Min dagbok, veien fra å være 4 til 5.

I helgen har jeg og mannen hatt navne diskusjon. Vi kan eliminert bort navn som begge ikke liker. Og da står vi igjen med 6 navn:
:HeartpinkLeah, Aria, Elena, Sanna, Luna og Milla.:Heartpink

Sistnevnte Milla. Er for meg en helt "nytt" navn. Og jeg tror jeg digger det :_rr :p
Åh, Leah, Luna og Milla, så fine navn! :)
 
I helgen har jeg og mannen hatt navne diskusjon. Vi kan eliminert bort navn som begge ikke liker. Og da står vi igjen med 6 navn:
:HeartpinkLeah, Aria, Elena, Sanna, Luna og Milla.:Heartpink

Sistnevnte Milla. Er for meg en helt "nytt" navn. Og jeg tror jeg digger det :_rr :p

Milla[emoji2][emoji106]
 
I helgen har jeg og mannen hatt navne diskusjon. Vi kan eliminert bort navn som begge ikke liker. Og da står vi igjen med 6 navn:
:HeartpinkLeah, Aria, Elena, Sanna, Luna og Milla.:Heartpink

Sistnevnte Milla. Er for meg en helt "nytt" navn. Og jeg tror jeg digger det :_rr :p

Så fine navn! Likte alle sammen! [emoji4] men kanskje Milla og Leah best [emoji4]
hadde selv Aria på min liste og syns det er nydelig, men ble nedstemt her pga game of thrones [emoji17]
 
Så fine navn! Likte alle sammen! [emoji4] men kanskje Milla og Leah best [emoji4]
hadde selv Aria på min liste og syns det er nydelig, men ble nedstemt her pga game of thrones [emoji17]

haha. Ja, er vell etter å ha sett GOT jeg har kommet på det navnet. :p :p Men liker det veldig godt. :)
 
Så gøy at dere har valgt dere noen navn! :) Ikke lett å velge altså :wideyed: vi var så usikre på guttenavn men hadde kun ett jentenavn så var veldig greit at det blir jente :D
 
Så gøy at dere har valgt dere noen navn! :) Ikke lett å velge altså :wideyed: vi var så usikre på guttenavn men hadde kun ett jentenavn så var veldig greit at det blir jente :D

Nei, er kjempe vanskelig med navn. Og jeg synes nesten det er vanskeligere for hvert barn :p
 
Nå måtte jeg inn og se etter deg :p kan ikke huske å ha sett deg ihvertfall. Men nå er det jo en stund siden den dagen [emoji85]
 
Nå måtte jeg inn og se etter deg :p kan ikke huske å ha sett deg ihvertfall. Men nå er det jo en stund siden den dagen [emoji85]

Jeg snakka til deg. Så om det var deg, så husker du det nok[emoji23][emoji23] jeg måtte løpe etter et ekstra par med sokker.

Tilbud tilbud tilbud,,, blir litt små gal av slike ting jeg[emoji23][emoji85][emoji12]
 
Tror jeg dåner. Inspirert av hovedtråden på bv's side.
Hvilket utstyr trenger du.
Trodde jo at jeg hadde en anelse. Men ser at listen er fryktelig lang.

Printer herved ut, og skal ta meg selv i nakkeskinnet og skal få startet organiseringen i helgen.

Her er listen for de som er interessert i å se:

Sove og kose
  • 2-3 helsetepper
  • 1 ullteppe til vinterbaby
  • Seng (sprinkelseng eller vugge/kurv)
  • Madrass
  • 2 tisselaken
  • 2-3 laken
  • Dyne sprinkelseng
  • Eventuelt dyne til vugge/kurv
  • 2-3 dynetrekk
  • Lammeskinn
  • Shampo til vask av lammeskinn
  • Babycall, gjerne med video
  • Nattlampe
  • Kosebamse/koseklut
Til flaskebarn (om det blir behov)
  • Flaskesterilisator
  • Flaskevarmer
  • Doseringsbeholder for morsmelkerstatning
Amming og spising
  • 2-3 amme-bh’er
  • 2-3 ammetopper
  • 4-6 ammeinnlegg i ull til vinterstid
  • Engangs ammeinnlegg
  • Ammepute
  • Krem til såre brystvorter
  • Brystpumpe
  • Brystskjold
  • 1-2 tåteflasker (kjøp flere ved behov)
  • Smokker
  • Små kopper til nedfrysning av morsmelk
  • Skje, liten kopp eller sprøyte til tran/d-vitamindråper
  • 6-10 siklesmekker
Stelle og bade
  • Badebalje
  • Badestol (til å ha i balje eller badekar)
  • Stellebord eller stellematte
  • Bleier
  • Bleiebøtte og refiller til bleiebøtte
  • 12-20 vaskekluter – gjerne ulik farge til ansikt og rumpe
  • 10-15 gulpekluter
  • 2-3 badehåndklær, gjerne med hette
  • 3-4 frottehåndklær til stellematte (lurt å ha veldig lett tilgjengelig om babyen tisser etter å ha fått av seg bleien eller bæsjebleia er overfylt)
  • Zinksalve og badeolje, eventuelt mild lotion og badesåpe
  • Febertermometer
  • Neglesaks til barn
  • Badeleke
Ut på tur

  • Barnevogn
  • Regntrekk
  • Insektsnetting
  • Koppholder?
  • Solskjerming til vogn
  • Varm vognpose
  • Liten dyne og dynetrekk, eventuelt tynn vognpose
  • Stelleveske med stellematte
  • Ullteppe
  • Helseteppe
  • Lammeskinn til vogn
  • Vognleke
  • Våtservietter
  • Babybilstol
  • Bilstolpose
  • Baksetespeil
  • Solbeskyttelse til bilvindu
  • Bæresele eller bæresjal
  • Reiseseng

Kjekt å ha
  • Vippestol
  • Babygym
  • Gymmatte
  • Babynest
  • Rangle eller leke for de aller minste
  • Lekegrind i familier med flere barn
11 anbefalinger til vinterbabyen:

  • 5-7 bodyer i ull
  • 2-3 strømpebukser i ull
  • 4-6 pysjamaser, gjerne i ull
  • 3-4 sparkebukser/bukser
  • 1-2 ulljakker
  • Ulldress til bruk i vogn og bilstol
  • Lue og votter i ull
  • Hals eller skjerf i ull
  • Ullsokker
  • Gulpesmekker, gjerne i ull
  • Myk ytterjakke


Ønsk meg lykke til :confused::confused::confused::confused:
 
Jeg snakka til deg. Så om det var deg, så husker du det nok[emoji23][emoji23] jeg måtte løpe etter et ekstra par med sokker.

Tilbud tilbud tilbud,,, blir litt små gal av slike ting jeg[emoji23][emoji85][emoji12]

Aaaah! Du sto foran meg i køen sant? Haha, herregud det var jo det kaoset!
 
Aaaah! Du sto foran meg i køen sant? Haha, herregud det var jo det kaoset!

Var det deg altså. Hva er sjansen for å havne på samme kjøpesenter, i samme butikk og ved siden av hverandre i køen :p Artig. Men ja, det var kaos til de grader. Liker ikke store folkemengder ifra før av, og når en i tillegg skal stå i så lang kø får jeg panikk :p Med passe mye gravide hormoner så rant svetten :laughing025
Men takk for at du holdt plassen min i køen:Heartred ;)
 
3ebf32a17e3f7841fd9cbd67eb0bcf45.png


a1cf9deb4a0bf20ecd0a439ab504b129.png


Ny uke[emoji173]️
27+0 idag.

Tiden raser fortsatt ifra meg.
Mannen har til nå ikke helt skjønt hvor mye som faktisk skal stelles instand før lille melder sin ankomst. Viste han utstyrslisten i går. Og for første gang så følte jeg vi var 2 om det som skal skje. Han satt seg inn i hvilke store ting vi trenger. Hva vi skal kjøpe når.
Så takk nemmelig når han viser meg slike små ting.

Har tenkt en stund på at jeg burde snakke med han om det går bedre med tankene hans. Men er livredd for svaret. Jeg vet jo at vi er 2 om barnet. Men som legen sa: -han trenger tid. Og det må du gi han.
Men hva menes med tid??

Jeg merker tydelig at han viser mindre glede for magen denne gangen. Han holder seg svært skjelden der, og virkelig viser at han gleder seg han også. Og jeg må innrømme at det gjør litt vondt.
Jeg vet såklart at hverdagen vår er mer hektisk nå enn med de 2 andre ungene. Så jeg burde kanskje ikke håpe på så "mye".

Det hjalp iallefall mye når han sa at han kunne kjøpe vognpose i går. Det er faktisk første tingen han kjøper[emoji4]
 
3ebf32a17e3f7841fd9cbd67eb0bcf45.png


a1cf9deb4a0bf20ecd0a439ab504b129.png


Ny uke[emoji173]️
27+0 idag.

Tiden raser fortsatt ifra meg.
Mannen har til nå ikke helt skjønt hvor mye som faktisk skal stelles instand før lille melder sin ankomst. Viste han utstyrslisten i går. Og for første gang så følte jeg vi var 2 om det som skal skje. Han satt seg inn i hvilke store ting vi trenger. Hva vi skal kjøpe når.
Så takk nemmelig når han viser meg slike små ting.

Har tenkt en stund på at jeg burde snakke med han om det går bedre med tankene hans. Men er livredd for svaret. Jeg vet jo at vi er 2 om barnet. Men som legen sa: -han trenger tid. Og det må du gi han.
Men hva menes med tid??

Jeg merker tydelig at han viser mindre glede for magen denne gangen. Han holder seg svært skjelden der, og virkelig viser at han gleder seg han også. Og jeg må innrømme at det gjør litt vondt.
Jeg vet såklart at hverdagen vår er mer hektisk nå enn med de 2 andre ungene. Så jeg burde kanskje ikke håpe på så "mye".

Det hjalp iallefall mye når han sa at han kunne kjøpe vognpose i går. Det er faktisk første tingen han kjøper[emoji4]
Gratulerer med ny uke!! :)
Ikke alltid lett å forstå disse mennene.. min gleder seg enormt, men tar nesten aldri på magen likevel. Han leser, følger med på utviklingen og passer godt på. Snakker litt til vesla i magen, men ikke noe mer enn det.
Vanskelig å vite hva de tenker når de ikke forteller noe.
 
Gratulerer med ny uke!! :)
Ikke alltid lett å forstå disse mennene.. min gleder seg enormt, men tar nesten aldri på magen likevel. Han leser, følger med på utviklingen og passer godt på. Snakker litt til vesla i magen, men ikke noe mer enn det.
Vanskelig å vite hva de tenker når de ikke forteller noe.

Nei, det er helt sant. På en måte litt godt å høre at det er flere menn som er slik.
Jeg over analysert sikkert litt ekstra siden starten på svangerskapet ble som det ble[emoji6] men idag har han vert fantastisk+ litt til. Og det gir meg en slik god følelse[emoji173]️[emoji53]
 
Gratulerer med ny uke![emoji322][emoji173]️
Nå har lille bikka 1kg!

Så bra han skulle kjøpe vognpose! Forstår at du syns det er vanskelig. Håper det løsner litt etterhvert[emoji5]
Mannen her og er dårlig på å prate om ting. Spesielt når det kommer til følelser! Bare når vi skulle bli sammen tok det meg nesten 4mnd å få han til å innrømme at vi var jo egentlig kjærester.. Menn..[emoji28]
 
Var det deg altså. Hva er sjansen for å havne på samme kjøpesenter, i samme butikk og ved siden av hverandre i køen :p Artig. Men ja, det var kaos til de grader. Liker ikke store folkemengder ifra før av, og når en i tillegg skal stå i så lang kø får jeg panikk :p Med passe mye gravide hormoner så rant svetten :laughing025
Men takk for at du holdt plassen min i køen:Heartred ;)

Ja det var morsomt! Hehe! Kanskje vi møtes på kk også [emoji23][emoji7][emoji173]
Samme her. Derfor jeg dro med meg mamma [emoji85]
Hallo skulle bare mangle! Vi gravide må stå sammen [emoji1][emoji8]
 
27+6
Var det rier jeg hadde til jobb nå? Kjenner jeg er litt små stresset. Har aldri hatt en vond kynner før. Kjente det begynte nede mot symfysen, og bredde seg videre oppover.
Hadde en 10-12 stk på en strekning på 30 min.
Heldigvis er jobben min nærme KK. Så om jeg blir enda mer usikker, tar jeg en telefon opp.




En bit av slimproppen kom ut 27+4.
 
Last edited:
Back
Topp