Menskopp

JuliiiMamma

Forumet er livet
Vi som prøver :)
Juligull2021
Vet ikke om dette ble for riktig forum, men prøver for det :shy:
Om det er noen her inne som har prøvd menskopp?

Føler den kan være praktisk og samtidig ikke praktisk o_O Kan fort bli mange bind på en dag når man først får TR, og er ikke alltid det er like behagelig å bruke ob når man skal bytte :nailbiting:


Noen som har erfaring eller meninger om dette å dele?
 
Prøvd mebskopp i to perioder nå og er helfrelst. Kommer ikke til å gå tilbake til bare bind. Tamponger har jeg aldri greid å bruke. Jeg kjøpte organicup sin og er storfornøyd [emoji16]
 
Elsker min, så mye enklere enn bind og tamponger. Sluttet helt med tamponger men bruker av og til bind.
Tømmer den bare når jeg sitter på do, har jeg vask rett ved så skyller jeg den. Vasker den med intimsåpe i dusjen.
 
Bruker Organicup sin:) Har bare brukt den én syklus, men kommer nok til å bruke den hver gang! Helt frelst:D Supert å tenke på hvor mye man skåner miljøet, og deilig å slippe å tenke på bytting av bind.

Veldig praktisk i starten av syklusen , men den siste dagen (når det nesten ikke kommer noen ting) tror jeg at jeg kommer til å fortsette med bind. Kan godt hende at jeg slutter helt med bind etterhvert:happy:
 
Vet ikke om dette ble for riktig forum, men prøver for det :shy:
Om det er noen her inne som har prøvd menskopp?

Føler den kan være praktisk og samtidig ikke praktisk o_O Kan fort bli mange bind på en dag når man først får TR, og er ikke alltid det er like behagelig å bruke ob når man skal bytte :nailbiting:


Noen som har erfaring eller meninger om dette å dele?

Jeg ELSKER menskoppen min! [emoji7][emoji23]

Tuller ikke [emoji4]
Er så befriende å ikke måtte tenke så mye på den, mindre gris og bra for miljøet [emoji4]
Er en side som har tilbud nå hvor de dobler ordren din (2 kopper for prisen av 1), og det finnes sider med størrelsegaranti [emoji4]

Jeg har hatt ustabil syklus og det er mye kjekkere å ha koppen inni enn å gå med bind/truseinnlegg ekstra dager fordi du tror mensen kommer.

Det er egentlig ikke så mye upraktisk, annet enn hvis du ikke har tilgang på do og vann.
En gang har jeg vært nødt til å tømme den utenfor husets 4 vegger, da tok jeg i bruk et handikaptoalett [emoji4]
 
Hvilken nettside har dere bestilt den fra?

Det er greit at det er en side som sender pakker der ikke alt står uten på pakken, vet jo at det er ikke noe nytt når det gjelder dette med TR, men syns enkelte ting er greit at det ikke står informasjon uten på pakken :hilarious::hilarious::hilarious:
 
Brukt i snart 10 år (minus 2,5 år i forbindelse med graviditet og amming), er så glad i min! Foretrekker det langt over bind og tampong! Så mye rensligere og behagelig. Må jo komme over kneika med å ta den inn og ut riktig, også må man være komfortabel med fikling, og så klart finne riktig menskopp. Til meg passer lunette bra, men etter fødselen kjøpte jeg den store str siden den var for kvinner som hadde født - og den passet ikke! Altfor stor. Men kjøpte den vanlige lille størrelsen, da fungerte det :p

Finnes et par ålreite videoer på YouTube som sammenligner de ulike mtp «fasthet» og størrelse, alle kvinner er jo forskjellige og foretrekker ulike :)

Har bestilt fra bæreglede. Husk å ta med såpe og sånn og, og jeg har noen engangsservietter til bruk når jeg ikke er hjemme, greit i tilfelle
 
Signerer de over, elsker menskoppen min og er helt frelst! Prøvd to typer og ladycup var den jeg falt for. Veldig enkel å sette inn og ta ut igjen. Den andre husker jeg ikke helt navnet på, men den er stivere i formen og var litt vanskelig å få skikkelig på plass, mens ladycup er myk og mer fleksibel.
 
Hvilken nettside har dere bestilt den fra?

Det er greit at det er en side som sender pakker der ikke alt står uten på pakken, vet jo at det er ikke noe nytt når det gjelder dette med TR, men syns enkelte ting er greit at det ikke står informasjon uten på pakken :hilarious::hilarious::hilarious:
Kjøpte på apoteket på senteret.
 
Brukt i snart 10 år (minus 2,5 år i forbindelse med graviditet og amming), er så glad i min! Foretrekker det langt over bind og tampong! Så mye rensligere og behagelig. Må jo komme over kneika med å ta den inn og ut riktig, også må man være komfortabel med fikling, og så klart finne riktig menskopp. Til meg passer lunette bra, men etter fødselen kjøpte jeg den store str siden den var for kvinner som hadde født - og den passet ikke! Altfor stor. Men kjøpte den vanlige lille størrelsen, da fungerte det :p

Finnes et par ålreite videoer på YouTube som sammenligner de ulike mtp «fasthet» og størrelse, alle kvinner er jo forskjellige og foretrekker ulike :)

Har bestilt fra bæreglede. Husk å ta med såpe og sånn og, og jeg har noen engangsservietter til bruk når jeg ikke er hjemme, greit i tilfelle


må bare spør.
Er det stor forskjell på strl til dem som ikke har født?
For vet jo ikke hvilken strl jeg burde kjøpe :hilarious:
 
må bare spør.
Er det stor forskjell på strl til dem som ikke har født?
For vet jo ikke hvilken strl jeg burde kjøpe :hilarious:
Jeg kjøpte først den lille men den ble for liten til meg. Har ikke født vaginalt men er over 30 år. Du må nesten prøve deg frem.
 
Jeg elsker koppen min :D
Hatt den nå i fire år eller noe? Fem kanskje?

Går aldri tilbake. Koppen er fantastisk, rett og slett. Så utrolig mye mer behagelig å ha i, selv på dager med lite blødning, den holder på mye på dager med større blødninger, den tørker ikke ut hele området, den funker på svømming og trening, den gjør rett og slett livet bedre :)

Jeg har en divacup, minste str. Jeg har hatt mindre lekkasjer et par ganger, men det er bare såvidt farge på utsiden. Den er rett og slett fantastisk :)
 
Jeg elsker koppen min :D
Hatt den nå i fire år eller noe? Fem kanskje?

Går aldri tilbake. Koppen er fantastisk, rett og slett. Så utrolig mye mer behagelig å ha i, selv på dager med lite blødning, den holder på mye på dager med større blødninger, den tørker ikke ut hele området, den funker på svømming og trening, den gjør rett og slett livet bedre :)

Jeg har en divacup, minste str. Jeg har hatt mindre lekkasjer et par ganger, men det er bare såvidt farge på utsiden. Den er rett og slett fantastisk :)


Har du link til den? :)
 
må bare spør.
Er det stor forskjell på strl til dem som ikke har født?
For vet jo ikke hvilken strl jeg burde kjøpe :hilarious:

Vel, det er jo litt forskjell, men ulik str på de ulik merkene. Som sagt, det finnes et par veldig fine youtubevideoer som viser og sammenligner de ulike :) Sånn generelt anbefaler de jo de større størrelsene til de som har født, men det er jo et generelt råd og funka ikke til meg.
 
Jeg har lunette, stor størrelse. Får ekstreme kramper av å bruke den så er ikke frelst enda :( Liker konseptet!
 
http://divacup.com/products/the-divacup
Jeg har den rosa, som det står 1 på :)

Jeg tror den kan bestilles på http://www.froya-natur.no/productdetails.php?product=335
Det var det som kom opp først hvertfall, sikkert mange andre som har den og.
Jeg kjøpte min på en butikk i Canada, så er ikke så veldig behjelpelig på netthandle akkurat der, dessverre :)


Hvis du kjøpte i Canada så hjelper ikke det mye :laughing002 Kan ikke reise dit for det :p
Fint det så mange varianter av denne da ?
 
Har sett på ene nettsiden at de selges i forskjellige farger med sånn pose, det er jo greit å ha en nettside der det selges med pose hvis man skal ha dette med i veska så slipper alle å se at man har med menskopp i veska si :laughing002:laughing002:laughing002

Men det er jo heller ikke praktisk med for mørk farge på menskoppen da, for da man må jo nesten ta den ut oftere for at man ikke ser om man trenger å bytte den eller ikke, så vet ikke da om det er mest praktisk med gjennomsiktig eller rød aktig farge :rolleyes:
 
Back
Topp