Merkelapper barnehage

Nienor__

Elsker forumet
Aprillykke 2016
Noen som har noen gode merkelapper og anbefale til merking av klær osv. Og hvor mange bør man bestille i så fall?
Andre tips til must haves tas også godt i mot :)
 
Noen som har noen gode merkelapper og anbefale til merking av klær osv. Og hvor mange bør man bestille i så fall?
Andre tips til must haves tas også godt i mot :)
Vi var nettopp i foreldremøte i barnehagen der mini skal starte i august. De anbefalte merkelappene fra navnelapper.no :) så vi har bestilt der i fra! Ellers anbefalte de to matbokser til hvert sitt brødmåltid, egen drikkeflaske med sprutsikring som kan stå i barnehagen, myke skinntøfler, en egen "sovelue" (når det trengs.. for at man gjerne kunne bli våt/møkkete på lekelua, kattenett/innsektnett. Er nok mye mer, men fant ikke lappen jeg tok notater på nå :p
 
Anbefaler å droppe merkelapper og heller bare kjøpe en merketusj på bokhandelen. Det koster typ 30 kroner og funker 100 ganger bedre. ;)
 
Visst eg huskar rett så har eg bestilt på Sandviks. Har haft god erfaring. Det går mer Sånna lapper man stryker på klær æn merkelappar som man klistrar .
Me bruker mye og en sånn merkepenn den er super :)
 
Ellers anbefaler jeg å ha en pose til å putte vått/møkkete tøy i (f.eks pose fra IKEA, eller handlenett), alltid et ekstra skift i sekken i tilfelle skiftekurven blir tom, ekstra smokk i skiftekurven, dobbelt opp med regntøy, grønnsaker i matpakken (bhg står som regel for frukt), og å ta det som det kommer. ;)
 
vi bruker superklistre fra merkalt.no etter anbefaling av en venn. Funker supert på klær, greit på sko. Det går an å ta dem bort etter et-års tid til å merke igjen til søsken. Ellers tusj til sokker og noe ullklær som ikke har lapp til å feste!
 
Anbefaler å droppe merkelapper og heller bare kjøpe en merketusj på bokhandelen. Det koster typ 30 kroner og funker 100 ganger bedre. ;)
Hvordan type tusjer er det du tenker på? Vi har nemlig kjøpt 2 forskjemmige typer tekstiltusjer, og de er ikke noe god å bruke.
 
Har merkelapper fra merkelapper.no. syns de sitter godt og tåler 60 graders vask
 
Takk for tips alle sammen! :)
Det er mye å sette seg inn i dette, tror jeg har en grei oversikt over hva man bør ha. Men er jo alltid kjekt å høre hva andre sier, i tilfelle det er noe megasmart jeg ikke har tenkt på.
 
Har nordicprint merkelapper, og de faller av i vaskemaskinen
Til ullklær bruker jeg tag it
 
Back
Topp