Mensen og livmorhalsprøver

Frkn

Forelsket i forumet
Skulle til å sovne for kvelden her og dagen og kom til å tenke på en ting. Jeg har ikke fått mensen igjen ennå :eek: ER DETTE VANLIG?

Jeg er over 25 og blir stadig minnet på å sjekke for livmorhalskreft (ikke at disse to tingene har noe med hverandre å gjøre). En venninne av meg mener det blir man sjekket for som gravid. Men jeg kan ikke huske å ha blitt sjekket for det. Noen som vet?

Mye å tenke på før man endelig sovner :p
 
Jeg fikk tilbud om å ta celleprøver på 6ukers kontrollen, så det gjorde jeg. Etter fylte 25 får man innkalling til celleprøver hvert 3. år.

For de som fullammer tar det som regel lang tid før mensen kommer tilbake [emoji6] jeg fødte 25. Des, fullammer og har ikke fått den [emoji4]
 
O
Jeg fikk tilbud om å ta celleprøver på 6ukers kontrollen, så det gjorde jeg. Etter fylte 25 får man innkalling til celleprøver hvert 3. år.

For de som fullammer tar det som regel lang tid før mensen kommer tilbake [emoji6] jeg fødte 25. Des, fullammer og har ikke fått den [emoji4]

OK, da har jeg nok ikke tatt prøve. Gjør man det hos fastlegen altså?(har mannlig fastlege :/)

Phew. Ja men da kan man jo gjerne prise seg lykkelig å nyte tiden man ikke har menstruasjon da... Hehe, ble litt bekymret her....
 
O


OK, da har jeg nok ikke tatt prøve. Gjør man det hos fastlegen altså?(har mannlig fastlege :/)

Phew. Ja men da kan man jo gjerne prise seg lykkelig å nyte tiden man ikke har menstruasjon da... Hehe, ble litt bekymret her....


Jeg tok hos fastlegen, også mannlig. Men det gikk helt fint, selv om jeg gruet meg veldig!
Man kan sikkert gjøre det hos gynekolog også.

Haha, jaa fint å slippe det enn så lenge [emoji6]
 
Jeg har heller ikke fått mensen tilbake. Fullammer :)
 
Jeg fullammer og er usikker på om mensen er kommet tilbake. Hehe. Har hatt bittesmå blødninger jevnlig siden renselsen var slutt, så jeg tror nok det er en slags mens ja.. Ikke regelmessig heller.

Jeg spurte legen om denne livmorhalsprøven, og hun tok den da jeg var ca. 2 mnd gravid. Jeg måtte likevel ta den på nytt etter at jeg fødte da prøven var vanskelig å lese på grunn av at området der er så mye mer følsomt og blør lett osv når man er gravid. Det er ikke noe de gjør automatisk når man er gravid der jeg har vært i alle fall!
 
Jeg fullammer og har heller ikke fått mensen tilbake enda[emoji5]
 
jeg har gjort det hos fastlegen hver gang frem til nå. Har kvinnelig fastlege. Men den gynekologen som jeg har gått til for å bli gravid første gangen og private tidlige ultralyder under begge svangerskapene er så flink at jeg har begynt å ta den hos han istedet på privat klinikk. Du blir nok ikke sjekket uten at du vet det på forhånd :)
 
Baaah, fikk mensen tilbake for ei uke siden [emoji30] måtte bare dele det [emoji28]
 
Fødte 7.november og enda ikke fått den igjen. Savner den ikke da[emoji39]
 
Back
Topp