Min dagbok, veien fra å være 4 til 5.

24+2

Svangerskaps kontroll idag.
Alt er i skjønneste orden. Lille tulla i magen har det supert. Og hjertet dunket så sterkt[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
Jeg slipper glukosebelastning, og det kjenner jeg er helt greit[emoji12]
Fikk 50% sykemelding i en mnd. Mest pga teit sjef, men også siden bekkenet krangler.
Er heldigvis blitt litt bedre etter jeg kom igang med treningen igjen[emoji4]
Neste svangerskapskontroll: uke 28[emoji4]
Alltid koselig med kontroll synes jeg :) Så bra at bekkenet er litt bedre :) Er det tilpasset trening for gravide du går på?
 
Alltid koselig med kontroll synes jeg :) Så bra at bekkenet er litt bedre :) Er det tilpasset trening for gravide du går på?

Nei, egentlig ikke for gravide. Er sammen med andre med revmatiske plager. Så er trening som er tilpasset hver enkelt kropp. Og generelt varmt vann gjør underverk[emoji4]
 
Nei, egentlig ikke for gravide. Er sammen med andre med revmatiske plager. Så er trening som er tilpasset hver enkelt kropp. Og generelt varmt vann gjør underverk[emoji4]
Godt at noe funker mot smertene :)
 
24+4

Var hos ny fysioterapeut i går. Og herlighet den dama kunne jobben sin :Heartred
Så nå ser jeg lyst på bekkenproblemene. Hun tok e-antall sjekker både på bekken, hofter og bein.
Hun fant en låsning i "rumpen" på venstresiden. Det er den jeg har så grusomt vondt i. Denne skulle hun iallefall få løs på.
Symfyseproblemene er ikke så mye å få gjort med, siden dette er hormonelt.
Men jeg tror jo at bare jeg får opp den låsingen er jeg hjulpet.

Itillegg var jeg griseheldig. Hun fysiodama tilpasser skosåler for å få best mulig holding i hele kroppen. Og jeg med mine bein problem merka stor forandring i føttene bare av å stå i ro oppå en slik såle.

Gleder meg allerede til første behandling på mandag:p

Ikveld er det trening i basseng igjen, det hjelper heldigvis godt på bekkenet også.

Ellers er egentlig formen tipp topp. Har hatt noen netter med trøblete søvn. Men inatt har jeg fått sove godt igjen.

Lillemor i magen sparker og turner som bare det:Heartpink:Heartpink:Heartpink:Heartpink

Svangerskapsplager:

Kvalme og oppkast
-Er til tider litt kvalm fortsatt. Men kommer mer i byger. Og forsvinner fort. Ikke kastet opp siden uke 10.
Halsbrann
-Heldigvis ikke.
Trøtthet
-Er alltid trøtt pga ME. Kan ikke si jeg er ekstra trøtt pga svangerskapet. Heller motsatt.
Søvnproblemer
-Nei
Følelsesmessige forandringer
-Veldig følsom til vanlig. Og er dessverre blitt enda mer følsom :p
Forstoppelse
-Nei
Hemoroider
-Nei
Bekkenløsning og ryggsmerter
-Bekkenløsning. Startet intenst for 4 uker siden.
Urinveisinfeksjon
-Nei
Inkontinens
-Ja:sorry:
Vann i kroppen (ødemer)
-Litt i føttene
Åreknuter
-Nei
Kramper i leggene
-Har så hatt en krampe. (uke 23)
Strekkmerker
-Ingen nye, kun etter forrige svangerskap
 
Jentungen på 4 år:
-Mamma......

Jeg:
-Ja

-Når babyen er kommet ut,,,,,,,, kan jeg få puta di hele natten da??

Jeg:
-Ja, det kan du helt sikkert.

-YEEEESSSSS :D

:laughing025:laughing025 dette er altså bbhugme puta. Hun låner den hver natt før jeg selv legger meg. Og hun liker den tydleigvis like godt som meg :laughing002:laughing002:laughing002:laughing002
 
Ble noen ny bher på KappAhl idag, siden det var 25%.
79e7e252e24a8e8fd12cb55f8dfd8e19.jpg
 
Så godt å møte noen som kan hjelpe til så mye![emoji2] herlig å få god hjelp!

BB puta er fantastisk [emoji2] mannen er storfan her også. Hyggelig da at puta blir godt brukt av flere enn oss gravide[emoji5]

Alltid digg med nytt undertøy[emoji2]
 
Flott babymage!!:Heartpink
 
Nydelig mage[emoji7][emoji173]
 
Tusen takk[emoji173]️ føler nesten magen har stagnert litt å vokse nå:) men godt er det. Er jo tross alt 15 uker igjen[emoji4]
Samme her. De små vokser jo litt i rykk og napp, så plutselig vokser magen mye ;) Tenk, bare 15 uker igjen!:eek::happy:
 
Samme her. De små vokser jo litt i rykk og napp, så plutselig vokser magen mye ;) Tenk, bare 15 uker igjen!:eek::happy:

Føler tiden fyker så fort nå. Nesten som jeg er litt takknemlig for at innspurten er på høsten. Det skjer så mye da. Vips så er det en ny mnd :p

Også synes jeg det virker som tiden går enda fortere når kontrollene hos legen nå er tettere. Er jo bare 3 uker til neste kontroll. Og føler jeg nettopp har vert :p :p
 
Føler tiden fyker så fort nå. Nesten som jeg er litt takknemlig for at innspurten er på høsten. Det skjer så mye da. Vips så er det en ny mnd :p

Også synes jeg det virker som tiden går enda fortere når kontrollene hos legen nå er tettere. Er jo bare 3 uker til neste kontroll. Og føler jeg nettopp har vert :p :p
Enig! 3 mnd siden jeg var hos jordmor (oul imellom) og nå er det bare 3 uker, da går det fort gitt!
 
Så fin mage da! :) kan jo være greit som du sier at det har stoppa opp litt og, vi har jo fremdeles nok av tid til å bli svære på:D
 
Så fin mage da! :) kan jo være greit som du sier at det har stoppa opp litt og, vi har jo fremdeles nok av tid til å bli svære på:D

Ja er det jeg også tenker på.

Selvsagt veldig koselig med stor mage. Men en skal bære rundt på den også :p
 
I helgen har jeg og mannen hatt navne diskusjon. Vi kan eliminert bort navn som begge ikke liker. Og da står vi igjen med 6 navn:
:HeartpinkLeah, Aria, Elena, Sanna, Luna og Milla.:Heartpink

Sistnevnte Milla. Er for meg en helt "nytt" navn. Og jeg tror jeg digger det :_rr :p
 
26+2

Jeg er nå inne i min 27 uke som gravid. Jeg har faktisk lov å søke om permisjon nå:nailbiting: Må sette med ned med mannen en kveld og få kontroll på disse datoene som skal inn til NAV.
Bekkenløsningen er så mye bedre nå. Jeg går faktisk bedre nå enn jeg gjorde i uke 22 ;)

Ellers har lillemor i magen endret aktivitetsmønster. Eller bevegelsene er iallefall forandret. Nå kjenner jeg tydelig når hun snur på hele seg.

Svangerskapsplager:


Kvalme og oppkast
-Kvalmen er tilbake på morgenene. Spesielt når jeg står tidlig opp(jobb dager)
Halsbrann
-Heldigvis ikke.
Trøtthet
-Er alltid trøtt pga ME. Kan ikke si jeg er ekstra trøtt pga svangerskapet. Heller motsatt.
Søvnproblemer
-Sliter litt mer med å sovne enn før. Bobler av energi til tider.
Følelsesmessige forandringer
-Veldig følsom til vanlig. Og er dessverre blitt enda mer følsom :p
Forstoppelse
-Nei
Hemoroider
-Nei
Bekkenløsning og ryggsmerter
-Bekkenløsning. Men hjelper med fysioterapi og varmtvanns basseng. Lykke :D
Urinveisinfeksjon
-Nei
Inkontinens
-Ja:sorry:
Vann i kroppen (ødemer)
-Litt i føttene
Åreknuter
-Nei
Kramper i leggene
-Klart å avverge. Men kjenner antydning med en gang jeg strekker skikkelig på foten. Men så lenge jeg er rask nok å hoppe ut av senga og belaste foten klarer jeg å unngå den verste smerten.
Strekkmerker
-Har fått et bittelite med navlen.
 
Back
Topp