Min dagbok, veien fra å være 4 til 5.

21+6.

Ny uke i morgen.
Tenker mye på det barnet som ble født i uke 23 den gangen jeg var førstegangs gravid. Det var en liten jente på 625g. Knapt større en en pakke med smør. Nå er jenta blitt 9 år, og en kan knapt se spor av at hun var ekstrem prematur.
Tenk i uke 23! Jeg er snart der.

Lille jenta mi er nå ca 450g. 26 cm og vokser i rekord fart nå fremover. Hun gir meg daglige dult, flere ganger om dagen. Og forteller meg at hun har det bra.
Jeg merker at det er mye mer bevegelse nå om dagen. Fra å kun kjenne liv nede på venstre siden, kjenner jeg nå godt med liv over alt opp til navelen.

fe3dda5dc2585862b75675300960ba2a.jpg

7445c8d4942bd49a2e29fc3242b252cc.jpg


Har fått min første time til fysioterapeut på onsdag i neste uke. Det gleder meg meg litt til[emoji4]

Ha en god helg alle sammen[emoji4]
Det blir ein milepæl å kome forbi der ein fødde ekstremprematurt ja. Håpar det har gått fint med jenta di! Min vart fødd 25+3 og var 800 gram og 34 cm, litt større enn jenta di då ho kom til verda. Dei er sterke desse små.[emoji173]
 
Det blir ein milepæl å kome forbi der ein fødde ekstremprematurt ja. Håpar det har gått fint med jenta di! Min vart fødd 25+3 og var 800 gram og 34 cm, litt større enn jenta di då ho kom til verda. Dei er sterke desse små.[emoji173]

Beklager ordla meg kanskje litt feil. Ikke mi jente som ble født så tidlig. Men ei på barselgruppa samtidig med guttungen min.
25+3 er også veldig tidlig. Helt rart at det går bra. Men veldig deilig å tenke på, nå som vi nærmer oss med stormskritt.[emoji173]️[emoji173]️

Hvordan har jenten din det idag da?
 
Beklager ordla meg kanskje litt feil. Ikke mi jente som ble født så tidlig. Men ei på barselgruppa samtidig med guttungen min.
25+3 er også veldig tidlig. Helt rart at det går bra. Men veldig deilig å tenke på, nå som vi nærmer oss med stormskritt.[emoji173]️[emoji173]️

Hvordan har jenten din det idag da?
Åååja [emoji4] gutten min har det veldig bra, har heldigvis vore frisk sidan me kom heim [emoji7]
 
Jeg føler at denne graviditeten så stormer problemene rundt meg og magen.
Og jeg vet ærlig talt ikke om jeg orker mer.
Jeg er nok ekstra følsom og hormonell.

Burde ikke folk egentlig skåne gravide litt? Tenker iallefall at å bruke en gravid som "boksepute", ikke er greit. Jeg er så psykisk sliten nå.
 
Dumt at det skal være sånn :( Hjelper det å få i gang en dialog med den/de?
:Heartred
 
22+4

Herlighet så tiden fyker.
Snart ny uke igjen:)

I morgen drar vi på kjæreste til Polen. Herlighet som jeg gleder meg. Jeg, mannen og et venne par. Skal bli godt å være kunne slappe av litt.
Før flyet går, har jeg bestilt meg time hos fot terapeut. Merker at det er vanskeligere å stelle føttene nå, så da passer det perfekt med en time der før vi drar.

Også er første time hos fysioterapeut idag. Det blir veldig spennende. Gru/gleder meg. Og litt redd for at det kommer til å gjøre bekkenet enda vondere...

i går opplevde jeg hikking ifra lillemor. Første hikkingen:love7
 
Så digg med en ferie[emoji2] kos deg massevis!![emoji119]

Og med fotpleie! Det kunne jeg og tenkt meg[emoji16] masse lykke til hos fysio[emoji173]️
 
God tur, og god ferie! :D
Hvordan merker du at lillemor hikker? Jeg merket ingenting forrige svangerskap heller, så jeg aner ikke hva jeg skal kjenne etter :p
Håper fysio kan gi deg hjelpen du trenger! :)
 
Åh, frøkna mi hikket noe helt vilt da jeg gikk med henne, og jeg elsket den merkelige følelsen :hilarious: Håper på at lillegutt også hikker litt etterhvert :p
 
Så digg med en ferie[emoji2] kos deg massevis!![emoji119]

Og med fotpleie! Det kunne jeg og tenkt meg[emoji16] masse lykke til hos fysio[emoji173]️

Ble dessverre ingen fysio. Terapeuten måtte hjem til sykt barn.
I tillegg har jeg idag har noen grusomme låsninger i bekkenet. Fy F så vondt det er.

Har prøvd å lindre litt med varm vann. Så nå ligger jeg musestille på sofaen og håper morgendagen er mye bedre.
Flyplass og bekkenvondt tror jeg ikke er noe særlig[emoji23]
 
God tur, og god ferie! :D
Hvordan merker du at lillemor hikker? Jeg merket ingenting forrige svangerskap heller, så jeg aner ikke hva jeg skal kjenne etter :p
Håper fysio kan gi deg hjelpen du trenger! :)

Hikkingen merker jeg med at det er en liten rytmisk bevegelse over lengre tid. Ikke så sterk som spark. Veldig sjarmerende[emoji7]
 
Åh, frøkna mi hikket noe helt vilt da jeg gikk med henne, og jeg elsket den merkelige følelsen :hilarious: Håper på at lillegutt også hikker litt etterhvert :p

Veldig sjarmerende med hikking. Første min gjorde det mye. Frøkna i midten var ikke fullt så hikkende. Men det lover godt nå når det starter så tidlig[emoji6][emoji6]

Håper du også får litt hikking etter hvert:)
 
Ble dessverre ingen fysio. Terapeuten måtte hjem til sykt barn.
I tillegg har jeg idag har noen grusomme låsninger i bekkenet. Fy F så vondt det er.

Har prøvd å lindre litt med varm vann. Så nå ligger jeg musestille på sofaen og håper morgendagen er mye bedre.
Flyplass og bekkenvondt tror jeg ikke er noe særlig[emoji23]

Å så leit [emoji17]

Det skjønner jeg. Å sitte på et trangt fly er vel heller ikke noe særlig. Håper det går bedre enn forventet! [emoji173]️
 
bad9804bab8e389c7e2001c4d4f3569b.jpg


Titter innom ifra Polen:)

Her har vi det nydelig. Må godsnakke litt med bekkenet for å få det til å samarbeide. Men alt i alt har det gått bedre enn forventet;)

Hjem igjen senere idag. Har shoppet mye[emoji23][emoji23]
 
God morgen.

Ny dag, nye muligheter:p Men helt ærlig skal jeg være glad når denne dagen er over;)
Kom hjem klokken 18 i går kveld. Da var det rett på rydding, og klargjøring til bursdagsselskap for guttungen idag.
1 kake ble bakt. Og bordet dekka.
Klokken 21 var kaken ferdig. huset rydda(gidder ikke vaske før etter selskapet :p), 1 maskin med klær ferdig, bordet pynta, ballonger blåst opp, begge ungene badet og lagt.

Så klokken 05.30 var det opp igjen idag. Klargjøre meg selv til jobb, synge bursdags sang. Kos sammen med ungene mens 9 åringen åpnet gaver.
Haster videre på jobb.....

Fysioterapeut om noen timer....
Så kommer det 10 9 åringer i bursdagsselskap.

Sa jeg at jeg skulle på turn med jentungen også?

o_Oo_Oo_O Denne dagen trenger flere timer :yuck:

Men etter ungene er i seng ikveld, HÅPER jeg at jeg rekker å ta bilde av det jeg kjøpte i Polen :)
 
Når jeg skulle sjekke inn på flyplassen i går så fikk jeg en artig opplevelse:

Mannen som tok i mot billetten min, og skulle scanne den:
-Can I ask you a private question?

Jeg kjente jeg fikk litt hetta...men svarte nå:
-Yes, of course


-are you pregnant?


Trodde jeg skulle DØ :laughing025 hva hadde han gjort om jeg hadde svart nei?? :hilarious: Men han lurte på hvor mange uker jeg var i forhold til flyge grensene ;) ;)
 
24+2

Svangerskaps kontroll idag.
Alt er i skjønneste orden. Lille tulla i magen har det supert. Og hjertet dunket så sterkt[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
Jeg slipper glukosebelastning, og det kjenner jeg er helt greit[emoji12]
Fikk 50% sykemelding i en mnd. Mest pga teit sjef, men også siden bekkenet krangler.
Er heldigvis blitt litt bedre etter jeg kom igang med treningen igjen[emoji4]
Neste svangerskapskontroll: uke 28[emoji4]
 
Back
Topp