Min dagbok, veien fra å være 4 til 5.

Da ser det ut som det blir en ny ul på meg. Legen var litt i tvil på leie, så dermed får jeg en ul for å sjekke det ut. Samtidig skal veksten kontrolleres siden hun var pittelitt under gjennomsnittet i uke 29.

Så bra de sjekker opp! Da får du en liten ekstra sniktitt på lille[emoji5] Har du noen følelse på hvordan hun ligger?
 
Jeg har fått bildene[emoji7][emoji7][emoji7] la dem ut inne på skjult januar. Så dem som vil kan titte der[emoji4]
 
33+1

Ny uke[emoji33] jeg er nå i uke 34. Dersom fødsel nå starter kommer vell føden ikke til å stoppen den[emoji85]


Svangerskapsplager:

Kvalme og oppkast
-Uggen om jeg stresser veldig tidlig på morningen. Men kan vell ikke si at jeg er kvalm.
Halsbrann
-Nei.
Trøtthet
-Blir fort sliten. Men sliter ikke med det hele dagen.
Søvnproblemer
-Ja. De siste ukene har jeg ikke sovet sammenhengende mer enn 1,5-2 timer på natten. Enten må jeg tisse eller så er det lillemor som vekker meg[emoji23]
Følelsesmessige forandringer
-Veldig følsom til vanlig. Og er dessverre blitt enda mer følsom :p
Forstoppelse
-Nei. Heller motsatt
Hemoroider
-Nei
Bekkenløsning og ryggsmerter
-bekkenløsning, men er blitt bedre etter jeg fikk løst opp låsningene.
Urinveisinfeksjon
-Nei
Inkontinens
-Ja:sorry:
Vann i kroppen (ødemer)
-Blitt mer den siste uken. Føttene
Åreknuter
-Nei
Kramper i leggene
-Har så hatt en krampe. (uke 23)
Har hatt antydning flere ganger, men klarer å avverge fet.
Strekkmerker
-Ingen nye, kun etter forrige svangerskap
 
Hadde forresten pittelitt rosa utflod i går. Kanskje kroppen begynner å gjøre seg klar[emoji16][emoji7]
 
Jeg var for lite aktiv på skjult forum, så har ikke tilgang lengre [emoji85] får prøve å komme meg inn igjen så jeg får sett bildene dine! :D
Spennende nå :D tenk at det er ikke så lenge igjen :eek:
 
35+0
Å nei hur det går[emoji16] influensa og omgangssyke får virkelig tiden til å gå raskt. Jeg har knapt vert «tilstede» den siste tiden. Føler jeg bare har eksistert akkurat det jeg måtte for ungenes skyld[emoji85]

Men ja, jeg fikk influensa. Etter x-antall besøk hos legen ga jeg opp i å få noe hjelp. Jeg håpte under lengste at det var en infeksjon i kroppen slik at jeg kunne få en pencilin kur og bli ferdig med det. Men så enkelt var det ikke. 2 uker med sykdom måtte jeg igjennom. Fortsatt sitter hosten godt i og nesen er kjempe tett. Men jeg er på beina igjen[emoji4]
Itillegg fikk jentungen omgangsyken. Som jeg selvsagt ble smittet av[emoji23] dermed hadde jeg en dag på toalettet. Noe som igjen resulteterte i regelmessige sammentrekninger. 4 minutter mellom hver, men de varte ikke lenge nok til at det var rier.

Etter alt dette har kroppen begynt å jobbe kraftig. Kjenner tydelig at vi jobber mot fødsel. Selvfølgelig kan det fortsatt gå flere uker før det skjer noe. Men at fødebagen nå skal bli ferdig pakken, det er helt sikkert[emoji12]

God helg til alle dere fine damer[emoji4]
 
35+0
Å nei hur det går[emoji16] influensa og omgangssyke får virkelig tiden til å gå raskt. Jeg har knapt vert «tilstede» den siste tiden. Føler jeg bare har eksistert akkurat det jeg måtte for ungenes skyld[emoji85]

Men ja, jeg fikk influensa. Etter x-antall besøk hos legen ga jeg opp i å få noe hjelp. Jeg håpte under lengste at det var en infeksjon i kroppen slik at jeg kunne få en pencilin kur og bli ferdig med det. Men så enkelt var det ikke. 2 uker med sykdom måtte jeg igjennom. Fortsatt sitter hosten godt i og nesen er kjempe tett. Men jeg er på beina igjen[emoji4]
Itillegg fikk jentungen omgangsyken. Som jeg selvsagt ble smittet av[emoji23] dermed hadde jeg en dag på toalettet. Noe som igjen resulteterte i regelmessige sammentrekninger. 4 minutter mellom hver, men de varte ikke lenge nok til at det var rier.

Etter alt dette har kroppen begynt å jobbe kraftig. Kjenner tydelig at vi jobber mot fødsel. Selvfølgelig kan det fortsatt gå flere uker før det skjer noe. Men at fødebagen nå skal bli ferdig pakken, det er helt sikkert[emoji12]

God helg til alle dere fine damer[emoji4]
Uffameg det hørtes jo ikke veldig godt ut! Får håpe du får hvilt og ladet opp kreftene igjen nå og bli skikkelig frisk:Heartred
Og tenk at du er 35 uker!:woot:nå er du jo straks på målstreken, og skjønner godt at du vil ha fødebagen klar:D det blir såå spennende fremover:happy:
 
Uffameg det hørtes jo ikke veldig godt ut! Får håpe du får hvilt og ladet opp kreftene igjen nå og bli skikkelig frisk:Heartred
Og tenk at du er 35 uker!:woot:nå er du jo straks på målstreken, og skjønner godt at du vil ha fødebagen klar:D det blir såå spennende fremover:happy:

Ja, det begynner å bli veldig spennende nå fremover.

Har iallefall et stort ønske om å væte helt frisk før noe som helst starter. For å være syk som høygravid, det er virkelig tungt[emoji51]
 
Nå må hosten gi deg fred syns jeg!
Herregud får helt noia når jeg tenker på hvor liten tid det er igjen [emoji15][emoji23][emoji7][emoji173]️[emoji173]️
 
Nå må hosten gi deg fred syns jeg!
Herregud får helt noia når jeg tenker på hvor liten tid det er igjen [emoji15][emoji23][emoji7][emoji173]️[emoji173]️

Jeg og[emoji33] føler meg ikke helt klar. Det må jeg innrømme. Er jo så mye jule relaterte ting som skjer fremover også[emoji15]
 
Jeg og[emoji33] føler meg ikke helt klar. Det må jeg innrømme. Er jo så mye jule relaterte ting som skjer fremover også[emoji15]

Hehe ja. Snakket akkurat med mannen og mamma om det i dag. Vil heller prioritere å kose oss og slappe av i julen enn å styre med julegaver.
Vi har uansett så knapt med penger nå siden vi kjøpte ny bil nå og ikke har solgt den gamle ennå. :p så har vi jo to bursdagsfeiringer på rad etter julaften og så har jeg bursdag i januar og mannen bursdag i februar. Så vi skal heller spare på kronene og handlestresset og kose oss :) tenkte å sende noen meldinger og gi beskjed om det så folk rundt oss er klar over det :)
 
Hehe ja. Snakket akkurat med mannen og mamma om det i dag. Vil heller prioritere å kose oss og slappe av i julen enn å styre med julegaver.
Vi har uansett så knapt med penger nå siden vi kjøpte ny bil nå og ikke har solgt den gamle ennå. :p så har vi jo to bursdagsfeiringer på rad etter julaften og så har jeg bursdag i januar og mannen bursdag i februar. Så vi skal heller spare på kronene og handlestresset og kose oss :) tenkte å sende noen meldinger og gi beskjed om det så folk rundt oss er klar over det :)

Høres ut som en god plan[emoji4] hvilken bil kjøpte dere, dere?

Jeg elsker desember. Og jeg pleier alltid være ferdig med gaver før 1 DES. Desember skal bare nytes med pepperkake, julekalender på TV og familiekos[emoji16]
Oisann. Har alle bursdag på samme tid på året?[emoji85] skulle bare mangle at lille i magen også ble født på denne tiden av året da[emoji23]
 
35+4
Og 33 små dager igjen til termin[emoji173]️
90a4bfa960e393f9b3e3d64ad8adeddb.png


Bekkenet er endelig stabilisert seg. Om det er akupunktur nålene som har ordnet det, eller om jentungen har snudd seg og lagt seg godt ned i bekkenet vet jeg ikke.
Mer behagelig er det uansett.

Neste kontroll er på mandag. Da blir det henvisning til KK dersom legen er usikker på leiet. Fikk avslag på forrige henvisning hun sendte. Siden de uansett ikke gjorde noe med seteleie før en var i uke 36.
Så vi får se hva de sier. Jeg tror jo at alt nedpresset, og stikkingene er siden hun har lagt seg med hodet ned.

Formen er litt opp og ned. Riene har jeg heldigvis ikke sett mer til. Noe jeg er glad for. Hun får vente til vi er ferdig med 37 fullgåtte uker. Prematur unge er ikke noe ønske.
Ellers har jeg mye nedpress. Men virker som jeg får en pause noen dager etter jeg har hatt en dag med mye kynnere og nedpress.

Spent på hva legen sier. Og fra nå av skal jeg vell på kontroll hver andre uke.

Herlighet, vi er snart i mål jenter[emoji15][emoji85]
 
Så langt du har kommet!![emoji2]

Så bra at bekkenet har stabilisert seg[emoji119] krysser fingrene for at hun har lagt seg ned med hodet nå. Bra de sjekker opp om de er usikre.

Vi er snart i mål! Helt utrolig. Snart begynner det å poppe ut bebiser[emoji173]️[emoji173]️ så spennende! Og litt skremmende[emoji85][emoji85]
 
Høres ut som en god plan[emoji4] hvilken bil kjøpte dere, dere?

Jeg elsker desember. Og jeg pleier alltid være ferdig med gaver før 1 DES. Desember skal bare nytes med pepperkake, julekalender på TV og familiekos[emoji16]
Oisann. Har alle bursdag på samme tid på året?[emoji85] skulle bare mangle at lille i magen også ble født på denne tiden av året da[emoji23]

Kjøpte oss en Volvo v60 D3 R-design 2012 modell! Sååå sykt mye diggere enn gamle passaten vår [emoji23]
Jeg også elsker desember [emoji173]️ har alltid planer om å være ferdig med gaver til 1. Desember, men klarer det aldri [emoji23] jeg må nok bli litt mer strukturert.
Hehe jepp, her har halve slekten bursdag på vinterhalvåret [emoji23] jeg tipper at ylva kommer 15. Des siden farfaren hennes har bursdag da. Eller så kan hun treffe Noah sin bursdag 1. Juledag, onkelen sin bursdag 2. Juledag eller tanten sin bursdag 30. Des hvis hun kommer på termin. Oldemoren sin bursdag 1. Januar... så her er det bare å velge og vrake hvis hun vil dele dagen sin med noen, utenom julaften og nyttårsaften som også er mulig [emoji86][emoji87]
 
Kjøpte oss en Volvo v60 D3 R-design 2012 modell! Sååå sykt mye diggere enn gamle passaten vår [emoji23]
Jeg også elsker desember [emoji173]️ har alltid planer om å være ferdig med gaver til 1. Desember, men klarer det aldri [emoji23] jeg må nok bli litt mer strukturert.
Hehe jepp, her har halve slekten bursdag på vinterhalvåret [emoji23] jeg tipper at ylva kommer 15. Des siden farfaren hennes har bursdag da. Eller så kan hun treffe Noah sin bursdag 1. Juledag, onkelen sin bursdag 2. Juledag eller tanten sin bursdag 30. Des hvis hun kommer på termin. Oldemoren sin bursdag 1. Januar... så her er det bare å velge og vrake hvis hun vil dele dagen sin med noen, utenom julaften og nyttårsaften som også er mulig [emoji86][emoji87]

Wow. Da snakke vi mange bursdager i julemndene[emoji16] hvordan løser dere det med familieselskap og slikt? Tar folk seg tid til å dra i bursdag i julen?[emoji4]
 
Wow. Da snakke vi mange bursdager i julemndene[emoji16] hvordan løser dere det med familieselskap og slikt? Tar folk seg tid til å dra i bursdag i julen?[emoji4]

Ja det kan du si :p joda, foreløpig har det gått greit da :p i fjor hadde vi bare åpent hus 1. Juledag så kunne de som ville komme :p men det ble faktisk helt fullt [emoji23] så det var jo koselig [emoji173]️[emoji173]️ spent på hvordan det blir i år med en fødsel rundt hjørnet :p
 
Back
Topp