Min vei til en lillesøster eller lillebror! ❤️

Hun har ikke tatt til vettet enda... fortsatt helt stille fra den kanten... har så lyst til å snakke med henne.. jeg forstår virkelig ingen ting! Nesten så jeg føler hun har gjort det med hensikt om å bryte ut av vennskapet... hvorfor er hun så stille? Hva ville du gjort?[emoji848]

Jeg tror jeg kanskje ville gjort som Avocado skriver her.. sendt henne en saklig mld hvor du skriver hvor såret du ble og at du føler det er et overtramp! Får du ikke svar, så har du hvertfall prøvd! Og du får kanskje ut noen av de følelsene du sitter inne med i samme slengen[emoji5]
 
Jeg tror jeg kanskje ville gjort som Avocado skriver her.. sendt henne en saklig mld hvor du skriver hvor såret du ble og at du føler det er et overtramp! Får du ikke svar, så har du hvertfall prøvd! Og du får kanskje ut noen av de følelsene du sitter inne med i samme slengen[emoji5]

Noen er veldig konfliktsky og vil bare holde seg på avstand når de vet noen er sinte eller skuffet over dem. Kan dett kanskje forklare din venninnes oppførsel?
Jeg tror jeg hadde sendt en sms der jeg hadde skrevet hvor såret jeg var og hvorfor. Prøvd å holde den saklig og ikke gått til angrep på noen måte. Avsluttet den med at det er ekstra sårende når hun i tillegg bare blir borte og ikke søker kontakt for gjenforening. Kan det være en løsning for deg?
[emoji173]️[emoji173]️

Jeg gjorde som du sa Avocado... Der var det null forståelse å hente, hvertfall! Hun klarte tilåmed å prestere å skrive "etter 15 års langt vennskap klarer du fortsatt ikke å vise følelser" er det ikke det jeg nettopp gjør?
Jeg skrev ikke indirekte hva jeg var skuffet over men virker nesten som hun enda ikke forstår det. Hva er det å IKKE forstå? Må jeg virkelig forklare det?
Jeg spurte henne om vi skulle møtes og etter masse om og men så fikk jeg booket i søndag. Har en følelse at hun kommer til å avlyse.
Jeg kjenner henne ikke igjen!
 
Sånne venninner ville jeg droppet, gjort det samme selv. God klem så sees vi i august [emoji173]️

Ja det ser ut som det blir nødvendig! God klem, vi sees definitivt i august! LA det bli vår tur nå[emoji1317][emoji173]️
 
Jeg gjorde som du sa Avocado... Der var det null forståelse å hente, hvertfall! Hun klarte tilåmed å prestere å skrive "etter 15 års langt vennskap klarer du fortsatt ikke å vise følelser" er det ikke det jeg nettopp gjør?
Jeg skrev ikke indirekte hva jeg var skuffet over men virker nesten som hun enda ikke forstår det. Hva er det å IKKE forstå? Må jeg virkelig forklare det?
Jeg spurte henne om vi skulle møtes og etter masse om og men så fikk jeg booket i søndag. Har en følelse at hun kommer til å avlyse.
Jeg kjenner henne ikke igjen!

Det er nesten ikke til å fatte at det kan bli sånn etter 15 års vennskap :eek:
Håper dere får treffes på søndag og at prat face to face hjelper. En god ting er å kunne tilgi, men selvfølgelig må den andre da vise anger.
Stor klem til deg ❤️
 
Jeg gjorde som du sa Avocado... Der var det null forståelse å hente, hvertfall! Hun klarte tilåmed å prestere å skrive "etter 15 års langt vennskap klarer du fortsatt ikke å vise følelser" er det ikke det jeg nettopp gjør?
Jeg skrev ikke indirekte hva jeg var skuffet over men virker nesten som hun enda ikke forstår det. Hva er det å IKKE forstå? Må jeg virkelig forklare det?
Jeg spurte henne om vi skulle møtes og etter masse om og men så fikk jeg booket i søndag. Har en følelse at hun kommer til å avlyse.
Jeg kjenner henne ikke igjen!

Herregud, er det mulig?? At det går ann å være så trangsynt!! :eek:
Er det gravidhormonene hennes som er helt på styr eller? Håper virkelig hun tar til vettet på søndag, at hun i det minste stiller opp!
 
Har noen tunge dager etter spray start 11 juli. Jeg har vel alle bivirkninger man kan ha denne runden kjennes det ut som....
Sprøytestart 2 desember, 1 uke igjen i dag [emoji1317]
Kjenner jo nærmere jeg kommer egguttak jo mer gruer jeg meg og er livredd for hvordan dette forsøket ender....
etter 3 stimuleringen og 2 avbrutte forsøk så håper jeg i det minste å få et lite perfekt egg i retur. Men jeg har nesten mistet håpet ....
det føles ut som jeg aldri igjen skal få oppleve å bli mamma. Jeg er så evig takknemlig for det perfekte barnet jeg og mannen har sammen[emoji173]️

Tenk om Porsgrunn etter nok et avbrutt forsøk sier de ikke kan hjelpe meg mer...

Jeg er så redd....
 
Hei!
Jeg har fulgt litt med på deg en stund uten å legge igjen spor. Jeg blir lei meg på dine vegne både fordi du har hatt to avbrutte forsøk men også fordi du har en slik venninne :( Jeg håper det er din tur nå og ønsker deg masse lykke til!!!
<3
 
Hei!
Har lest gjennom dagboken din, og ønsker deg masse lykke til med søskenforsøket deres.

Håper det ordner seg med venninnen din også.
Kan være vanskelig å innrømme feil, og kan være vanskelig å ordne opp i ting og tang med sms.
 
Lenge siden jeg har oppdatert her....

Hvem hadde trodd at denne veien skulle være så tøff og lang... jeg føler jeg har gitt opp håpet om å få et biologisk barn til.

Jeg står snart for tur med mitt siste forsøk offentlig. Jeg har nå hatt 3 avbrutte og jeg ser ikke for meg at dette fjerde skal gi noen bedre uttelling. Jeg gruer meg til skuffelsen. Nok en gang. Gå igjennom hormonkurer på hormonkurer uten å få så mye som ett "frisk" egg i retur er en påkjenning jeg ikke visste eksisterte. En skuffelse jeg på forhånd ikke hadde forberedt meg på...

Jeg vil stoppe nå men allikevel nekter jeg å gi meg. Jeg ønsker og trenger et barn til. Hvorfor skal det være så vanskelig for meg og så lett for andre?

Hvorfor er det ingen som forstår at å si "du skal være glad du allerede har et barn" ikke hjelper et dugg på det store ønske jeg har om ett søsken?

Jeg er så lei ... så trist og kun eksisterende i en prosess som bare gir meg motgang ...

[emoji27]
 
Har ikke annet å si enn å sende deg mange gode klemmer :(
 
Jeg skjønner veldig godt at du har det tungt nå. Dette er tøft og du er tøff som står i denne prosessen.

Jeg har selv blitt veldig overrasket over hvor lite andre forstår av hvor tøff denne prosessen er og jeg har fått mange tankeløse kommentarer fra venninnene mine. Noen har ansett meg som evig barnløs, noen har dømt meg for å ikke adoptere med en gang, veldig få har skjønt at det gjør vondt å omgås gravide venninner og jeg kan også forestille meg at få vil forstå et sterkt ønske og behov for å få nummer to. Man ender opp veldig alene, og det er en ekstra bør å bære i en prosess som allerede er svært tøff.

Først må vi håpe at dette fjerde forsøket går bedre enn de du har hatt til nå[emoji173]️Det hadde vært helt fantastisk og det er tross alt ikke helt usannsynlig [emoji2] Jeg krysser alt jeg har for deg [emoji173]️

Hvis forsøket ikke går veien og du fremdeles har lyst til å stoppe etter forsøket, så kan jeg helhjertet anbefale en pause. Etter forsøket vårt i august/september, bestemte vi oss for å ta en pause til etter jul (minst!) sånn at jeg kunne komme tilbake til meg selv (dvs. slippe å være påvirket av hormoner) og fokusere på ting jeg kunne kontrollere og som gjorde meg godt. Jeg var først svært skeptisk til dette, da jeg bare ville kjøre på og bli gravid så fort som mulig. Da mannen min forslo en pause, begynte jeg faktisk å hylgrine og nektet plent, inntil jeg i et lite øyeblikk klarte å se meg selv utenfra og innså hvor lite rasjonell jeg var der og da. Selvsagt trengte jeg en pause... Etter 5-6 uker følte jeg meg mye bedre enn jeg har gjort på lenge og det var helt herlig å finne en mening i livet utenom prøverørsforsøkene[emoji2]

Det er ikke sikkert det er riktig for deg, men jeg ville bare fortelle om min erfaring, siden du først nevner at en del av deg vil stoppe med dette. Å si stopp trenger jo ikke å bety at hele prosjektet skrinlegges for godt, men det kan være en pause du tar for å ta vare på seg selv [emoji2]

Håper uansett at det ikke blir behov for noen pause fordi dette fjerde forsøket gir deg full klaff! Ønsker deg masse lykke til [emoji8]
 
Jeg skjønner veldig godt at du har det tungt nå. Dette er tøft og du er tøff som står i denne prosessen.

Jeg har selv blitt veldig overrasket over hvor lite andre forstår av hvor tøff denne prosessen er og jeg har fått mange tankeløse kommentarer fra venninnene mine. Noen har ansett meg som evig barnløs, noen har dømt meg for å ikke adoptere med en gang, veldig få har skjønt at det gjør vondt å omgås gravide venninner og jeg kan også forestille meg at få vil forstå et sterkt ønske og behov for å få nummer to. Man ender opp veldig alene, og det er en ekstra bør å bære i en prosess som allerede er svært tøff.

Først må vi håpe at dette fjerde forsøket går bedre enn de du har hatt til nå[emoji173]️Det hadde vært helt fantastisk og det er tross alt ikke helt usannsynlig [emoji2] Jeg krysser alt jeg har for deg [emoji173]️

Hvis forsøket ikke går veien og du fremdeles har lyst til å stoppe etter forsøket, så kan jeg helhjertet anbefale en pause. Etter forsøket vårt i august/september, bestemte vi oss for å ta en pause til etter jul (minst!) sånn at jeg kunne komme tilbake til meg selv (dvs. slippe å være påvirket av hormoner) og fokusere på ting jeg kunne kontrollere og som gjorde meg godt. Jeg var først svært skeptisk til dette, da jeg bare ville kjøre på og bli gravid så fort som mulig. Da mannen min forslo en pause, begynte jeg faktisk å hylgrine og nektet plent, inntil jeg i et lite øyeblikk klarte å se meg selv utenfra og innså hvor lite rasjonell jeg var der og da. Selvsagt trengte jeg en pause... Etter 5-6 uker følte jeg meg mye bedre enn jeg har gjort på lenge og det var helt herlig å finne en mening i livet utenom prøverørsforsøkene[emoji2]

Det er ikke sikkert det er riktig for deg, men jeg ville bare fortelle om min erfaring, siden du først nevner at en del av deg vil stoppe med dette. Å si stopp trenger jo ikke å bety at hele prosjektet skrinlegges for godt, men det kan være en pause du tar for å ta vare på seg selv [emoji2]

Håper uansett at det ikke blir behov for noen pause fordi dette fjerde forsøket gir deg full klaff! Ønsker deg masse lykke til [emoji8]

Takk for rådet søte deg! ❤️ Vi har tatt pause.. jeg hadde siste forsøk i august og skal ikke ha nytt før i januar, men allikevel om jeg har pause så tenker jeg på dette hele tiden, er trist og oppgitt over min situasjon.. prøver å finne alternativer til å få barn og googler og tenker så for min del er det kun kroppen som har pause, ikke hodet ;)

Takk for lykkeønsker! Ønsker dere også masse lykke til med neste... ❤️ Kanskje vi sees i januar i Porsgrunn? ;)
 
Takk for rådet søte deg! [emoji173]️ Vi har tatt pause.. jeg hadde siste forsøk i august og skal ikke ha nytt før i januar, men allikevel om jeg har pause så tenker jeg på dette hele tiden, er trist og oppgitt over min situasjon.. prøver å finne alternativer til å få barn og googler og tenker så for min del er det kun kroppen som har pause, ikke hodet ;)

Takk for lykkeønsker! Ønsker dere også masse lykke til med neste... [emoji173]️ Kanskje vi sees i januar i Porsgrunn? ;)

Ahhh [emoji2] Skjønner at det er vanskelig å legge fra seg prøverørsprosessen! Man vil liksom finne en løsning...

Takk for det [emoji2] Nå har vi helt uventet fått til en ventespire, så da skal vi forhåpentligvis ikke til Porsgrunn på en stund [emoji2] Men håper virkelig det klaffer for dere snart [emoji2]
 
Ahhh [emoji2] Skjønner at det er vanskelig å legge fra seg prøverørsprosessen! Man vil liksom finne en løsning...

Takk for det [emoji2] Nå har vi helt uventet fått til en ventespire, så da skal vi forhåpentligvis ikke til Porsgrunn på en stund [emoji2] Men håper virkelig det klaffer for dere snart [emoji2]

Jeg følger ikke med jeg! Herregud gratulerer!! [emoji173]️ så fantastisk!! Er jo så mange ventespirer så man blir nesten litt optimistisk [emoji16] hvor langt er du på vei?
 
Jeg følger ikke med jeg! Herregud gratulerer!! [emoji173]️ så fantastisk!! Er jo så mange ventespirer så man blir nesten litt optimistisk [emoji16] hvor langt er du på vei?

Takker [emoji2] Ja, det har du rett i! Godt det gir håp [emoji2] For vår del tror jeg denne antibiotikakuren har vært løsningen. Har du sendt inn prøve?

Er 5+1 i dag, så det er fremdeles mye som kan skje, men håper selvfølgelig at dette holder til termin i juli [emoji1317][emoji1317][emoji1317]
 
Takker [emoji2] Ja, det har du rett i! Godt det gir håp [emoji2] For vår del tror jeg denne antibiotikakuren har vært løsningen. Har du sendt inn prøve?

Er 5+1 i dag, så det er fremdeles mye som kan skje, men håper selvfølgelig at dette holder til termin i juli [emoji1317][emoji1317][emoji1317]

Nei har ikke det [emoji848] men er kvaliteten på eggene mine det er noe galt med da... tror jeg... Når var det du gikk på kur?

Jaa får virkelig tro det! Veldig fantastisk [emoji3][emoji173]️
Gratulerer igjen!!
 
Nei har ikke det [emoji848] men er kvaliteten på eggene mine det er noe galt med da... tror jeg... Når var det du gikk på kur?

Jaa får virkelig tro det! Veldig fantastisk [emoji3][emoji173]️
Gratulerer igjen!!

Jeg fikk også høre at jeg hadde dårlig kvalitet på eggene. Sendte inn prøve til klinikken i Hellas i mai og fikk påvist litt ymse bakterier og gikk på antibiotika i juni/juli. Tok også Q10, sink, bidronninggele, d-vitamin og sånne gravid-multivitaminer den pp vi fikk det til. Aner ikke om det hadde noen betydning... Men at livmoren har godt av å ikke være infisert med chlamydia og andre basiller er jeg overbevist om, så jeg er veldig glad for at vi sendte inn prøve og fikk tatt kuren [emoji2]

Takk igjen [emoji2]
 
Jeg fikk også høre at jeg hadde dårlig kvalitet på eggene. Sendte inn prøve til klinikken i Hellas i mai og fikk påvist litt ymse bakterier og gikk på antibiotika i juni/juli. Tok også Q10, sink, bidronninggele, d-vitamin og sånne gravid-multivitaminer den pp vi fikk det til. Aner ikke om det hadde noen betydning... Men at livmoren har godt av å ikke være infisert med chlamydia og andre basiller er jeg overbevist om, så jeg er veldig glad for at vi sendte inn prøve og fikk tatt kuren [emoji2]

Takk igjen [emoji2]

Hvor mye koster det igjen? 3000? [emoji848]
 
Hvor mye koster det igjen? 3000? [emoji848]

Mener jeg betalte ca 2.000. Litt dyrt, men jeg fant ut at hvis jeg hadde en eller annen ubehandlet infeksjon så var det verdt å betale 2.000 for å finne det ut før jeg evt. bruker vanvittig mye mer på mislykkede IVF-forsøk...
 
Back
Topp