Menstruasjon/p piller

SuperNova2023

Forumet er livet
Februarbarna 2023
Marsboerne 2023
Når fikk du menstruasjon etter at du sluttet på P-piller? Og hva gikk du på? Kan man få seine eggløsninger etter at man slutta på P-piller? Tok den siste 28 desember, da hadde jeg også menstruasjon. Nå er jeg straks to uker over tiden. Må bare høre hva andre har opplevd, ettersom sist jeg brukte p-piller er ca 12 år siden
 
Når fikk du menstruasjon etter at du sluttet på P-piller? Og hva gikk du på? Kan man få seine eggløsninger etter at man slutta på P-piller? Tok den siste 28 desember, da hadde jeg også menstruasjon. Nå er jeg straks to uker over tiden. Må bare høre hva andre har opplevd, ettersom sist jeg brukte p-piller er ca 12 år siden
Gikk på mercilon, sluttet 18. Oktober ca, fikk tilbake mensen på selveste julaften! Den blødningen du fikk etter p-pilleslutt, er det som kalles en bortfallsblødning, det er ikke "vanlig" mensen [emoji12]
 
Jeg fikk aldri eggløsning/mensen igjen etter at jeg slutta med pillene. Etter halvannet år med utredninger osv. måtte dobbel dose pergotime til for å få en eggløsning. På den ble jeg gravid! Eneste eggløsningen jeg hadde.. etter fødselen ville jeg ikke røre p-piller igjen, og eggløsninger og mensen kom da tilbake av seg selv, om enn uregelmessige og lange sykluser. Er gravid med nummer to nå, klaff på første forsøk!

Kontakt gynekolog
 
Var helt normalt her etter slutt begge gangene. Hadde mindre blødning en gang men første og litt sein andre gangen. 2 uker er på en måte ikke ille men greit å sjekke. Jeg var på ferie når min ble forsinka etter pille slutt og var egentlig ganske fornøyd med å ikke få mens. Den var da 3 uker forsinket når jeg fikk den og var normal igjen etter det og ble gravid med yngste.
 
Gikk på cerazette i 2 år, fikk mensen en uke etter p-pille slutt. Ble gravid kort tid etter:happy:
 
7 uker siden slutt på cerazette, og jeg venter enda. Men jeg har pcos, så er nok det..
 
Jeg gikk på piller i 12 år med ulike merker. Fikk tilbake mens med en gang og hatt regelmessig om det går under der med 27-31 dager. Tok eggløsningstest de to første mnd som ble positive, er ingen garanti for at jeg hadde eggløsning selv om. Vi har nå prøvd i 6mnd og kjenner el smerter hver mnd. Selv om ikke det er noe garanti heller. [emoji4] lykke til, dette går nok bra [emoji4] ta kontakt med gyn/fastlege i løpet av 3-6mnd, eller før om alder eller utfordringer er til stedet [emoji4]
 
Gikk på mercilon, og hadde gjort det i mange år. Hadde lange sykluser etter pille slutt, mellom 45 og 38 dager. Usikker på om det var pillene eller bare vanlig for min del for husker ikke hvordan syklus var før pillene [emoji4]
 
Når fikk du menstruasjon etter at du sluttet på P-piller? Og hva gikk du på? Kan man få seine eggløsninger etter at man slutta på P-piller? Tok den siste 28 desember, da hadde jeg også menstruasjon. Nå er jeg straks to uker over tiden. Må bare høre hva andre har opplevd, ettersom sist jeg brukte p-piller er ca 12 år siden
Brukte nuva-ring (p-ring) og fikk mensen tre dager etter jeg tok den ut. Det var den "falske" bortfallsblødningen p-preparater gir. Fikk deretter mensen igjen med 28 og 29 dagers intervaller i månedene etterpå, og så ble jeg gravid. Hadde da brukt loette p piller i 9 år først, og nuva ring de siste 6 årene før graviditet.
 
Gikk på cerazette, fikk mensen 4-5 uker etter siste tablett.
 
I går kveld sånn i 5-6 tiden fikk jeg murringer i symfysen som ble være, i dag har jeg hatt så vondt at jeg nesten ikke kan gå.. men ingen blødning. Magen er hoven og øm
 
I går kveld sånn i 5-6 tiden fikk jeg murringer i symfysen som ble være, i dag har jeg hatt så vondt at jeg nesten ikke kan gå.. men ingen blødning. Magen er hoven og øm
Kanskje du skal ringe legen i morra? Er jo ikke riktig du skal være hoven [emoji4] man er jo gjerne litt øm ved mensen. Husker selv at de 2-3 første mnd hadde jeg mye vekslende tegn på mens og el. At ting begynte å skje av seg selv, noen ganger var dette ganske ubehagelig. Men kan være kroppen din som nå skal fikse ting selv.
 
Kanskje du skal ringe legen i morra? Er jo ikke riktig du skal være hoven [emoji4] man er jo gjerne litt øm ved mensen. Husker selv at de 2-3 første mnd hadde jeg mye vekslende tegn på mens og el. At ting begynte å skje av seg selv, noen ganger var dette ganske ubehagelig. Men kan være kroppen din som nå skal fikse ting selv.

Var hos legen i dag, fikk en pakke voltaren og paralginforte. Om det ikke blir bedre så sender han meg til røntgen
 
Fikk mensen som vanlig. Min naturlige syklus er et par dager lengre enn 28 dager på p-piller. Sluttet rett før mensen, slik at syklusen startet på null etter pilleslutt.


Hormonell prevensjon kan fungere veldig forskjellig fra person til person. Noen er tilbake i stabil syklus med en gang, andre får eggløsning fortere enn normalt, med en gang hormontilførselen opphører. Andre kan slite med ustabil syklus eller uteblivende eggløsning noen måneder. Overgang til og fra hornonprevensjon kan gi mange symptomer som ligner gravditet/eggløsning/premenstruell osv...
 
Back
Topp