Middagstråden!

Nabie

Glad i forumet
Julibarna2014
Ble litt inspirert til å lage en liten tråd innen middagsfronten. Får alltid til svar : "vet ikke" når jeg spør her i huset om hva vi skal ha til mat, så da må man bli mer kreativ selv :D

Så da tenkte jeg at vi kunnet ha postet vår egne ukeplaner eller dagsplan for middager om en ønsker det? :D
Da kan vi bli inspirert av hverandre. Og jo nærmere termin, jo vanskeligere blir det kanskje å komme på noe som er lett å lage, sund og godt!

Del gjerne oppskrifter og tips også! Det liker vi! :D *tommel opp*

Feks her er vår plan denne uken:
Mandag: Fiskegrateng med poteter, raspet gullerot (trukket i eddik,sukker og vann).
Tirsdag: Tynne pannekaker
Onsdag: Frossen pizza
Torsdag: Lasagne med salat og loff
Fredag: *Ikke hjemme*
Lørdag: *Ikke hjemme*
Søndag: *Ikke hjemme*

Denne veka:

Mandag:
spagetti og kjøttdeig med salat til.

Tirsdag:
Kyllingsalat med egg og bacon.

Onsdag:
Lapskaus

Torsdag:
Laks med brokkoli og poteter

Fredag:
Veit ikkje enno..

Lørdag:
Taco

Mandag: pastasalat og hvitløksbrød
Tirsdag: pannekaker
Onsdag: fiskeboller i hvit saus
Torsdag: thai kyllinggryte m ris og salat
Fredag: hamburger
Lørdag: hjemmelaget pizza
Søndag: Lammestek m fløtepoteter og grønnsaker :-)

Ah,dette liker jeg:) jeg er så matlei for tiden, og da er det vanskelig å komme på middagstips.. og fra samboeren får jeg bare"vet ikke jeg, bestem du" til svar:eek:

Neste uke:

Mandag: Lasagne (ble ikke til at vi laget det det på torsdag, da vi reiste heller den dagen istedet for fredag)
Tirsdag: Fiskepinner med poteter (noen som har tips til hvordan vi kan piffe opp denne retten?)
Onsdag: Risengrøt
Torsdag: Pølsegrateng
Fredag: Innbakt pølse
Lørdag: Laks servert med brokkoli,poteter og sandefjordsmør! <3
Søndag: Rester

Last edited:
Neste uke:

Mandag: Lasagne (ble ikke til at vi laget det det på torsdag, da vi reiste heller den dagen istedet for fredag)
Tirsdag: Fiskepinner med poteter (noen som har tips til hvordan vi kan piffe opp denne retten?)
Onsdag: Risengrøt
Torsdag: Pølsegrateng
Fredag: Innbakt pølse
Lørdag: Laks servert med brokkoli,poteter og sandefjordsmør! <3

Tips til tirsdagsretten: rasp gulrøtter, skjær en appelsin i biter, bland og dryss over solsikkekjerner :)

Lag fiskepinnene selv - veldig lett og sååå mye bedre :) her er en enkel oppskrift: http://www.godfisk.no/Oppskrifter/Norge/Hjemmelagde-fiskepinner

Neste uke får vi mat fra Godt levert! Det er utrolig god og sunn mat. Deilig å slippe å planlegge middagen selv. Anbefales :)

Jaaaa, skulle gjerne ha gjort det.. Men nå har vi liggende en del ferdigmat i fryseren som ble hamstret på salg så må få spist unna dette først :D

Men takk for oppskrifta! Skal lagre dette til neste gang vi skal ha fiskemat :D

Det ble lite middag denne uken pga diverse aktiviteter på ettermiddagen :p

mandag: spagetti
tirsdag: Kjøttboller, pasta og grønnsaker
Onsdag: frossenpizza
torsdag: Kyllingfilet m båtpoteter og stekte grønnsaker
fredag: skinkebiff med ris og grønnsaker
lørdag: kyllingfilet i wrap
søndag: bollefrikase

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Idag skal vi lage grønnsakssuppe med pølse servert med spelt rundstykker :D Så enkelt og godt!

Mandag: (Veikro-besøk, mannen kokkelerte) Kokt laks med agurksalat og hollandaise på meg og pølse med potet og kokte grønnsaker på ungene
Tirsdag: McDonalds, ikke så sunt, men veldig lettvindt når vi måtte ut på en liten handletur etter jobb. Minsten trengte sårt nye tøfler i barnehagen...
Onsdag: Rester av kalkunfilet med broccoli og poteter
Torsdag: Spagetti og kjøttsaus
Fredag: Spareribs (usikker på hva mannen velger som tilbehør, men sikkert maiskolber i hvert fall)
Lørdag: Tja, vi får se hva jeg og ungene får til hjemme alene
Søndag: Hjemmelaget pølsepizza, tenker jeg. Da blir mannen fornøyd når han kommer fra jobb :)

Mandag: ovnsbakt laks med sitron,pepper,salt,fersk hvitløk og fersk chilli i ovnen. Tilbehør blir kokte poteter, brokkoli
og gulrot. Hjemmelaget spinatsaus laget med speltmel og fersk spinat.

Tirsdag: Wok med masse deilige grønnsaker, strimlet svinekjøtt og bearnesaus + hjemmelaget guaccemole til.

Onsdag: Kylling stekt i panne med soyasaus og citron,pepper og salt. Tilbehør blir hjemmelaget rotmos av kålrabi og
gulrot, har også i litt hvitløk,salt og pepper. Frisk salat og hjemmelaget kyllingsaus til. (lages av kraften)

Torsdag: Stekt Makrell som serveres med friske urter,hjemmelaget spinatsaus og frisk salat. Fullkornsris til.

Fredag: Hjemmelaget pizza med grov bunn og salat til.

Lørdag: Taco

Søndag: lam med grønnsaker, hjemmelaget rotmos og en god saus til.

Ah,dette liker jeg:) jeg er så matlei for tiden, og da er det vanskelig å komme på middagstips.. og fra samboeren får jeg bare"vet ikke jeg, bestem du" til svar:eek:

Når jeg er skikkelig matlei og er samboer så er det et triks å lage en stor salatbolle som varer et par dager. Og er du ikke avhengig av kjøtt oppi, så kjøp en kylling ved siden av til samboern. Menn må jo ha kjøtt.

En god dressing og du kan kose seg med god og ferdiglaget mat ved mange måltider. Veldig kjekt:)

Mandag: ovnsbakt laks med sitron,pepper,salt,fersk hvitløk og fersk chilli i ovnen. Tilbehør blir kokte poteter, brokkoli
og gulrot. Hjemmelaget spinatsaus laget med speltmel og fersk spinat.

Tirsdag: Wok med masse deilige grønnsaker, strimlet svinekjøtt og bearnesaus + hjemmelaget guaccemole til.

Onsdag: Kylling stekt i panne med soyasaus og citron,pepper og salt. Tilbehør blir hjemmelaget rotmos av kålrabi og
gulrot, har også i litt hvitløk,salt og pepper. Frisk salat og hjemmelaget kyllingsaus til. (lages av kraften)

Torsdag: Stekt Makrell som serveres med friske urter,hjemmelaget spinatsaus og frisk salat. Fullkornsris til.

Fredag: Hjemmelaget pizza med grov bunn og salat til.

Lørdag: Taco

Søndag: lam med grønnsaker, hjemmelaget rotmos og en god saus til.
Nam nam nam ! Ble skikkelig sulten av å lese denne menyen :-) Her går d mye i lettvinte middager for å spare tid etter jobb... Dette virket jo så godt :-)

I dag blir det pølse og potetstappe hovedsakelig til ungene, men jeg spiser litt jeg også og når mannen har kommet fra jobb og ungene er i seng i kveld skal vi kose med ferske reker og loff! Gleder meg :)

Mandag: pasta og skinke i saus med gr.saker
Tirsdag: kompe
Onsdag: tomatsuppe med makaroni og hvitløksbrød
Torsdag: lapskaus
Fredag: fiskebilder i hvit saus og gr.saker
Lørdag: taco
Søndag: laks med poteter og gr.saker

Idag fikk vi servert orientalsk gryte hos svigers :)

• Liker
Reactions: Atu
Nam nam nam ! Ble skikkelig sulten av å lese denne menyen :) Her går d mye i lettvinte middager for å spare tid etter jobb... Dette virket jo så godt :)

Så hyggelig å høre!!
Jeg og mannen er begge veldig glade i og lage mat, og er opptatt av sunne alternativer i ddet daglige som både er lett å lage,spennende og litt anderledes,samtidig som det gir nok av næring :)
Vi er ikke fanatiske og kan fint ta en hamburger en lørdag kveld, men i det daglige prøver vi å gjøre litt ut av middagene uten at det koster en hau eller er veldig avansert :)
Alt jeg har skrevet over er middager på under 45 minutter :) (og mye av det kan man gjøre "andre ting" mens det står i ovnen osv. :)

Mandag: makaronigryte med hvit saus og pølse.

Tirsdag: tomatsuppe m egg

Onsdag: fleskepannekaker

Torsdag: kjøttkaker

Fredag: pizzaboller

Back
Topp