Min dagbok, veien fra å være 4 til 5.

27+6
Var det rier jeg hadde til jobb nå? Kjenner jeg er litt små stresset. Har aldri hatt en vond kynner før. Kjente det begynte nede mot symfysen, og bredde seg videre oppover.
Hadde en 10-12 stk på en strekning på 30 min.
Heldigvis er jobben min nærme KK. Så om jeg blir enda mer usikker, tar jeg en telefon opp.




En bit av slimproppen kom ut 27+4.

Hvordan går det med deg? Har det gitt seg?

Stor klem!
 
Hvordan går det med deg? Har det gitt seg?

Stor klem!

Tusen takk for omtanken[emoji177]

Går heldigvis bra med både meg og lille. Livmorhalsen er fortsatt lang.
Kjempe glad jeg faktisk ringte. Riene dabba heldigvis av mens jeg var der. Fikk lov å dra hjem med beskjed om ro nå de første dagene. Også måtte jeg selvfølgelig rett ned igjen dersom det økte på igjen.

Litt lettere skremt av erfaringen, men veldig deilig å vite at alt er Ok enn så lenge.
3408263242789bce28961b91cc655628.jpg
 
Oj! Så skummelt! Bra du og de på KK tar det på alvor.
Hvordan vet man at deler av slimproppen er gått? Har den annen farge enn utfloden som kommer i svangerskapet?
 
Godt å høre at det går bra med dere! Bra de tar deg på alvor og sjekker opp[emoji5]

Skjønner så godt at det er litt skremmende. Så fint å få sjekket opp, det er så ubehagelig å være bekymra. Og ikke minst ha det vondt. Bra det er bedre[emoji173]️
 
Oisann! Bra det dabbet av! Bare å ta det med ro nå :)
Jeg lurer faktisk på om litt av slimproppen min har gått et par ganger også. Men den kan heldigvis gå mange ganger og bygge seg opp igjen [emoji173][emoji173]
 
Oj! Så skummelt! Bra du og de på KK tar det på alvor.
Hvordan vet man at deler av slimproppen er gått? Har den annen farge enn utfloden som kommer i svangerskapet?

Slimproppen er hos meg en helt annen konsistens. Ser nesten ut som en klyse med snørr[emoji85][emoji12] litt sånn slim aktiv som det ungene leker med. Men som Verpesyk sier, slimproppen kan danne seg ny igjen. Så akkurat det er jeg ikke beskymra for. Men siden den biten kom ut bare 2 dager før sammentrekningene startet. Er det lurt å informere om det til føden også[emoji4]
 
Godt å høre at det går bra med dere! Bra de tar deg på alvor og sjekker opp[emoji5]

Skjønner så godt at det er litt skremmende. Så fint å få sjekket opp, det er så ubehagelig å være bekymra. Og ikke minst ha det vondt. Bra det er bedre[emoji173]️

Var veldig deilig å bli tatt så godt vare på. Beroliget meg hele tiden. Fortalte at dette skulle gå bra uansett utfall. Og de hyggelige jordmødrene. Trenger iallefall ikke grue seg til å ringe om det skulle starte opp igjen.
 
Oisann! Bra det dabbet av! Bare å ta det med ro nå :)
Jeg lurer faktisk på om litt av slimproppen min har gått et par ganger også. Men den kan heldigvis gå mange ganger og bygge seg opp igjen [emoji173][emoji173]

Slimproppen kan nok gå tidlig, og som du sier i flere omganger. Men før uke 30 var nytt for meg[emoji23] nå må kroppen bare danne seg en ny. For jeg skal ikke føde før om tidligst 8-9 uker[emoji23]
 
Slimproppen kan nok gå tidlig, og som du sier i flere omganger. Men før uke 30 var nytt for meg[emoji23] nå må kroppen bare danne seg en ny. For jeg skal ikke føde før om tidligst 8-9 uker[emoji23]

Forrige gang gikk den kun én gang og det var ca 12 timer før riene startet.
Men denne gangen har det vært så mye rart og jeg har blitt så bekymret. Flere ganger har det kommet sånne slim/snørrklatter. [emoji85] ene gangen var det en brun klatt/tråd i den også. Jeg har hatt brunlig/rosa utflod, hatt blødninger osv.
Har fått time i starten av november til ny undersøkelse pga celleprøven. Så regner med de tar full sjekk igjen da.
Men jeg har heldigvis ikke hatt rier da!
De små inni magene skal holde seg inne til vi ihvertfall er 37 uker syns jeg [emoji173]
 
Svangerskapskontroll i går.
Alt gikk heldigvis fint. Men vi hadde en gjennomgang av det som hadde skjedd på KK. Legen hadde fått epikrise og visste hva vi skulle gjøre videre.

Sammentrekningene skulle jeg ta høyst på alvor. Og fikk beskjed om at et er uaktuelt å jobbe mye fremover.
Vi ble enig om at jeg fikk 100% sykemelding denne uken. Og 70% de neste ukene. Mer får jeg ikke lov å jobbe.

Itillegg er jenta i magen litt under gjennomsnittet. Husker at jordmor på kk snakket om noen presentil. Men skjønte ikke et ord av det hun sa[emoji23] dette var altså et vekstavvik. Skulle følges opp videre for å se at hun får den næringen hun trenger.

Ellers fikk jeg høre verdens beste hjertelyd[emoji173]️ og det artige var at hjertelyden økte når jeg kosa med hun samtidig. Det var spesielt[emoji7]

Også sitter hun fortsatt i sete. Håper hun snart snur seg slik at blæra mi får en liten pause[emoji23][emoji23][emoji23]
 
Så bra at de tar det på alvor! Lille jenten som er det viktigste nå, så får jobben komme etterpå :)
Var det snakk om mye vekstavvik?
 
Godt å bli fulgt opp! Bra de ikke tar noen sjanser.
Sååå koselig å høre hjertelyd og at hun reagerte på kos[emoji173]️
 
Oi! Bra det blir tatt på alvor!
Fikk du vite hvor stort vekstavvik det var av legen da? Hvordan gikk ditt forrige svangerskap ift hvor stor babyen var og når du fødte?
 
Så bra at de tar det på alvor! Lille jenten som er det viktigste nå, så får jobben komme etterpå :)
Var det snakk om mye vekstavvik?

De nevnte et tall. Men husker det ikke nå i farten.
Hun sa det ikke var faretruende. Men at det var noe de måtte følge med:)
 
Oi! Bra det blir tatt på alvor!
Fikk du vite hvor stort vekstavvik det var av legen da? Hvordan gikk ditt forrige svangerskap ift hvor stor babyen var og når du fødte?

Vet ikke hvor mye det er snakk om. De andre 2 er begge først på overtid. Og største var 3610g. Så noe store unger får jeg nok ikke uansett.
 
cab9bb547cff70ac5c33d9456a574cbe.jpg


1061a9924792f6bca75f0c05aa843f85.jpg


Føler ikke magen har vokst så mye fra uke 20 jeg.
8741b4096c93c6bacde9f04386e019ea.jpg


Fra uke 16-20. Det var da ting virkelig skjedde[emoji23][emoji85]
 
Last edited:
29+0[emoji177][emoji177][emoji177]
Jeg er nå i uke 30[emoji7]

Føles helt rart. Bare noen ørsmå uker igjen.
Formen er fin. Bekkenet krangler. Spesielt mye på natten. På dagtid føler jeg at det er holdbart. Tror jeg må få hyppigere timer hos fysio. For det er blitt merkbart verre de siste ukene.

Vogga er ferdigmalt. Vognposen til vogna er kommet.
Nå er faktisk alle viktige ting på plass i huset[emoji7][emoji7]

56757d17cb18676a7cce9ac6d6052ded.jpg


Gleder meg til det kan ligge en baby oppi her[emoji177]
 
Superfin Babybump [emoji7][emoji7]

Uke 30! Bare 10 uker igjen!!!!![emoji2]

Så fin vognpose! Så deilig å ha det meste på plass[emoji5] ikke lenge til det ligger en liten en oppi der nå[emoji173]️[emoji173]️
 
Så nydelig babymage[emoji7][emoji7][emoji7][emoji1] Nå er det ikke så lenge igjen nei, og så herlig å ha det meste klart[emoji108][emoji1] Fin vognpose[emoji171]
 
Så deilig å være så nært mål! Tenk at snart ligger det en nydelig baby der snart [emoji7][emoji7][emoji7]
 
Back
Topp