Min store kjærlighet har skilt seg...

Bumper denne opp igjen. Vet ikke om TS ser denne, men jeg ble litt nysgjerrig på hva som har skjedd siden sist?
Hei:)
Forholdet mellom meg og mannen hangler videre. Han er virkelig en drømmemann, men jeg tror ikke han er min:(
Jeg har sett på andre boliger i nærheten, men det meste er fryktelig dyrt:( Jeg er usikker på om jeg klarer å beholde huset om vi skilles. Alt det praktiske tilsier at jeg bare bør forbli gift....
Jeg snakker med min gamle flamme hver dag på nettet. Jeg skvetter til hver gang det dukker opp en melding fra han, selv om alle meldingene er på vennskapsplan. Vi har vært venner siden jeg var 4 år, han har alltid vært helten min og jeg ble nok forelsket ved første øyekast....
 
Leit å høre, TS, at det ikke går bedre med ekteskapet. Men om det føles rett må nok det praktiske bare følge det du føler er riktig å gjøre. Og hva du gjør etter separasjonen, er jo en annen sak.

Håper overgangen ikke blir for hard og vanskelig, og at dere finner ut av det med bosituasjonen og barnefordeling.

:Heartred
 
Hei:)
Forholdet mellom meg og mannen hangler videre. Han er virkelig en drømmemann, men jeg tror ikke han er min:(
Jeg har sett på andre boliger i nærheten, men det meste er fryktelig dyrt:( Jeg er usikker på om jeg klarer å beholde huset om vi skilles. Alt det praktiske tilsier at jeg bare bør forbli gift....
Jeg snakker med min gamle flamme hver dag på nettet. Jeg skvetter til hver gang det dukker opp en melding fra han, selv om alle meldingene er på vennskapsplan. Vi har vært venner siden jeg var 4 år, han har alltid vært helten min og jeg ble nok forelsket ved første øyekast....

Jeg tenker at du allerede er [følelsesmessig] utro.

Personlig mener jeg at man skal bryte ett forhold før man innleder ett nytt.. Det du driver med nå er ikke rettferdig ovenfor din mann - som du selv sier at er en flott fyr.

Mens du vurderer om økonomi er grunn nok til å bli værende hos mannen din bør du kutte kontakt med han du har på si.

Selvom det er spennende å hoppe over elven betyr ikke det at gresset er grønnere på den andre siden.

Nå vet ikke jeg om du allerede har tatt ett valg og står for det, men for alle involverte håper jeg du gjør det snart!

Håper du velger riktig, og at du finner lykken :)
 
Mener du der? At jeg er (følesesmessig ) utro? Da har jeg i så fall vært det mot alle andre kjærester jeg har hatt opp gjennom livet. Det er noe spesielt med denne gamle flammen som jeg ikke kan forklare og det har det alltid vært. Hver gang jeg treffer han så svikter knærne og jeg blir helt rar...

Jeg er helt enig om at man skal avslutte et forhold før man starter noe nytt. Føler at jeg ikke er stygg med ektemannen selv om jeg sender meldinger til kompiser.

Nei, nå ble jeg faktisk såret..


Jeg tenker at du allerede er [følelsesmessig] utro.

Personlig mener jeg at man skal bryte ett forhold før man innleder ett nytt.. Det du driver med nå er ikke rettferdig ovenfor din mann - som du selv sier at er en flott fyr.

Mens du vurderer om økonomi er grunn nok til å bli værende hos mannen din bør du kutte kontakt med han du har på si.

Selvom det er spennende å hoppe over elven betyr ikke det at gresset er grønnere på den andre siden.

Nå vet ikke jeg om du allerede har tatt ett valg og står for det, men for alle involverte håper jeg du gjør det snart!

Håper du velger riktig, og at du finner lykken :)
 
Mener du der? At jeg er (følesesmessig ) utro?

(...)

Føler at jeg ikke er stygg med ektemannen selv om jeg sender meldinger til kompiser.

Jeg er kjempe overrasket over at du ikke anser dette for følelsesmessig utroskap.. Ville trodd du tenkte slik selv, innerst inne, siden du velger og skrive anonymt her istedenfor og snakke med de i nærheten av deg?

Det er stor forskjell på å sende meldinger til en platonisk kompis, og det å skrive i smug daglig med "Den store kjærligheten".

Jeg har også guttevenner som jeg kan både skrive til og være sammen med, men det er ikke noe jeg gjør i det skjulte. Heldigvis har jeg det heller ikke slik at jeg lengter etter naboen når jeg legger meg med mannen min, og kan ikke tenke meg at jeg ville blitt værende i ett "forhold" med separate soverom :/

Forstår jo at forholdet ditt til mannen din skranter, og vet ikke om det er flere grunner enn dine følelser som gjør det. Men jeg tenker at du må velge om du vil jobbe videre med ekteskapet (og kutte kontakt med flammen), eller om du vil separere deg (med de økonomiske konsekvenser det naturligvis har).

Ønsker deg som sagt lykke til, håper du tar ett valg som du kan stå for og leve med.
 
Last edited:
Back
Topp