Melkefri kost

Usj da. Er det noe nytt hun har begynt å spise nå, som hun ikke har fått tidligere? Eller har du feks byttet ut mye av melkeproduktene med soyaprodukter? En del som reagerer på melk reagerer også på soya dessverre. Egg er også noe som ofte henger sammen med melk. Her reagerer hun på alle de tre. Egg får hun prikker av i tillegg til uro og kjip avføring, soya fører til gulping og de verste smerteskrik jeg har vært borti :-(

Får du noe oppfølging av barnelege, eller mente de bare at alt var tipp topp etter negativ blodprøve?
Kan anbefale å skrive matdagbok, både for deg og jenta. I tillegg ta bilder av utslett, og gjerne film henne dersom hun får reaksjoner av annet slag. Skriv opp når og hvordan ungen sover. Det er veldig greit å kunne "dokumentere" sammenheng mellom inntak av mat og formen hennes. Det hjelper på hukommelsen din når du skal fortelle, og det hjelper lege å kunne få slik info for å vurdere :)

Bruker middagsglass jeg, så passer på å sjekke om det er melk/spor av melk. Ellers bytta ut brød med polarbrød (orker ikke bake før jeg vet om det er melkeallergi) og Bremykt med soft blå.. Får sinlac og holle grøt. Så har vel egentlig ikke gjort så store forskjeller.. Hos meg har jeg bare kutta melk. Ikke erstattet det med noe. Tar vitamin tilskudd og spiser masse banan :p bytta fra brød ril polarbrød og byttet smør.
 
Bruker middagsglass jeg, så passer på å sjekke om det er melk/spor av melk. Ellers bytta ut brød med polarbrød (orker ikke bake før jeg vet om det er melkeallergi) og Bremykt med soft blå.. Får sinlac og holle grøt. Så har vel egentlig ikke gjort så store forskjeller.. Hos meg har jeg bare kutta melk. Ikke erstattet det med noe. Tar vitamin tilskudd og spiser masse banan :p bytta fra brød ril polarbrød og byttet smør.
Har lest at en del reagerer på sinlac, uten at jeg er helt sikker på hvorfor. Mi virket kvalm og nektet å gape opp for skje i det hele tatt etter tre dager med smaksprøver på sinlac (hun var rundt fem mnd da, så ikke så mye hun fikk av fast føde på den tiden). Det tok nesten ei uke med kun pupp før hun godtok noe på skje igjen, og det var litt dumt med tanke på at hun skulle ha medisiner på skje, så vi har ikke forsøkt å gi den siden.

Jeg har noen ekstra pakker med Enago eple-grøt, får tilsendt fra søster mi som bor i nærheten av Sverige. Den er beriket med jern og vitaminer og sånt, slik som vanlig grøt og sinlac er. Dersom du ønsker å prøve den, så kan du sende meg pm med adresse så kan jeg sende deg ei eske i posten :)
 
Har lest at en del reagerer på sinlac, uten at jeg er helt sikker på hvorfor. Mi virket kvalm og nektet å gape opp for skje i det hele tatt etter tre dager med smaksprøver på sinlac (hun var rundt fem mnd da, så ikke så mye hun fikk av fast føde på den tiden). Det tok nesten ei uke med kun pupp før hun godtok noe på skje igjen, og det var litt dumt med tanke på at hun skulle ha medisiner på skje, så vi har ikke forsøkt å gi den siden.

Jeg har noen ekstra pakker med Enago eple-grøt, får tilsendt fra søster mi som bor i nærheten av Sverige. Den er beriket med jern og vitaminer og sånt, slik som vanlig grøt og sinlac er. Dersom du ønsker å prøve den, så kan du sende meg pm med adresse så kan jeg sende deg ei eske i posten :)

Så snilt av deg :) men tenker se an hvordan eksemet utvikler seg. Så kan jeg heller sende deg pm neste uke :) Var nesten helt borte i dag tidlig. Hun elsket sinlac her :p det gjorde forøvrig de store og som fikk smake på restene :p
 
Back
Topp