merkelig utslett på baby

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Lillegutten min på 1mnd har fått masse nupper i ansiktet. Særlig i panna som på dette bildet.
0475711C-8FFE-4274-AD52-EA237A95AFFD.jpeg
Noen som har vært borti ilignende og vet hva dette er fornoe :scratch? De er litt ru på tuppa, så ikke myke som vanlig kviser. I tilegg har han hatt litt flass,
Han hadde noen få i forige uke, da sa helsesøster at det var hormonutslett. Mn nå er det blitt så ekstremt at jeg lurer på om det kan være noe annet. Skal uansett vise dette til helsesøster på torsdagen når jeg skal dit på vektkontroll. Merkelig fenomen, babyen er frisk ellers og virker ikke brydd av dem
 
Litt usikker, men tenkte først hormonutslett jeg også. pleier vel dukke opp på denne tiden.. Uansett, håper du finner ut av det [emoji4]
 
Antar det er “rev” som de kalte det i gamledager :)stortsett helt normalt at de får det forskjellige steder i ansiktet i den alderen.
Min første hadde masse da hun var 3-4 uker. Går over av seg selv :)
 
Min hadde fullt av disse over hele pannen og på nesen. Hormon utslett tenker jeg så lenge han ikke plages med det[emoji6]
 
Ja, kaller det også for melkeutslett. Alle mine gutter har hatt det, gikk bort etter noen uker:happy:
 
Tenker hormonutslett. Min eldste hadde masse av det.
 
Melkeutslett. Helt vanlig. De fleste babyer har det. Det kommer av hormonforandringer.
 
Synes også det ser ut som helt vanlig hormonutslett. På begge mine har det vært på det verste rundt 1 mnd, så ble det gradvis borte.
 
Får satse på at dette bare er hormonutslett :) takk for mange svar
 
Back
Topp