Min første tråd - bare klaging

Lillefrø2

Første møte med forumet
Hei! Vært en snik til nå, jeg.
Men her kommer en min første lange avhandling..

Jeg har tidligere sagt at graviditet ikke er en sykdom, helt til jeg møtte meg selv i døra!
Det er kanskje ikke en sykdom, men jeg har aldri følt meg så konstant uvell!
Jeg er 7+4 uker og er uggen eller kvalm store deler av dagen, har noen timer på morgenen der jeg føler meg bra. Fra omkring klokken 14 blir jeg kvalm, varm i ansiktet, slapp og bare generelt uvell. Det varer stortsett til morgenen etter.
Forstoppet og full av luft, sikkert lagt på meg 3-4 kg allerede og full av kviser.
Er det flere som føler seg helt forferdelig?
Og hva er det som skjer siden jeg er så varm i nesa og ansiktet [emoji23] Prøver selvfølgelig å fokusere på at det er verdt det.. men fyfasan
Huff, takk for meg. Ferdig nå.
 
Last edited:
Godt å lese att d er flere som føler litt på dette., jeg var sånn du beskriver fra uke 6., Følte meg helt jævli., La på meg 3,5 kg første 2,5 måneden[emoji35][emoji35] ble litt bedre etter uke 11. Sliter konstant med att jeg ikke har energi til noe om dagen.. Kvalmen er nå bare litt innimellom hvis jeg ikke husker å spise til rikti tid.. Varmen kommer sikkert med økt blodstrømming..
 
Hei! Vært en snik til nå, jeg.
Men her kommer en min første lange avhandling..

Jeg har bestandig sagt at graviditet ikke er en sykdom, helt til jeg møtte meg selv i døra! Det er kanskje ikke en sykdom, men jeg har aldri følt meg så konstant uvell!
Jeg er 7+4 uker og er uggen eller kvalm store deler av dagen, har noen timer på morgenen der jeg føler meg bra. Fra omkring klokken 14 blir jeg kvalm, varm i ansiktet, slapp og bare generelt uvell. Det varer stortsett til morgenen etter.
Forstoppet og full av luft, sikkert lagt på meg 3-4 kg allerede og full av kviser.
Er det flere som føler seg helt forferdelig?
Og hva er det som skjer siden jeg er så varm i nesa og ansiktet [emoji23] Prøver selvfølgelig å fokusere på at det er verdt det.. men fyfasan.
Huff, takk for meg. Ferdig nå.

Ja, det er faktisk superslitsomt. Jeg trodde også det i grove trekk bare var idyll frem til jeg allerede i uke 6 satt på t-banen å brekte meg ned i en remapose fordi mannen ved siden av meg luktet litt hår. Men for meg ble alt veldig mye bedre med en gang jeg krysset 12 uker. Er fremdeles trøtt og sulten, og vaskemaskinlukta er jeg fremdeles allergisk mot, men likevel hundre ganger bedre enn før. Så trøst deg med at det er lys i enden av tunnelen!
 
Jeg har 3 svangerskap bak meg og de har vært ganske så fine. Mitt forrige var helt fantastisk. Jeg var i super form. Men denne gangen er jeg helt ute av meg selv.

Det du beskriver er som å lese om meg selv. På morgenen er jeg grei, men så snart jeg står opp blir jeg helt tom for energi, kvalm og uvel. Utover dagen kommer brekningene og magen blir blir en diger ballong som lufta ikke vil ut av. Jeg har vært skikkelig forstoppet, men nå renner det. Jeg har hatt det slik siden uke 6 og er snart i uke 13 nå[emoji44]

Jeg føler virkelig med deg og håper at det går over snart. Har så lyst til å kunne glede meg over denne fantastiske tiden det egentlig er å være gravid[emoji7]
 
Jeg føler meg dritt hele dagen, fra jeg våkner til jeg sover. Kvalm, ingen matlyst/appetitt (alt av mat byr meg i mot). Kaster opp nesten hver dag. Har holdt på sånn siden uke 3, men det ble mye verre etter uke 5. Jeg har gått NED 3 kg. :p

I tillegg veldig lavt blodtrykk, så legen er litt bekymra. Også er jeg mye varm.

Har vært sykemeldt nesten hele november, men orker ikke gjøre noe hjemme heller. De få gangene jeg må hente/levere i barnehagen brekker jeg meg mange ganger på den korte veien, og i verste fall kaster jeg opp på fortauet..

I min forrige graviditet var jeg nesten like dårlig, og i tillegg hadde jeg helt forferdelig halsbrann fra midt i graviditeten. Fikk halsbrann av bare vann, og klarte nesten ikke få i meg noe næring. Var på masse vekstkontroller da de (og jeg) var bekymra for at babyen ikke skulle legge nok på seg.

I tillegg besvimte jeg flere ganger grunnet det vedlig lave blodtrykket mitt.

Jeg har også mye migrene.

En kollega av meg sa graviditet ikke er en sykdom. Grmpf! :p
 
Du er varm i nesa og ansiktet fordi hjertet pumper myyye mer blod enn før.. Jeg som selv ALLTID har vært en frysepinne, er nå konstant varm..
Det er sant som du sier og som mange sier: Graviditet er IKKE en sykdom. MEN!! Et stort MEN - Tilleggsplager som følger av graviditeten kan være mange ulike sykdommer. Så alle de som fnyser av sykemeldte gravide burde ta seg en bolle, man er jo ikke sykemeldt FORDI man er gravid, men FORDI man har en eller annen tilleggsplage som gjør arbeid og et normalt liv umulig..

Hold ut! Mange blir bedre til uke 12-13, jeg merket selv ikke forskjell før nå i ca uke 17 hvor jeg føler energien er på vei tilbake og kvalmen er blitt en del bedre :)
 
Jeg føler meg dritt hele dagen, fra jeg våkner til jeg sover. Kvalm, ingen matlyst/appetitt (alt av mat byr meg i mot). Kaster opp nesten hver dag. Har holdt på sånn siden uke 3, men det ble mye verre etter uke 5. Jeg har gått NED 3 kg. :p

I tillegg veldig lavt blodtrykk, så legen er litt bekymra. Også er jeg mye varm.

Har vært sykemeldt nesten hele november, men orker ikke gjøre noe hjemme heller. De få gangene jeg må hente/levere i barnehagen brekker jeg meg mange ganger på den korte veien, og i verste fall kaster jeg opp på fortauet..

I min forrige graviditet var jeg nesten like dårlig, og i tillegg hadde jeg helt forferdelig halsbrann fra midt i graviditeten. Fikk halsbrann av bare vann, og klarte nesten ikke få i meg noe næring. Var på masse vekstkontroller da de (og jeg) var bekymra for at babyen ikke skulle legge nok på seg.

I tillegg besvimte jeg flere ganger grunnet det vedlig lave blodtrykket mitt.

Jeg har også mye migrene.

En kollega av meg sa graviditet ikke er en sykdom. Grmpf! :p

Sååå ufint å si det av din kollega [emoji35]
Herlighet jeg skjemmes over å bare ha tenkt det tidligere. Dette er ikke å spøke med altså.
 
Jeg glemmer aldri da nav ringe meg i første svangerskap og nektet å godkjenne min sykemelding da graviditet ikke er en sykdom. Fy faen å sinna jeg var! Og redd!! Og lei meg.. :( kjøleskapet var tomt, jeg begynte å bli desperat!! Jeg dro ned til legen i håp om råd eller hjelp. Og mens jeg sto i skranken, ringte nav opp igjen. En annen dame den gangen, og sa «nå har jeg godkjent saken din, så du får pengene inn på konto i morgen»

Graviditet er selvfølgelig ingen sykdom! Men alle symptomene man kan få, er faen i meg værre enn det meste :p

God bedring, damer! Fy søren for en jobb vi gjør <3
 
Jeg glemmer aldri da nav ringe meg i første svangerskap og nektet å godkjenne min sykemelding da graviditet ikke er en sykdom. Fy faen å sinna jeg var! Og redd!! Og lei meg.. :( kjøleskapet var tomt, jeg begynte å bli desperat!! Jeg dro ned til legen i håp om råd eller hjelp. Og mens jeg sto i skranken, ringte nav opp igjen. En annen dame den gangen, og sa «nå har jeg godkjent saken din, så du får pengene inn på konto i morgen»

Graviditet er selvfølgelig ingen sykdom! Men alle symptomene man kan få, er faen i meg værre enn det meste :p

God bedring, damer! Fy søren for en jobb vi gjør <3
Herregud!! Trodde ikke NAV kunne avvise sykemelding :O
 
Samme her. Uvell hele dagen. Dagen der på eller blåmandag siden ule 5. Slitsomt.
Dette er 4 svangerskap, kan ikke huske at det begynte så tidlig og varte så lenge med de andre.
 
Herregud!! Trodde ikke NAV kunne avvise sykemelding :O
Joda, om de mener at du kan jobbe så. Helt syke greier! Men dette handlet om tidlig og alvorlig bekkenløsning, og det var bare tull sa hun så lenge jeg hadde hev - senk pult på jobben.. men det gikk jo igjennom! Jeg kunne ikke gå :p...
 
Back
Topp