Middagstråden

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Alltid kjekt med inspirasjon til middager.
Så da lurer jeg på, hva skal du/dere ha til middag i dag?

Lager du ukesmeny, del gjerne den også;)

Her har vi hjemmelagde kjøttkaker med kokte poteter, brun saus og surkål i dag.
 
Fiskegrateng ala svigermor i dag. Blir en utfordring siden jeg brekker meg bare av tanken på fisk :p
 
Idag skal vi ha pasta m/kyllingbiter, ruccola, rødløk og grønn pesto, nam!!

Vi prøver å lage ukesmenyer, finner ofte inspirasjon på Trinesmatblogg.no. Men denne uka har vi ikke laget det :p

Blir hvertfall chili con carne til helgen :)
 
Fiskegrateng ala svigermor i dag. Blir en utfordring siden jeg brekker meg bare av tanken på fisk :p

Haha, jeg også!! Og er egentlig kjempeglad i fisk, så forstår ikke hvorfor.. Burde virkelig få i meg noe fisk også snart..
 
I dag skal vi feire at det er en så fin dag med å spise middag på restaurant. Viktig å benytte sjansen til å kose oss litt ekstra før det er en liten en som stjeler all oppmerksomhet :)
 
Jeg skal ta tikkimasala, byggris og salat. Men må finne energi til og lage den først :D Ungene er hos pappaen sin, så er bare meg. Men kyllingene går ut idag, så må vel hive meg rundt :)
 
I dag blir det skrei stekt i ovn med hvitvinssaus fra godtlevert. Oppskrift finnes der. Har egentlig ikke lyst på noe i dag, er KVALM. Men nå blir jeg tvunget litt.
 
Idag skal vi ha pasta m/kyllingbiter, ruccola, rødløk og grønn pesto, nam!!

Vi prøver å lage ukesmenyer, finner ofte inspirasjon på Trinesmatblogg.no. Men denne uka har vi ikke laget det :p

Blir hvertfall chili con carne til helgen :)
Den bloggen er jeg ofte innom selv:D
 
Så mye godt det var her :D
Pleier forresten lage ukesmeny selv;)
Ikke laget helt ferdig denne uken enda:p
 
Vi handler hver mandag for kommende uka, og har da middagsmenyen klar :)

Denne uka:
Mandag: Kjøttboller, potet fennikelpure og gulrot
Tirsdag: hjemmelaga fiskegrateng
Onsdag: Hjemmelaga kyllinggryte med kokos og currypasta+ brokkoli og ris
Torsdag: panert torsk med potetmos og gulrøtter

Vi har en 3 åring så lager barnevennlig mat :) Stort sett sunn og hjemmelaget. Det som tar lang tid å lage, lager vi gjerne kvelden før :))
 
Haha, jeg også!! Og er egentlig kjempeglad i fisk, så forstår ikke hvorfor.. Burde virkelig få i meg noe fisk også snart..
Er veldig glad i fisk jeg å, så måtte bare trykke nedpå litt. Hvis ikke så hadde de skjønt noe. Klarte ikke tanken på fisk når jeg gikk med eldste(gutten) heller :p
 
Her blir det fiskeboller i Hvitssaus i dag :D :D
I går hadde vi stekt laks med båtpoteter og rømme saus og woka grønnsaker :)
 
Tikka masala idag :D
Hjemmelaget kjøttboller imorgen.
Pai på torsdag.
Og svin indrefilet med hj.laget rødvinssaus på fredag

Helgematen planlegger vi på lørdag

:D
 
Biff stragonoff ala meg selv i dag:D Med fullkornsris og salat til:D
 
Idag MÅ det blir noe kylling hvertfall. Har så lyst på det! ;D
Enten thai eller indisk..
 
Bruker vanligvis lage middagsplan for hele uka, men denne uka gjorde jeg ikke det. I går ble det pizza fra sjappa her (huff, ikke det sunneste valget!) og i dag blir det BLT (bacon, lettuce and tomato sandwicher. Mulig jeg lager potetbåter til. I morgen er en ny vet-ikke-dag og fredag skal vi til broren min på tacos. Lørdag reiser vi til trøndelag på påskeferie, så da er det mammas mat som står på menyen ;)

I dag er det vaffeldagen, så da lager jeg grove vafler til kvelds i kveld :)

Og fisk (som jeg elsker) greier jeg ikke tanken på en gang! Hater denne delen av graviditeten!
 
Bruker vanligvis lage middagsplan for hele uka, men denne uka gjorde jeg ikke det. I går ble det pizza fra sjappa her (huff, ikke det sunneste valget!) og i dag blir det BLT (bacon, lettuce and tomato sandwicher. Mulig jeg lager potetbåter til. I morgen er en ny vet-ikke-dag og fredag skal vi til broren min på tacos. Lørdag reiser vi til trøndelag på påskeferie, så da er det mammas mat som står på menyen ;)

I dag er det vaffeldagen, så da lager jeg grove vafler til kvelds i kveld :)

Og fisk (som jeg elsker) greier jeg ikke tanken på en gang! Hater denne delen av graviditeten!

Jeg orker heller ikke tanken på fisk! Har ikke spist det siden positiv test, og til vanlig elsker jeg det.. Rart med den fisken..
 
Back
Topp