Middag

Beamalen

Betatt av forumet
Oktoberskattene 2015
Hvilken middag gir dere barna nå?
Har lyst til å gi td pannekake, men burde jeg da lage uten melk?

Og hvordan er det med ferdig kjøpt fiskekake/pudding/kjøttkake/karbonade/
koteletter/kjøttdeig etc?

Helsesøster sa sist kontroll at en skal bruke rene råvarer, men klarer ikke finne tid til det hver middag.. som td lage egen kjøttdeig etc, hva gjør dere?
 
Her smaker lillemann på stort sett alt vi spiser så lenge det ikke er melk eller for mye salt :) Elsker kylling, kjøttdeig, kjøttkaker og det meste annet kjøtt :p Ikke noe glad i middagsglassene så hvis han skal oppleve forskjellige smaker måtte vi gjøre det sånn :)
 
Vi lager bare mat fra bunnen av så jeg kan ikke hjelpe deg. Vår spiser forsåvidt bare fisk eller kylling med pasta og bær/frukt
 
Samme middag som oss, minus veldig sterkt krydder eller mye salt. Pannekaker er en storslager! Ikke mærka noe på mage / form som tilsier at det er dårlig for han. Jeg finhakker middagen i en "herbchopper" fra tupperware og han elsker smak på maten! Lettvint og greit! Hvem lager kjøttdeig? Ikke i dagens travle samfunn tror jeg..! Bruk mye grønnsaker som basis, og tilsett middag. :) minst'n syns middagsglass er pyton.. Skjønner han godt! Smakløst! ;)
 
Bruk karbonadedeig istedenfor kjøttdeig. Jeg pleier å lage pasta med kjøttsaus. Kutter opp gulrot, søtpotet, løk, hvitløk og koker med hakkede tomater og kjøttdeig og tilsetter basilikum og oregano. Moser til ønsket konsistens. Fryser ned i porsjoner, så er veldig lettvindt å bare ta opp i kjøleskapet dagen før. Ganske enkelt egentlig, og blir mange porsjoner. Jenta mi gaper som en fuglunge når hun får det :)
Sjekk gruppa "hjemmelaget babymat" på facebook for mer inspirasjon :)

Gir forresten også middagsglass når jeg ikke har tid/orker å lage selv. Går helt greit det og ;)
 
Du kan fint bruke kjøttdeig fra butikken. ;)

Du kan også bruke melk i maten nå. ;)

Det lønner seg å lage ganske mye mat i slengen når man har tid, også fryse ned.
Ellers kan babyen ofte spise det samme som dere, bare ta av litt før du evt. salter, og kok kjøtt/fisk fremfor å steke i panna. :)
 
Back
Topp