Mensen etter MA

EiLitaSpire

Elsker forumet
Septemberbarna 2019
Junibollene 2023
Hei,

Den 18 nov ble jeg lagt inn for medesinsk abort, blødde og hadde farge i utfloden i ca en mnd, er nå på dag 7 uten blødning etter alt dette. Når fikk dere mensen etter dere var ferdige med å blø? Og merker man en evt eggløsning før mensen etter noe sånt?
 
Hei,

Den 18 nov ble jeg lagt inn for medesinsk abort, blødde og hadde farge i utfloden i ca en mnd, er nå på dag 7 uten blødning etter alt dette. Når fikk dere mensen etter dere var ferdige med å blø? Og merker man en evt eggløsning før mensen etter noe sånt?

Hei! Synd å høre du måtte gjennom medisinsk abort. Jeg gjorde det samme i fjor, dog hjemme da embryo bare målte 6+3(var kommet til 9+3).

Fra aborten(teller som blødning dag 1) gikk det 28 dager, altså som en ordinær syklus for min del:) Fant ikke noe EL mellom abort og mens ved hjelp av tester pga vedvarende hcg i kroppen som slo ut på eltester). Ble deretter gravid på påfølgende el og resultatet er nå 10,5mnd:)
 
Har hatt to missed abortion med cytotc i etterkant. Første gangen fikk jeg mensen etter ca 28 dager. Andre gang gikk det lang tid før HCG gikk ned, fikk nok eggløsning etter ca en mnd og er nå gravid uten menstruasjon i mellom… er dog engstelig for ny MA. Lykke til <3 ikke hyggelig å hå igjennom..
 
Så trist å høre om din MA. Jeg hadde selv en MA som gikk over i SA 7 nov. Blødde i 3.5 uke. Fikk mensen nå 21.12. Så for meg tok det litt tid. Veldig usikker på om jeg har hatt EL i mellom, for har hatt litt småblødninger i en uke før mensen kom nå skikkelig. Håper ting stabiliserer seg nå, for har lyst å prøve igjen
 
Hadde MA og ble satt i gang medisinsk abort 01.desember. hadde blødning og brunlig utflod i akkurat 4 uker. Har hatt 11 dager uten farge på utflod og venter på mens (over 5 uker siden aborten). Håper den kommer snart, da vi har fått anbefalt å vente med å prøve på nytt før jeg har hatt en mensen. Er så utålmodig! ❤️
 
Hei,

Den 18 nov ble jeg lagt inn for medesinsk abort, blødde og hadde farge i utfloden i ca en mnd, er nå på dag 7 uten blødning etter alt dette. Når fikk dere mensen etter dere var ferdige med å blø? Og merker man en evt eggløsning før mensen etter noe sånt?
Hei! Utrolig trist å høre, jeg gikk gjennom det samme for noen uker siden. Hadde en MA (var i uke 8) og startet medisinsk abort 01.desember. Blødde mye de første dagene, før det avtok med brunlig utflod fra dag 7-13. Så fikk jeg en større blødning på dag 14 som varte i to dager. Forhørte meg om dette med jordmor og hun sa det kunne være skorpe som løsnet. Hadde deretter 2 nye uker med brunlig utflod, dvs at jeg blødde i ca 4 uker. Skulle ta ny graviditetstest etter 4 uker, den var veldig svak positiv, så hadde fortsatt hcg i kroppen(se bilde). Tok en ny graviditetstest 5 uker etter og den var negativ. Det har gått 6 uker om 3 dager, så venter veldig på mensen.

Ble anbefalt å ikke prøve å bli gravid før jeg har hatt mensen fordi da skulle hinnen være "restituert" og evt. rester ble med den blødningen. Så har vært veldig forsiktig med sex siden man mest sannsynlig får eggløsning før mensen. Hadde heller ikke sex mens jeg blødde/hadde brun utflod. Men jeg er veldig utålmodig! Samtidig så venter heller en ekstra syklus hvis det er høyere sannsynlighet for å få en frisk og fullstendig graviditet neste gang ❤️
 

Vedlegg

  • 20221229_063022.jpg
    20221229_063022.jpg
    1,4 MB · Visninger: 8
Back
Topp