Mensen tidlig etter fødsel?

anineestelle

Andre møte med forumet
Hei. Jeg fødte for en måned siden, og hadde sex her om dagen. Våknet til litt blod i sengen, og har blødd litt frem til nå. Er dette på grunn av en rift eller irritasjon fordi det er tidlig etter fødsel, eller kan det være mensen som begynner å komme tilbake allerede nå? Kan man få mensen tilbake så tidlig?
Og hvis det er mensen, jeg kan vel ikke ha blitt gravid da? Vi tenkte ikke på å hoppe av i svingen, i og med at jeg fullammer og tenkte at det skulle være prevensjon nok for denne gang... Blir litt voldsomt om jeg plutselig skulle blitt gravid, allerede en måned etter vi fikk første barnet...
 
Kan godt være mensen, da jeg har ei venninne som fikk mensen så tidlig etter fødsel . Men kan også være renselsen som har kommet igjen, gjorde det med meg denne gangen. Blødde i 3 uker, så ingenting i 1 uke og så blødde jeg i 2 uker:wacky: Men jeg hadde aldri stolt på fullamming som prevensjon, ville fremover brukt kondom til du får skaffet deg en type prevensjon da fullamming ikke er 100% sikkert ... Lurt å bruke kondom mtp infeksjon nedentil også. Har hørt om kvinner som å blitt gravid ganske raskt etter fødsel :wideyed: Men tror ikke du har blitt det ..
Gratulerer med baby forresten :happy:
 
Fullamning er ikke god nok prevensjon, med mindre man er åpen for en overraskelse - hilsen medisinstudent [emoji6]
 
Det er vel ingen av oss som egentlig kan svare på det. Men jeg ble anbefalt å bruke kondom til 6 uker pga infeksjonsfare.

Gratulerer med babyen :)
 
Fikk mensen etter 2 mnd.

Det kan være mer renselse, rift, at du enda ikke er helt leget, eller mensen.

Bruk kondom til tidligst 6 uker etter fødsel.

Ville ringt legen og spurt.
 
Hei. Jeg fødte for en måned siden, og hadde sex her om dagen. Våknet til litt blod i sengen, og har blødd litt frem til nå. Er dette på grunn av en rift eller irritasjon fordi det er tidlig etter fødsel, eller kan det være mensen som begynner å komme tilbake allerede nå? Kan man få mensen tilbake så tidlig?
Og hvis det er mensen, jeg kan vel ikke ha blitt gravid da? Vi tenkte ikke på å hoppe av i svingen, i og med at jeg fullammer og tenkte at det skulle være prevensjon nok for denne gang... Blir litt voldsomt om jeg plutselig skulle blitt gravid, allerede en måned etter vi fikk første barnet...
Her var mensen tilbake 4 uker etter fødsel...
 
Back
Topp