Min drøm om en liten en <3

Mia_mini

Elsker forumet
Det er ikke så fort gjort som håpet å bli gravid.
Gjennom månedene blir det mange nye opplevelser og nye følelser som jeg tenker jeg raskt kan glemme..
Jeg håper at det vil bli litt lettere å komme gjennom dette om jeg deler det her.

Jeg er 31år og vi har prøvd siden juni.

Så langt har jeg blitt veldig overrasket over hvor utrolig tungt det er hver måned jeg ikke har blitt gravid. Frem til måned 5, hvor jeg hadde mange synptomer, så var det helt ok.
Men nå føles det litt som et slag i magen.
På flere måter også bokstavelig talt, da jeg får meget sterke mennsmerter. (har testet, ingen sykdom som gir smerter)

5 måned hadde jeg mye murringer, lettere kvalme, tålte ikke høytempo trening, såre bryst med endringer i brystvortene, samt lettere svimmelhelt innimellom. Da TR kom, var det en dag for tidlig og det var ingen smerter.

6 måned varte ondskapsfulle 4 dager lengre enn forventet og jeg må vel innrømme at hadde det ikke vært helg, så hadde jeg ringt legen for å få sykemelding. Totalt avhening av sterke piller og varmeflaske.

Mitt ønske om å få barn er like sterkt som mitt ønske om å slippe disse smertene med en gang.
 
Hei! :) Prøving er mye tøffere enn det jeg hadde trodd! Jeg er så heldig å ha to barn fra før som bare "kom" uten at vi hadde prøvd. For første gang begynte vi å planlegge et barn til og jeg tok ut spiralen i november 2015. De neste to månedene fikk vi ikke prøvd fordi jeg var borte på jobb. Men, i februar fikk vi prøvd og jammen satt ikke spiren!! På første forsøk. Vi hadde forberedt oss på at det kunne ta tid. Satt en ramme på innen to år, og at skjedde det ikke noe så la vi det fra oss. I midten av juni opplevde vi det forferdelige. Jenta jeg bar på hadde en massiv hjertefeil, og hun kunne ikke reddes. Etter dette ble jeg nærmest desperat etter å kjenne nytt liv i magen igjen, men tiden gikk.... Nå har det jammen gått hele fem måneder, og plutselig dukker det endelig opp streker! Svake, så jeg tør ikke enda å juble helhjertet, men jeg håper.

Så - for første gang VET jeg hvor tøft det er å bære prøver om det trekker ut i tid... Så trist og sint hver gang tanta stormer inn. Når man itillegg har mye smerter som du har blir det nok ekstra ille ja ❤

Men det finnes nedoverbakker etter motbakker! For hver pp spm går så er du nærmere ditt fremtidige barn. Tenk det du! :) Håper spiren sitter snart hos dere.
 
Huff. Det hørtes fælt ut!
Håper det går bra for dere også.

Ja, jeg prøve å holde meg positiv. Har en snill gynekolog som vil ta opp samtalen rundt hjelp om 3-4månder.
Så om det ikke går så greit alene, så har jeg i det minste en dato å se frem til for å få litt hjelp.
Takk for positive ord. Ser frem mot nedoverbakkene :)
 
Det er utrolig hvor sakte tiden går når man prøver.
Nå føles det som en evighet før TR er feridg og vi kan begynne på neste PP. Så er det heldigvis gøy en ukes tid.
Så kommer neste evighet frem til neste TR. :/
Det er enda godt man kan kose seg med litt vin mens man venter (på at TR er over altså, ikke ellers!)
 
Nå har jeg holdt på med temping ca. 2 uker. Startet 5 dager før TR.
Så langt er det festlig og delvis forvirrende.
Det går opp og ned nesten hver eneste dag. Fra 36.5, opp til 36.7 og så ned til 36.4.
I dag hoppet jeg ned på 35.9.
Jeg har aldri fulgt med på min kroppstemperatur før, så det blir spennende å se om dette er mitt normale.
 
Nå har jeg holdt på med temping ca. 2 uker. Startet 5 dager før TR.
Så langt er det festlig og delvis forvirrende.
Det går opp og ned nesten hver eneste dag. Fra 36.5, opp til 36.7 og så ned til 36.4.
I dag hoppet jeg ned på 35.9.
Jeg har aldri fulgt med på min kroppstemperatur før, så det blir spennende å se om dette er mitt normale.

Måler du til samme tid hver dag og med minst 3 t sammenhengende søvn? :) Legg gjerne ut bilde av grafen, vi elsker tempegrafer her på forumet :D Anbefaler forresten Fertility Friend hvis du ikke har en app som kan lage graf for deg :)
 
Sammenhengende søvn kan jeg ikke si så mye om... Jeg snur meg generelt mye om nettene.
Men alltid på samme tidspunkt på hverdagene. Helgene blir det fort litt senere.

Ja, det kan jeg gjøre. :)
Men klarer ikke helt å finne ut hvordan.. :/
Noen som vet?
 
Sammenhengende søvn kan jeg ikke si så mye om... Jeg snur meg generelt mye om nettene.
Men alltid på samme tidspunkt på hverdagene. Helgene blir det fort litt senere.

Ja, det kan jeg gjøre. :)
Men klarer ikke helt å finne ut hvordan.. :/
Noen som vet?

Å legge ut bilde? :) Bruker du nettleser eller appen til babyverden? :)
 
Nå er ikke jeg kjent med denne grafen, hvilke syklusdag er du på i dag? Når forventer du EL? :)
 
Er på dag 8 nå. Så enda lenge til EL, rundt 12 desember.
Så jeg får iallefall med meg alt som skjer første måneden som tester :)
 
Okei :) Et tips hvis man har veldig ujevn temp er å tempe vaginalt :) Kan ikke se noen logisk forklaring på grafen dessverre :p Blir spennende å se fremdeles da! Håper den stabiliserer seg :)
 
Hei du!

Snublet over dagboken din jeg :)

Så kjipt det må være med disse sterke menssmertene!! Det er jo noen som har det verre enn andre uten at det er unormalt, og jeg så også at du hadde tatt tester, men jeg må bare spørre om du også har tatt lapraskopi? For det er jo den eneste måten å se om man har endometriosepå, som gir veldig sterke menssmerter...

Ønsker deg uansett lykke, lykke til med babyjakten!! Måtte du bli tjukk før du vet ordet av det :)
 
Hei du!

Snublet over dagboken din jeg :)

Så kjipt det må være med disse sterke menssmertene!! Det er jo noen som har det verre enn andre uten at det er unormalt, og jeg så også at du hadde tatt tester, men jeg må bare spørre om du også har tatt lapraskopi? For det er jo den eneste måten å se om man har endometriosepå, som gir veldig sterke menssmerter...

Ønsker deg uansett lykke, lykke til med babyjakten!! Måtte du bli tjukk før du vet ordet av det :)

Ja, det er ganske frustrerende.
Nei, det har jeg ikke tatt. Verken lege eller gynekologne har foreslått det.
Jeg nevnte kikkhull første gangen jeg ble sjekket, og hun mente at det ikke var nædvendig.
Har hatt ultralyd innvendig og hun sa at alt så fint ut der, så da var det ikke behov for å få videre. Men tok blodprøve i tilfelle.
Håper hun har rett, ellers har jeg fått mange år uten å fått fikset dette..

hehe. Takk for det. Det er første gangen noen har meg å bli tjukk :)
Jeg håper også at jeg blir det snart :)
 
Ja, det er ganske frustrerende.
Nei, det har jeg ikke tatt. Verken lege eller gynekologne har foreslått det.
Jeg nevnte kikkhull første gangen jeg ble sjekket, og hun mente at det ikke var nædvendig.
Har hatt ultralyd innvendig og hun sa at alt så fint ut der, så da var det ikke behov for å få videre. Men tok blodprøve i tilfelle.
Håper hun har rett, ellers har jeg fått mange år uten å fått fikset dette..

hehe. Takk for det. Det er første gangen noen har meg å bli tjukk :)
Jeg håper også at jeg blir det snart :)

Man kan virkelig ikke avskrive endometeriose basert på UL, man må inn å se! Det kan jo også gi ufrivillig barnløshet... Bare ha det i bakhodet hvis dette skulle ta tid :) Håper også hun har rett!!
 
Ja, det er ganske frustrerende.
Nei, det har jeg ikke tatt. Verken lege eller gynekologne har foreslått det.
Jeg nevnte kikkhull første gangen jeg ble sjekket, og hun mente at det ikke var nædvendig.
Har hatt ultralyd innvendig og hun sa at alt så fint ut der, så da var det ikke behov for å få videre. Men tok blodprøve i tilfelle.
Håper hun har rett, ellers har jeg fått mange år uten å fått fikset dette..

hehe. Takk for det. Det er første gangen noen har meg å bli tjukk :)
Jeg håper også at jeg blir det snart :)

Hei!
Spennende dagbok, for her kjenner jeg meg igjen!
Har så kraftige menssmerter at jeg kaster og blir hjemme fra jobb. Har vært til utredning før uten noen effekt, så jeg bestilte time hos Volvat.
De fant ingenting på innvendig Ul, men basert på smertene mine og ønsket om å bli gravid, så har jeg blitt henvist til lapraskopi for sjekk av endometriose.

Krysser fingrene for at det klaffer før jeg eventuelt må opereres :)

Mao, vil anbefale deg å pushe på. For det høres ut som om du har ganske så like symptomer som meg :)

Masse lykke til i prøvingen ihvertfall :joyful:
 
Takk for svar begge to!
Da skal pushe neste gang jeg er der.
Jeg fikk lov til å dra tilbake til gynekolog for mer hjep i mars, så jeg tenker at jeg venter til da.
Og krysser fingrene for at kroppen finner på noe før det.
I mars/april vil jeg ta litt pause, så jeg ikke får desember barn tenker jeg.

Har noen av dere hatt lapraskopi?
Er det problematisk? Vondt?
 
Jeg har aldri vært typen som gråter lett, men etter at jeg begynte å prøve så blir jeg enten rørt eller lei meg av de minste ting.
Når noe er fint skjer, så har jeg lyst til å gråte. Noen slår jeg på tv og så blir jeg trist.
Lurer litt på om dette er på grunn av tiden det tar å bli gravid, eller om dette er den virkelig meg, og p-pillene hjalp meg med å holde tårene inne før.. :/
Tør nesten ikke lengre se noe om barn eller dyr på tv. Føles helt tullete. For dette var aldri meg før..
 
Back
Topp