Melk

Samme her. Så vondt med såre brystvorter :-( Jeg pumper hver tredje time, i blant oftere. Men får ikke ut mer enn 40-50 til sammen.. Så hun får mme mest.. Håper det tar seg opp. For jeg vil jo helst at hun skal få av meg.

Får ikke ut mer enn 50-60 ml ved pumping - da tilsammen med begge. Men ungen får tydeligvis i seg mer enn det for gikk opp 410 på en uke. Pumpe får nok ikke ut alt. I alle fall ikke på meg
 
Får ikke ut mer enn 50-60 ml ved pumping - da tilsammen med begge. Men ungen får tydeligvis i seg mer enn det for gikk opp 410 på en uke. Pumpe får nok ikke ut alt. I alle fall ikke på meg
Ok. Da kanskje jeg har mer. Håper hun snart vil ta brystet ordentlig. Nå har jeg ikke såre brystvorter lengere. Så det er ikke det det står på. Får bare fortsette å prøve.
 
Samme her. Så vondt med såre brystvorter :-( Jeg pumper hver tredje time, i blant oftere. Men får ikke ut mer enn 40-50 til sammen.. Så hun får mme mest.. Håper det tar seg opp. For jeg vil jo helst at hun skal få av meg.
Det var omtrent det jeg hadde med førstemann. Fikk aldri mer melk så hun fikk det jeg hadde og erstatning ved siden av. Det er kanskje muilg å få opp volumet, uten at jeg vet hvordan, men jeg synes det funket greit sånn med første:)
 
Det var omtrent det jeg hadde med førstemann. Fikk aldri mer melk så hun fikk det jeg hadde og erstatning ved siden av. Det er kanskje muilg å få opp volumet, uten at jeg vet hvordan, men jeg synes det funket greit sånn med første:)
Ja jeg får se om det hjelper å pumpe litt oftere. Så får hun få det jeg har. :)
 
Ok. Da kanskje jeg har mer. Håper hun snart vil ta brystet ordentlig. Nå har jeg ikke såre brystvorter lengere. Så det er ikke det det står på. Får bare fortsette å prøve.
Sier som de andre, ungen får ut vesentlig mer enn pumpa hos meg og.
Ganske stor forskjell på pumper også, den doble fra sykehuset med programmer og slikt skvise ut vesentlig mer enn den enkle fra apoteket for hjemmebruk.
 
Her er baby 5 dager og jeg blir så overrasket over hvor mye hun vil ha.
Ammingen gikk greit fra starten helt til brystvortene ble så såre at jeg nå ikke makter. Pumper derfor og så får hun det på flaske istedet. Tømmer brystene hver gang jeg pumper men det har ikke vært nok så det siste halvannet døgnet har hun fått en boks med erstatning i tillegg. Pumper mellom 80 og 100 hver gang og hun får ca hver 3-4 time.
Kan ikke huske at førstemann fikk så mye fra starten, men så er det jo ikke naturlig at de spiser like mye disse bebissene heller :happy:
Hvor lenge pumper du?
 
Dere som sliter med såre brystvorter og dårlig sugetak må oppsøke ammepoliklinikk eller helsestasjonen og få litt ammehjelp så dere slipper den evinnelige pumpinga [emoji173]️
 
En times tid ca. Går litt raskere idag, kanskje nede i 50 min og får ut noen ml mer :)
Skjønner ikke hvordan du klarer å pumpe så lenge:p Jeg pumper i maks 10 minutt på hvert bryst. Da er det tomt, og jeg har fått ut 60ml. For ikke å snakke om at brystvortene er blitt enorme bare på de 10 minuttene:wacky:
 
Dere som sliter med såre brystvorter og dårlig sugetak må oppsøke ammepoliklinikk eller helsestasjonen og få litt ammehjelp så dere slipper den evinnelige pumpinga [emoji173]️
Her var det god sugeteknikk ifølge jordmødre på sykehuset, men jeg blir like sår allikevel. Tror kanskje bare det må herdes. Hun har fått suge av hvert sitt bryst en gang idag og det går til nøds, et par dager til tenker så er vi forhåpentligvis ferdig med pumping :)
 
Skjønner ikke hvordan du klarer å pumpe så lenge:p Jeg pumper i maks 10 minutt på hvert bryst. Da er det tomt, og jeg har fått ut 60ml. For ikke å snakke om at brystvortene er blitt enorme bare på de 10 minuttene:wacky:
Synes ikke det har gått i annet enn mating, bleieskift og pumping de siste dagene, til tross for at det ikke har pågått så lenge så er jeg allerede lei:wacky:
Skal bli deilig å bare amme :)
Brystvortene trodde jeg seriøst ikke kunne bli så store, største jeg har sett:woot:
 
Back
Topp