Menskopp

Hvordan vet man egentlig at man skal tømme den? Med tampong så står det at man skal skifte typ hver 3. time eller hva det nå er,men man kan også fort kjenne når det er på tide å bytte.

Tror jeg må prøve,blir så tørr å vond av tamponger. Og bind er et mareritt å gå med. Hater følelsen av blodet så renner ut:p
 
Jeg bruker menskopp, det er genialt!

Brukte den også til å bli gravid, og det funket på første forsøk! Satte den inn så ikke spermen rant ut, og hadde den der noen timer. ;)
 
Har sett på ene nettsiden at de selges i forskjellige farger med sånn pose, det er jo greit å ha en nettside der det selges med pose hvis man skal ha dette med i veska så slipper alle å se at man har med menskopp i veska si :laughing002:laughing002:laughing002

Men det er jo heller ikke praktisk med for mørk farge på menskoppen da, for da man må jo nesten ta den ut oftere for at man ikke ser om man trenger å bytte den eller ikke, så vet ikke da om det er mest praktisk med gjennomsiktig eller rød aktig farge :rolleyes:

Hvordan tenkte du at du skulle se om den var full når den er langt oppi høna? Tro meg, gjennomsiktig har ingen hensikt. ;)

Man tømmer når man kjenner at den er full. Man merker det akkurat som man merker en gjennomvåt tampong, den begynner å gli litt nedover og kan lekke litt. Men man blir fort god på å kjenne det i tide, og etter hvert blir man så kjent med sin egen syklus at man vet hvilke dager man skal tømme oftere på, og hvilke dager det kanskje holder med morgen og kveld. :)
 
Hvordan vet man egentlig at man skal tømme den? Med tampong så står det at man skal skifte typ hver 3. time eller hva det nå er,men man kan også fort kjenne når det er på tide å bytte.

Tror jeg må prøve,blir så tørr å vond av tamponger. Og bind er et mareritt å gå med. Hater følelsen av blodet så renner ut:p


Jeg klarer ikke å bruke tampong o_O Bruker bare bind. En ting er å sette i tampongen, men en annen ting er når man skal ta den ut som er ofte forferdelig vondt og er ikke noe jeg vertfall kunne brukt hver dag :eek:
 
Hvordan tenkte du at du skulle se om den var full når den er langt oppi høna? Tro meg, gjennomsiktig har ingen hensikt. ;)

Man tømmer når man kjenner at den er full. Man merker det akkurat som man merker en gjennomvåt tampong, den begynner å gli litt nedover og kan lekke litt. Men man blir fort god på å kjenne det i tide, og etter hvert blir man så kjent med sin egen syklus at man vet hvilke dager man skal tømme oftere på, og hvilke dager det kanskje holder med morgen og kveld. :)


Vet ikke jeg om det hadde noe å si for seg om det var farge eller ikke på den :hilarious::hilarious:
Ja, det er noe med det når man er blitt vandt med noe :p
 
Vet ikke jeg om det hadde noe å si for seg om det var farge eller ikke på den :hilarious::hilarious:
Ja, det er noe med det når man er blitt vandt med noe :p
Jeg tømmer bare min hver gang jeg er på do, enkelt.
 
Jeg klarer ikke å bruke tampong o_O Bruker bare bind. En ting er å sette i tampongen, men en annen ting er når man skal ta den ut som er ofte forferdelig vondt og er ikke noe jeg vertfall kunne brukt hver dag :eek:
Synes også det er vondt å dra de ut:hungover:
Husker med skrekk å gru da jeg var 15år og måtte bruke en rosa tampong jeg hadde fått i prøve. (Tror jeg brukte mest gul tampong på den tiden) Den smerten når jeg skulle dra den ut var helt forferdelig. Og jeg fikk sjokk over hvor gigantisk den var når den var ute:hilarious:Har aldri brukt rosa etter det:p
 
Stemmer i med flertallet her! Organicup er helt topp! Er aldri bekymret for å blø gjennom, og alt er supercomfy! Kan trene, svømme etc. Uten problem!
 
Synes også det er vondt å dra de ut:hungover:
Husker med skrekk å gru da jeg var 15år og måtte bruke en rosa tampong jeg hadde fått i prøve. (Tror jeg brukte mest gul tampong på den tiden) Den smerten når jeg skulle dra den ut var helt forferdelig. Og jeg fikk sjokk over hvor gigantisk den var når den var ute:hilarious:Har aldri brukt rosa etter det:p


Ja, forferdelig vondt :eek: Husker ikke hvilken farge jeg brukte, men den minste så det var vell de blå? Hvis jeg ikke tar feil.
Men selv om de var så små, så var det noe helt annet når den skulle ut, for da var den ikke så liten :p:eek: så ga fort opp tampong og gikk over til bind. Så det er jo bra at dem lager noe som kan være mer behagelig :) så får kjøpe meg menskopp og håpe det funker for meg og blir bedre også det å ikke gå med bind hele tiden :)
 
Bruker du ikke bind i det hele tatt da? eller av og til? :shy:
Jeg bruker truseinnlegg bare sånn i tilfelle det skulle lekke før jeg får 100% taket på det. Det kan ta litt tid. Men med riktig størrelse har jeg ikke lekket i det hele tatt [emoji4]
 
Hvis du kjøpte i Canada så hjelper ikke det mye :laughing002 Kan ikke reise dit for det :p
Fint det så mange varianter av denne da ?
Så du på den andre linken? Min søster har en lik en, kjøpt via nett samtidig som jeg kjøpte min, så du trenger ikke dra til Canada for å kjøpe en :p
Den kommer også med pose, veldig greit. Angående farge så blir de lett misfarget etterhvert, så like greit med farge. Du ser jo ikke hvor mye som er i når den er inni uansett :p
 
Så du på den andre linken? Min søster har en lik en, kjøpt via nett samtidig som jeg kjøpte min, så du trenger ikke dra til Canada for å kjøpe en :p
Den kommer også med pose, veldig greit. Angående farge så blir de lett misfarget etterhvert, så like greit med farge. Du ser jo ikke hvor mye som er i når den er inni uansett :p


Nei, skjønte jo at jeg ikke trengte å dra helt til Canada for en menskopp :laughing002:laughing002 Det er jo veldig greit da at det følger med pose for da slipper alle å se den i veska og slipper å bli fult av støv :)
 
Funker dette for de som blør MYE også? Jeg må bruke stor tampong og bind på de verste dagene. Blør lett igjennom tampongen på noen timer. Ser for meg at koppen bare renner over på en to tre..
 
Funker dette for de som blør MYE også? Jeg må bruke stor tampong og bind på de verste dagene. Blør lett igjennom tampongen på noen timer. Ser for meg at koppen bare renner over på en to tre..
Ja, kopp er GULL for de som blør mye! Jeg måtte bytte grønne tamponger hver halvtime/time de første tre dagene av menstruasjonen, og hadde alltid på bind i tillegg, i tilfelle. Med koppen kan jeg faktisk vente i to/tre timer før jeg tømmer den.
 
Funker dette for de som blør MYE også? Jeg må bruke stor tampong og bind på de verste dagene. Blør lett igjennom tampongen på noen timer. Ser for meg at koppen bare renner over på en to tre..
Jeg blør mye de første dagene og den er helt super! Kjøp den største koppen så rommer den ganske mye. Fylte den opp hver 3. Time ca de to første dagene, da kjenner du at den synker litt. Da er det på tide å tømme. Ellers tømte jeg stort sett morgen og kveld resten. Lekker heller ikke på natta.
 
Bruker engangs-menskopp (vaskes forsiktig og brukes på nytt) nå i forsøkene på å bli gravid!

Mannens godsaker pluss Pre-fert vaginalgel. Fører det forsiktig inn, og minimalt renner ut nå som jeg har teknikken inne :wacky:
 
Back
Topp