Migrene og graviditet... Trenger råd!

Bero91

Andre møte med forumet
Heisann! Jeg trenger råd.. Hele livet har jeg vært plaget med migrene, men jeg har alltid kunne tatt medisinen min. Nå som jeg er gravid kan jeg ikke ta den. Etter jeg ble gravid har jeg vært enda mer plaget enn hva jeg noen gang har vært, noe som resulterer i lange dager i sengen uten noe form for sosial kontakt. Utrolig kjedelig..
Er det noen der ute som har erfaring med migrene og graviditet? Eller som er i samme situasjon?
Er 14+3 i dag.. Tenkte kanskje anfallene ville minke noe etter 12 uker, men slik det ser ut nå er anfallene like hyppige.
 
Fra januar her (gravid i uke 26) og sliter selv med migrene, og savner veldig medisinen. Auraen er blitt mye verre siden jeg ble gravid, i tillegg til verre synsforstyrrelser får jeg nummenhet og prikking i munn/lepper og høyre arm. Hos meg varer hodepinen i alt fra 1 dag til 7 dager no. Tar paracet innimellom, det hjelper av og til litt slik at jeg er halvveis oppegående, ellers er det dessverre å drikke mye vann, legge seg i et mørkt rom med en kald våt klut på pannen, og håpe at det er over når jeg har sovet litt.

Er veldig kjipt og hvis du får noen gode tips må du gjerne dele! :)
 
Har dessverre ingen gode råd, men vet hvor vondt det kan være. God bedring!
 
Du kan ta imigran..
 
Ta en daithpiercing? Jeg har hørt om mange, og kjenner ei, som har tatt en slik og er så og si migrenefri [emoji3]
 
Jeg har alltid gått på rizatriptan (maxalt) men fikk legen til å skrive en resept på sumatriptan (imigran). Den funker, gir meg bare andre bivirkninger enn jeg er vant til. Prøv det du, ingenting er verre enn migrene uten medisin
 
Føler med deg. :love022
Jeg har hatt migrene siden jeg var barn, men jeg er så heldig at jeg blir bedre av graviditet og amming. Jeg har derfor klart meg med kombinasjonen paracetamol og kodein (sporadisk kombinert med NSAID), og lav terskel for å holde meg i ro ved tegn til at et anfall er på vei, selvfølgelig i tillegg til de vanlige forholdsreglene.

Jeg leste nettopp en artikkel på Relis om at det nå vurderes som trygt nok for gravide og ammende å bruke triptaner. Førstevalg er sumatriptan. Du kan jo skrive ut artikkelen og drøfte med legen din; slik som dette kan du jo ikke fortsette å ha det i 25+ uker til. Her er artikkelen: https://relis.no/content/4872/Gravide-og-ammende-kan-bruke-triptaner

Lykke til og god bedring! :Heartbigred
 
Ikke gravid lengre, men jeg hadde mye mer migrene enn noalt gjennom hele svangerskapet, i andre trimester var det perioder hvor jeg hadde mer migrene enn ikke.
Men, min ble mildere jo lengre ut jeg kom, så det var kjekt. Så jeg klarte meg uten mer medisin enn litt paracet pga det.
 
Back
Topp