Menssmerter/tidlig svangerskap

Froya88

Forumet er livet
Når folk sier man har menssmerter i begynnelsen av et svangerskap,hva menes det da?
Skikkelig/ordentlige smerter eller bare litt murring?
Hva har dere opplevd eller vet? [8|]

Sist jeg ble gravid (i vår),husker jeg nesten ikke noe av dette. Eneste var under samleie en gang,rundt befruktningen,at jeg fikk forferdelige smerter i underlivet/skambeinet!! Det brant nærmest... [&:]
Smertene fortsatte innimellom også,spes om natten,og det gikk også utover avføring og slik (sorry..[8D]).
Gikk jo til legen,og vi trodde det kanskje var noe galt med meg,men da viste det seg "bare" at jeg var gravid. (Ei uke over tiden)
Da tenkte jeg liksom.. "Aha,er det derfor jeg har hatt ømme bryster i to uker nå!?"
Hadde lagt babytankene på hylla,og sluttet å lete etter tegn. Derfor husker jeg knapt om jeg hadde noen spesielle og mistenkelige tegn som dukket opp...

Mens nå,nå kjenner jeg etter heeele tiden..
 
Jeg har i hvert fall hatt skikkelige murringer. Sånne man har akkurat idet mensen kommer eller de første dagene. Hvor ryggen og magen og av og til lårene gjør vondt. Da er det jo ikke livmoren som trekker seg sammen for å støte ut livmorslimhinnen, men livmoren som trekker seg sammen og så strekker seg ut og vokser. [:)]
 
Håper du skjønner hva jeg mener.
 
ORIGINAL: Maur Asto

Jeg har i hvert fall hatt skikkelige murringer. Sånne man har akkurat idet mensen kommer eller de første dagene. Hvor ryggen og magen og av og til lårene gjør vondt. Da er det jo ikke livmoren som trekker seg sammen for å støte ut livmorslimhinnen, men livmoren som trekker seg sammen og så strekker seg ut og vokser. [:)]

Håper du skjønner hva jeg mener.

Jeg skjønner [:)] Takk for bra svar fra deg!
 
Slik som her føles det som om slusene åpner seg idet mensen er på vei,
føles det slik i tidlig svangerskap også?
 
ORIGINAL: karrihansen

sist jeg var gravid var det overhodet ikke planlagt, og det var ikke i min villeste fantasi at jeg kunne være gravid! Jeg gikk å ventet på mensen, og "kjente" hele tiden at den skulle komme..jeg satt nesten på toalettet hele tiden, for hver gang jeg gikk ut kjente jeg at NÅ kom den! Så min opplevelse er at smertene rett og slett er sånne smerter som kommer rett før mensen kommer....ikke uuthldlige smerter, men sånne irriterende smerter liksom...hvis du skjønner..! Men det er skikkert forskjellig fra kvinne til kvinne, og sikkert forskjellig fra graviditet til graviditet hos samme kvinne!
Det er forferdelig å gå å kjenne etter sånne symptomer..tilslutt lager man seg symtomene og innbildet seg at man er graivd...hvertfall hvis man har skrekkelig lyst på barn..!hehe

Du har virkelig rett der! Man blir nesten helt skrullete i toppen av å gå og tenke på det liksom..
En annen ting som også irriterer meg,er hvilke dager vi hadde sex på slik at jeg ble gravid sist gang!? Det aner jeg heller ikke.. Hadde vært litt greit å vite så man kanskje kunne "prøvd på samme måte" igjen. [8D]
Har ligget med "godsakene" inni meg til neste morgen etter hvert samleie nå,og tenker at har jeg gjort alt riktig liksom,men neida.. Spiren,hvor er den? [8D]
 
 
 
ORIGINAL: karrihansen

Har du prøvd el-test da ?? Det er vel det sikreste tegnet på om man er fruktbar eller ikke!

Ja,jeg testet flere ganger forrige uke,uten noe resultat.
Hadde masse el-slim i 3-4 dager,samt el-tegn,men ingen test slo ut...
 
Merkelig... [8D]
 
Sist eg va gravid hadde eg sånne smerter, gjekk liksom og venta på "tanta" men ho utelei gitt..
 
Eg har mens liknande smerter no, men de er jo 4 dager til "tante" ska komme på besøk, om ho kjem...
 
Men eg håpa ho holder seg langt unna...[:D] 
 
ORIGINAL: Lucia

Hm...det kan jo hende du testet for sent? El testen slår ut når kroppen forbereder EL, dvs 24-48 timer før EL. Så du kan godt ha hatt EL selvom du fikk negative tester! Frustrerende å ikke ha oversikten, jeg vet! Men om noen dager vil en graviditetstest forhåpentligvis gi deg svar[:)]

Ja,det er jo egentlig enkelt og greit! Dukker mensen opp,så er det ikke noe å lure på... [:)]
 
ORIGINAL: Trine85

Når folk sier man har menssmerter i begynnelsen av et svangerskap,hva menes det da?
Skikkelig/ordentlige smerter eller bare litt murring?
Hva har dere opplevd eller vet? [8|]

Sist jeg ble gravid (i vår),husker jeg nesten ikke noe av dette. Eneste var under samleie en gang,rundt befruktningen,at jeg fikk forferdelige smerter i underlivet/skambeinet!! Det brant nærmest... [&:]
Smertene fortsatte innimellom også,spes om natten,og det gikk også utover avføring og slik (sorry..[8D]).
Gikk jo til legen,og vi trodde det kanskje var noe galt med meg,men da viste det seg "bare" at jeg var gravid. (Ei uke over tiden)
Da tenkte jeg liksom.. "Aha,er det derfor jeg har hatt ømme bryster i to uker nå!?"
Hadde lagt babytankene på hylla,og sluttet å lete etter tegn. Derfor husker jeg knapt om jeg hadde noen spesielle og mistenkelige tegn som dukket opp...

Mens nå,nå kjenner jeg etter heeele tiden..

 
jeg hadde litt murringer i mage og korsrygg fra uke 3 jeg. Da fattet jeg mistanke siden jeg aldri pleide ha mensmurringer før dagen før mensen. Men jeg ble enda mer overbevist da tappen var lukket igjen rett før ikm, det hadde den aldri vært før
 
ORIGINAL: Trine82

ORIGINAL: Trine85

Når folk sier man har menssmerter i begynnelsen av et svangerskap,hva menes det da?
Skikkelig/ordentlige smerter eller bare litt murring?
Hva har dere opplevd eller vet? [8|]

Sist jeg ble gravid (i vår),husker jeg nesten ikke noe av dette. Eneste var under samleie en gang,rundt befruktningen,at jeg fikk forferdelige smerter i underlivet/skambeinet!! Det brant nærmest... [&:]
Smertene fortsatte innimellom også,spes om natten,og det gikk også utover avføring og slik (sorry..[8D]).
Gikk jo til legen,og vi trodde det kanskje var noe galt med meg,men da viste det seg "bare" at jeg var gravid. (Ei uke over tiden)
Da tenkte jeg liksom.. "Aha,er det derfor jeg har hatt ømme bryster i to uker nå!?"
Hadde lagt babytankene på hylla,og sluttet å lete etter tegn. Derfor husker jeg knapt om jeg hadde noen spesielle og mistenkelige tegn som dukket opp...

Mens nå,nå kjenner jeg etter heeele tiden..


jeg hadde litt murringer i mage og korsrygg fra uke 3 jeg. Da fattet jeg mistanke siden jeg aldri pleide ha mensmurringer før dagen før mensen. Men jeg ble enda mer overbevist da tappen var lukket igjen rett før ikm, det hadde den aldri vært før

Så var det den tappen da,Trine.. [:D] Jeg som aldri har skjønt meg på det der!
Føler egentlig at den alltid har vært åpen,jeg.. [8D]
 
har hatt skikkelig menssmerter i perioder de første 7 ukene jeg var gravid! sånn at man nesten vrir seg innimellom!
 
hehe, kjente på tappen mnge ganger om dagen jeg, og den sa meg egentlig ganske mye hehe... også tempet jeg, så jeg visste eksagt når el var....... men vi satser på at egget er sluppet hos deg og at en spire driver å klorer seg fast
 
ORIGINAL: lykkeligemeg

har hatt skikkelig menssmerter i perioder de første 7 ukene jeg var gravid! sånn at man nesten vrir seg innimellom!

Akkurat slik hadde jeg også! Forferdelig vondt! Så man nesten ikke vet hvor man skal gjøre av seg.
Hadde det i natt også. Men det er ganske likt på urinveisinfeksjon-smerter,så jeg vet ikke helt...
 
ORIGINAL: Trine82

Pastella var sikker på at hun hadde UVI, men hun var bare gravid [:)]

Deilig nyhet å få da!! [:D] Litt forskjell på UVI og en spire i magen! [:D]
 
(Gratulerer med vel overstått 4000 innlegg,Trine![;)])
 
hos meg er det stooor forskjell på uvi og menssmerter, men mulig det er fordi jeg er vant med enorme smerter under menstruasjon og at jeg har hatt uvi 12-13 ganger siste året nå, så begynner å gjenkjenne dem ganske bra..hehe. men det er i alle fall vanlig med menssmerter i starten! veldig!!! syns nesten alle har det jeg....!:)
 
eg har det som deg balette...å eg ska,eller skulle hatt mens.har hatt kraftige stikkinger i en uke nå
 
eg skal teste i mårå,eller fredag vist eg ikkje har fått mens då.for slike smerter pleier eg ikkje ha så håper på en spire nå[;)]
 
Back
Topp