Melk

Tinkiwinki

Forelsket i forumet
Hvor mye spiser babyene deres? Og hvor gamle er de?

Jenta mi på 2 uker får 90 ml ca hver 3 time, men virker ikke alltid helt fornøyd med det. Så da får hun mer. Er litt redd for å gi henne for mye..
 
Min blir 4uker på mandag, får pupp og 60ml 8flasker i døgnet
 
Min er 2 uker å vi økte i går til 120 Ml PR flaske da han alltid drakk opp. Nå drikker han ikke opp men drikker mer, ca hver 3 time
 
Fullammer så vet ikke nøyaktig.
 
Legen sa til oss at de skal ha ca 150ml pr kg
Så min skal ha 3520x0.15= 528ml i døgnet
Men så er det jo litt individuellt og hvor mye de vil ha.
 
Min er tre uker. Fullammer, men har begynt å gi ei flaske på 120ml i tillegg på kvelden/natta. Matvrak, akkurat som mamman å pappan sin. Vi begynte begge med velling når vi var 1 mnd...
 
Skal det ikke egentlig ganske mye til for at de skal få for mye?

Og at det bare er å gi så masse de vil ha, så får en heller evt korrigeres av helsestasjon/lege om noen mnd om de blir veldig tjukke?
 
Skal det ikke egentlig ganske mye til for at de skal få for mye?

Og at det bare er å gi så masse de vil ha, så får en heller evt korrigeres av helsestasjon/lege om noen mnd om de blir veldig tjukke?
Støtter denne. Vi drar på ukentlige veinger på helsestasjonen nå i starten, veldig greit om man er bekymra for om ungen får i seg for mye/lite
 
Jeg full ammer, men lille har spist seg mer enn mett noen ganger å da gulper hu opp overskuddet. Det er ikke farlig at de drikkker litt mer, det kommer i retur om de isåfall gjør det. :)
 
9 dager og blander 90 ml, men spiser aldri opp. Spiser ganske ofte egentlig og gulper mye.
 
Her er baby 5 dager og jeg blir så overrasket over hvor mye hun vil ha.
Ammingen gikk greit fra starten helt til brystvortene ble så såre at jeg nå ikke makter. Pumper derfor og så får hun det på flaske istedet. Tømmer brystene hver gang jeg pumper men det har ikke vært nok så det siste halvannet døgnet har hun fått en boks med erstatning i tillegg. Pumper mellom 80 og 100 hver gang og hun får ca hver 3-4 time.
Kan ikke huske at førstemann fikk så mye fra starten, men så er det jo ikke naturlig at de spiser like mye disse bebissene heller :happy:
 
Her er baby 5 dager og jeg blir så overrasket over hvor mye hun vil ha.
Ammingen gikk greit fra starten helt til brystvortene ble så såre at jeg nå ikke makter. Pumper derfor og så får hun det på flaske istedet. Tømmer brystene hver gang jeg pumper men det har ikke vært nok så det siste halvannet døgnet har hun fått en boks med erstatning i tillegg. Pumper mellom 80 og 100 hver gang og hun får ca hver 3-4 time.
Kan ikke huske at førstemann fikk så mye fra starten, men så er det jo ikke naturlig at de spiser like mye disse bebissene heller :happy:

Samme her. Så vondt med såre brystvorter :-( Jeg pumper hver tredje time, i blant oftere. Men får ikke ut mer enn 40-50 til sammen.. Så hun får mme mest.. Håper det tar seg opp. For jeg vil jo helst at hun skal få av meg.
 
Back
Topp