Min dagbok

elipeli

Forelsket i forumet
Lager dagbok her, for å skrive om graviditeten og livet ellers.

Ble gravid for første gang i april 2014, men bittelille døde i magen min i uke 11.
Ble gravid på nytt i august, og lille frøet er ventet i begynnelsen av mai. Håper virkelig det går veien denne gangen!
 
Har fått time hos jordmor. Så skal dit på tirsdag. Blir godt å få snakke litt med henne igjen, om tankene rundt ny graviditet osv. Blir tidlig ultralyd på meg, så blir spennende å se når det blir!
 
Sto opp kl. 0500 (!!!) for å være med mannen på jobb i dag. Nå er vi hjemme igjen, og jeg har tusla inn under dyna. Blir nok et par timer her ja!
 
Var på fest hos en kamerat i går, veldig koselig. Men merker at det er så innmari "vanskelig" å være kvinne og edru på fest. Masse kommentarer om hvorfor jeg ikke drakk osv. En bekjent gratulerte meg med graviditeten, for det måtte jo være derfor jeg ikke drakk. Da klarte jeg ikke å holde meg og sa ja, men at jeg hadde mista tidligere i sommer og ikke hadde behov for å snakke så mye om det. Og hvertfall ikke så tidlig! Hun fortalte at hun hadde mista selv 2 ganger, og unnskyld meg men da burde hu faen meg skjønne at man ikke skal spørre og grave så innmari hos andre. Man kan ALDRI vite grunnen til at man ikke drikker, og er man som meg ca. 5 uker gravid så har jeg ikke behov for at alle skal vite det.

Hvorfor blir man satt så innmari i bås fordi man ikke drikker? Ja, jeg drikker jo til vanlig, men selvfølgelig ikke nå. Det burde jo være lov å være edru på fest uten å bli kryssforhørt. Mannfolka blir jo ikke det.

Æsj, et lite utbrudd fra meg i dag. Skal prøve å omstille humøret nå. Gubben spyr som en gris etter gårsdagens uskeielser, og vi skal på middag hos foreldrene mine seinere. Huhei, det kan jo bli interessant ;)
 
ja kjenner meg godt igjen:) da jeg var på fest sist,ble jeg så akutt dårlig(hadde i etterkant skjønt at jeg hadde el)at neste mulighet for fest skal jeg bruke den samme grunnen:) men jeg vet jo at jeg kunne finne på å spørre om slikt selv, tidligere om noen ikke drakk eller kjørte:). middagen blir sikkert å smake godt i dag,for deg iallefall;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
  • Liker
Reactions: eli
Skal på yoga i kveld, blir spennende å se hvordan det går! Er veldig plaget med dum rygg, og kjenner godt i bekkenet at det skjer noe med kroppen min for tida. Har troa på at yoga er god trening for meg, så skal prøve å få det til på mandagskveldene framover, med unntak av de gangene jeg har kveldsskift :)
 
Yoga var SUPERBRA! Godt for kropp og sjel. Akkurat passe utfordrende, akkurat passe slitsomt :)
 
Vært hos jordmor i dag, både fint og trist å være der igjen. Mange tanker om bittelile, jeg skulle vært 5 mnd på vei nå... Isteden er det 5 uker, og det er faktisk helt fint!
Jordmora jeg går til er så søt og forståelsesfull :) Hun har sendt henvisning til tidlig ul for meg, så håper det ikke blir for lenge til.
Har også vært hos fastlegen og tatt nye svangerskapsprøver. Jeg må også utredes for høy hemoglobin - 16,2. Så det ble noen glass med blod i dag, og jeg har skikkelig dårlige årer å stikke i (den ene gode jeg hadde ble ødelagt av ei ufyselig bioingeniør da jeg var innlagt på sykehuset i sommer!) Så da ble det 4 stikk i dag, godt jeg er sykepleier selv og tåler litt, må jo tåle det samme som jeg gjør mot andre ;)

Nå blir det en time under dyna, sov fryktelig dårlig i natt. Drømte om aborten, så hadde ingen god natt...
 
Så bra at du blir tatt på alvor og får tidlig ul! ♡ Skjønner godt det er sårt for deg å tenke tilbake... Alle gode ønskee sendes deg for at det skal gå fint denne gangen ☆


☆ Jente 2004 & gutt 2013 ☆
♡Liten spire 2015♡
 
  • Liker
Reactions: eli
Forrige natta var ikke mye god. Kjempekvalm da jeg la meg. Gubben er forkjøla, så han snorker som et forbanna uvær, samtidig som han hosta, svetta og heiv seg rundt i hele natt. Tilslutt hadde jeg så lakenskrekk at jeg ble sittende å spille på paden fram til han sto opp for å gå på jobb halv fem. Da måtte jeg skifte på senga, siden den var gjennomvåt av hans svette feberkropp... Så spiste jeg litt mat, og sov søtt til kl. ett i dag.
Blir spennende å se hvordan denne natta blir. - Og ja, jeg kan legge meg på et annet rom ;)
 
Forrige natta var ikke mye god. Kjempekvalm da jeg la meg. Gubben er forkjøla, så han snorker som et forbanna uvær, samtidig som han hosta, svetta og heiv seg rundt i hele natt. Tilslutt hadde jeg så lakenskrekk at jeg ble sittende å spille på paden fram til han sto opp for å gå på jobb halv fem. Da måtte jeg skifte på senga, siden den var gjennomvåt av hans svette feberkropp... Så spiste jeg litt mat, og sov søtt til kl. ett i dag.
Blir spennende å se hvordan denne natta blir. - Og ja, jeg kan legge meg på et annet rom ;)
Huff da...kanskje lurt å legge seg på et annet rom da om det skulle bli samme tendensene i natt ♡ Håper natt di blir bra!

☆ Jente 2004 & gutt 2013 ☆
♡Liten spire 2015♡
 
Denne natta var litt bedre, men merker jeg sover dårlig for tida. Drømmer så veldig intenst og så og si hver natt. Har lest at det er vanlig når man er gravid, så tar det som et godt tegn ;)

Nå sitter jeg og venter på at det skal komme noen for å male huset, sto opp halv åtte for å være sikker på jeg var våken når de kom. Ser jaggu sånn ut ;) Kjedelig å vente på noen du ikke vet når kommer ...
 
ja jeg drømmer og mye for tiden:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Nyyydelig å sitte inne i sofaen med en god bok mens 2 mannfolk maler huset vårt utvendig :)
Helt perfekt, og så verdt det å bruke litt penger på sånt, framfor å gjøre det selv. For å male, det er KJEDELIG ;)
 
Hadde ny rekord på tredemølla i går. 45 minutter :) Selvfølgelig løp jeg ikke i 45 min, da hadde jeg daua. Rask gange for det meste, med noen 2minutters jogging innimellom. Ikke akkurat noen intervallekspert, men har jo hørt at det er sunt ;)

Kjenner det i beina i dag, støl som bare det ;)
 
Flink du er!! Må få rumpa ut av sofaen når sjuka i huset er over! :-D
 
Flink du er!! Må få rumpa ut av sofaen når sjuka i huset er over! :-D

Takk! :) Kjenner det litt for godt i dag da, altfor sliten. Dumt å ta seg for mye ut på trening for tida. Sov fra 23 til 8 i natt, men tror jaggu jeg må ha en lur igjen nå ;)
 
Tom & Jerry-kjeks. Det var dagens craving. Spesielt ;)
Skal til svigermor i kveld, men har ingen planer om å fortelle det enda. Den eneste i familien som vet om graviditeten, unntatt mannen da, er min yngste svigerinne. Hun prøver også å bli gravid, og vi har et veldig godt forhold så jeg sa det til henne ganske fort.
Lurer på når jeg skal si det til resten av gjengen. Jeg fortalte det i uke 9 sist, i dag er jeg 5+5. Er jo en del av vennene våre som vet om det, så tror ikke vi vil vente forlenge med å fortelle det til familien. Er bare så fryktelig redd for at det skal gå dårlig denne gangen også...
 
Fysj, i dag har jeg vært kvalm hele dagen :(
Vært på jobb i kveld, og det var fryktelig slitsomt :(
Er jo ingen sykdom å være gravid, men fadern meg ikke bare bare!
 
Back
Topp