Middagstråden

Tenkte det kansje var litt greit å ha :) for er nok flere enn den påskriften vi kommer til å dele etterhvert :) men vi skulle hatt en topp tråd, der vi kunne ha sammla slike tråder som den å shooping tråden osv :)
Ja, nov.damens viktigste tråder eller noe slik tenker du?
 
Samme som her:) Og nå leker guttungen med storebror så:)
Mine ser film å venter på middagen men det har tatt får lang tid å lage i dag haha :p bror min var innom å da tattla jeg meg vekk der men den er nå hvertfall kommet i ovnen nå :p hehe så så langt er alt bra :p
 
I dag skal jeg lage kurdisk ris og kylling. Utrolig godt og mannen kommer til å dåne!

Ta oppdelte potetbiter, løk og kyllingkjøtt (jeg deler opp en hel kylling) i stekepanna, ha i olje og vann helt til toppen av maten. Hell på med salt og sitronsyre og kok på lav varme med enten lokk eller sølvpapir over. Fyll på vann underveis og smak deg til når kyllingen er ferdig. Pleier å ta litt over en time.

Lag ris ved å la risen stå i en bolle med varmt vann i 20 min, stek løkbiter i olje. Ta så like mye vann som du tok ris, oppi oljen og løken og når det koker, så tar du heller du ut vannet fra risen og tar risen oppi. Ta i litt salt. Det skal koke på høy temperatur frem til nesten alt vannet er borte. Sett på den laveste temperaturen og ta lokk over, så risen blir bakt videre. Nam nam nam :)
 
I dag tror jeg det blir ris og kjøttdeig i dolmiosaus :) Enkelt og godt, passer meg fint etter en slitsom påskeferie på reise.
 
Namnam, mye gode tips her:)
I dag tror jeg det blir pizza her, ferdigpizza. Travel dag med legebesøk, tilvenning i barnehage, henting av familie etc etc:p Også bedre kvelds med karbonader og speilegg:)
 
Pølser og potetstappe, med noen grønnsaker til. Største skal ha med seg en kompis hjem fra barnehagen, så da er det greit med noe "alle" liker.
 
Back
Topp