker vel egentlig å henvises til psykolog, men usikker på om han mente at han skulle ta seg av samtalene. Jeg får høre i morgen. Jeg trenger ihvertfall en utenforstående som vet å stille de riktige spørsmålene. Snakket med en i familien i dag som sa "er du redd?? Er det derfor du sliter? jeg tror du er livredd for at du ikke skal få barn jeg, det må du ikke være, det ordner seg til slutt" - jo takk for det. Det er litt mer komplekst enn som så.. sagt i beste mening, men hun skjønner ikke.

Vær direkte med legen du, og be om henvisning til psykolog. Jeg har aldri gått til det selv men jeg vet om flere som har og som har hatt veldig godt utbytte av det. Det er veldig fint og ha familie og venner som stiller opp men det er nok lurt å ha en utenforstående å snakke med også, som faktisk er ekspert på det. Ofte er det vanskelig for familie og venner også, det blir litt sånn "så så, det ordner seg nok.." fordi man ikke vet hva man skal si eller man ikke vil si noe feil/være kjip. Håper du f
 
Ja skjønner det. Alt til sin tid <3

Legen skulle ringe meg i morgen igjen, for å høre hvordan det går samt avtale tidspunkt for ny time. Jeg ønsker vel egentlig å henvises til psykolog, men usikker på om han mente at han skulle ta seg av samtalene. Jeg får høre i morgen. Jeg trenger ihvertfall en utenforstående som vet å stille de riktige spørsmålene. Snakket med en i familien i dag som sa "er du redd?? Er det derfor du sliter? jeg tror du er livredd for at du ikke skal få barn jeg, det må du ikke være, det ordner seg til slutt" - jo takk for det. Det er litt mer komplekst enn som så.. sagt i beste mening, men hun skjønner ikke.

Vær direkte med legen du, og be om henvisning til psykolog. Jeg har aldri gått til det selv men jeg vet om flere som har og som har hatt veldig godt utbytte av det. Det er veldig fint og ha familie og venner som stiller opp men det er nok lurt å ha en utenforstående å snakke med også, som faktisk er ekspert på det. Ofte er det vanskelig for familie og venner også, det blir litt sånn "så så, det ordner seg nok.." fordi man ikke vet hva man skal si eller man ikke vil si noe feil/være kjip. Håper det går OK med deg og at du får lenger sykmelding dersom du føler at du trenger det :)

Tenker på deg ❤️ Klem!
 
Sitter og maler litt og hadde tenkt å dele et bilde av kunsten min, men får ikke lastet opp bilde.. alle filene blir for store.. selvom jeg tar screenshot av bilde osv... så da ble det ingen galleri bukett i dag:)
 
Last edited:
Vær direkte med legen du, og be om henvisning til psykolog. Jeg har aldri gått til det selv men jeg vet om flere som har og som har hatt veldig godt utbytte av det. Det er veldig fint og ha familie og venner som stiller opp men det er nok lurt å ha en utenforstående å snakke med også, som faktisk er ekspert på det. Ofte er det vanskelig for familie og venner også, det blir litt sånn "så så, det ordner seg nok.." fordi man ikke vet hva man skal si eller man ikke vil si noe feil/være kjip. Håper det går OK med deg og at du får lenger sykmelding dersom du føler at du trenger det :)

Tenker på deg ❤️ Klem!

Ja jeg skal være det :) ja venner og familie prøver jo så best de kan, men er ikke så lett for dem å vite hva de skal si som du sier :) vet jo det selv, når jeg skal snakke med noen som har det vanskelig...er ikke så lett å finne de riktige ordene og er lett å tråkke feil. Går egentlig fint og satser på jobb på mandag:)

Takk for omtanke og klem <3
 
Pp12 - CD 6
En uke til fertil periode starter. Mannen skal selvfølgelig på jakt fra onsdag til søndag, men med litt flaks så er det ikke for sent å legge inn aksjer når han kommer hjem.
Skal forøvrig prøve meg i 100% jobb igjen fra mandag, selvom legen foreslo gradert sykemelding. Kjenner jeg angrer litt allerede, men får bare se an formen og ringe legen på mandag om jeg kjenner at det trengs.
 
Pp12 - CD 9:
Endelig ferdig med letrozol! Fader kroppen begynner få nok av hormoner nå. Vært noen emosjonelle dager for å si det sånn.

I dag har jeg hatt første dag tilbake i jobb, og det var veldig godt. Var nødvendig med en skikkelog timeout forrige uke, men blir ikke bedre av å bare gå hjemme. Orker jo ingenting så holdt meg bare på sofaen. En tur på butikken var et stort ork, og måtte manne meg opp til å gjøre husarbeid. Alikevel, ønsket jeg i utgangspunktet å jobbe 100% denne uken, men innså at det var litt vel ambisiøst. Har derfor valgt å være sykemeldt 50% denne uken. Skal også til haste-samtale med en lege på onsdag som et alternativ til psykolog som har lang ventetid. Jeg ønsker å gjøre alt jeg kan for å komme meg på beina, men jeg innser mer og mer at dette sitter dypere enn hva en uke med "avslapping" kan gi. Slapper ikke akkurat av når man sliter psykisk! Kropp og hode er konstant på alerten og tankene kverner. En konstant følelse av uro.. som å hele tiden grue seg til noe.. det du liker aller minst.. og det er veldig utmattende. Jeg har som jeg muligens har nevnt ovenfor valgt å være åpen til sjefen om alt, men det er egentlig mye negativt med det og. Hun er en ganske tøff leder med store forventninger. Tror ikke hun helt skjønner, og hun presser meg mer enn hu støtter. Det har motsatt effekt for å si det sånn. Hater å føle at jeg må overbevise folk om hvordan jeg har det, og det blir bare værre om jeg får en sånn "ta deg sammen" holdning. Nei noen ganger er det bedre å ikke dele, er min erfaring nå.

Anyway, snart fertil periode og håper at mannen er tilbake fra jakt til el. Jeg skal ikke følge noen kjærringråd denne mnd. Skal heller ikke tempe da dette stresser meg unødvendig mye. Finner jo da ikke ut om jeg har el denne mnd eller ikke, men det får bare være.
 
Sender deg mange gode tanker og klemmer Bukett[emoji173]️

Kjenner meg utrolig godt igjen i det du skriver! Føler selv at jeg sitter i en vond spiral jeg ikke kommer meg ut av! Orker ikke tanken på jobb, men hjelper heller ikke å bare sitte i sofaen! Prøv å fylle dagene med ting som betyr noe for deg, slik at du får flyttet fokuset vekk fra prøvingen! Det verste med dette gamet her er all ventingen, så å finne noe å gjøre i de periodene er gull verdt[emoji5] men det er ikke lett, sliter med det selv! Men vit at du hvertfall ikke er alene[emoji173]️

Klem i fleng[emoji173]️
 
Pp12 - CD 9:
Endelig ferdig med letrozol! Fader kroppen begynner få nok av hormoner nå. Vært noen emosjonelle dager for å si det sånn.

I dag har jeg hatt første dag tilbake i jobb, og det var veldig godt. Var nødvendig med en skikkelog timeout forrige uke, men blir ikke bedre av å bare gå hjemme. Orker jo ingenting så holdt meg bare på sofaen. En tur på butikken var et stort ork, og måtte manne meg opp til å gjøre husarbeid. Alikevel, ønsket jeg i utgangspunktet å jobbe 100% denne uken, men innså at det var litt vel ambisiøst. Har derfor valgt å være sykemeldt 50% denne uken. Skal også til haste-samtale med en lege på onsdag som et alternativ til psykolog som har lang ventetid. Jeg ønsker å gjøre alt jeg kan for å komme meg på beina, men jeg innser mer og mer at dette sitter dypere enn hva en uke med "avslapping" kan gi. Slapper ikke akkurat av når man sliter psykisk! Kropp og hode er konstant på alerten og tankene kverner. En konstant følelse av uro.. som å hele tiden grue seg til noe.. det du liker aller minst.. og det er veldig utmattende. Jeg har som jeg muligens har nevnt ovenfor valgt å være åpen til sjefen om alt, men det er egentlig mye negativt med det og. Hun er en ganske tøff leder med store forventninger. Tror ikke hun helt skjønner, og hun presser meg mer enn hu støtter. Det har motsatt effekt for å si det sånn. Hater å føle at jeg må overbevise folk om hvordan jeg har det, og det blir bare værre om jeg får en sånn "ta deg sammen" holdning. Nei noen ganger er det bedre å ikke dele, er min erfaring nå.

Anyway, snart fertil periode og håper at mannen er tilbake fra jakt til el. Jeg skal ikke følge noen kjærringråd denne mnd. Skal heller ikke tempe da dette stresser meg unødvendig mye. Finner jo da ikke ut om jeg har el denne mnd eller ikke, men det får bare være.

Det er godt å høre at du lytter til kropp og sinn, tar tak i problemet og gjør det som er best for deg. Du har nok rett i at en ukes sykmelding ikke løser det når det har gått så langt. Det hjelper dessverre ikke så mye å slappe av når det sitter i hodet. Håper du kommer raskt inn hos psykolog! Lykke til med hastetimen i dag ❤️

Det er vondt å høre hvordan du har det :( Jeg skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre for deg. Sender deg en stor klem ❤️ Tenker på deg ❤️
 
Sender deg mange gode tanker og klemmer Bukett[emoji173]️

Kjenner meg utrolig godt igjen i det du skriver! Føler selv at jeg sitter i en vond spiral jeg ikke kommer meg ut av! Orker ikke tanken på jobb, men hjelper heller ikke å bare sitte i sofaen! Prøv å fylle dagene med ting som betyr noe for deg, slik at du får flyttet fokuset vekk fra prøvingen! Det verste med dette gamet her er all ventingen, så å finne noe å gjøre i de periodene er gull verdt[emoji5] men det er ikke lett, sliter med det selv! Men vit at du hvertfall ikke er alene[emoji173]️

Klem i fleng[emoji173]️

Takk for gode ord! Setter stor pris på det:) Jeg fyller dagene med å male bilder, og skal etterhvert begynne å gå tur...Utrolig hvor tiltaksløs det går an å bli. :p Hva gjør du for å få tiden til å gå?
 
Back
Topp